Отново на училище: 10 начина да подсилите имунитета на детето

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/9022227 Отново на училище: 10 начина да подсилите имунитета на детето Отново на училище: 10 начина да подсилите имунитета на детето www.24chasa.bg
Отново на училище: 10 начина да подсилите имунитета на детето

Връщането в класната стая означава връщане и към микробите в нея и сега, когато децата отново тръгнаха на училище, поддържането на силна имунна система през цялата учебна година е по-важно от всякога.

Ето 10 начина, посредством които естествено ще укрепите имунитета на децата, било то с храни или с напълно натурални хранителни добавки.

1. Да консумират дъгата

Един от най-добрите начини за поддържане на имунитета чрез храненето е да се приемат цели храни и да се „консумира дъгата“ - постарайте се да включвате възможно най-много пресни плодове и зеленчуци в диетата им ежедневно.

Вкъщи добавете каквито зеленчуци можете в сос за паста или ги направете на супа. В училище избягвайте да слагате сладки лакомства в кутията за обяд и ги заменете с ядки и плодове, разбъркани в кисело мляко – те са пълни с цинк, който е наистина ефективен имуностимулатор.

2. Витамин С

Може би най-добре известният нутриент за имунна защита, витамин С помага за поддържане на здрава имунна система, предпазвайки клетките. Той може лесно да бъде набавен чрез диетата и се съдържа в изобилие в много храни като цитрусови плодове, червени и зелени чушки, ягоди, касис, броколи и спанак.

3. Витамин D

Той е от решаващо значение за активирането на имунните защити и без достатъчен прием имунната система няма да е в състояние да реагира на инфекциите. Най-добрият източник на витамин D е излагането на кожата на слънчева светлина, а подходящите храни са мазна риба, червено месо и яйчни жълтъци.

През зимните месеци се препоръчва допълнителен прием, като децата под 5-годишна възраст се смятат за рискова група за дефицит на витамин D и на тях е нужно да се дава ежедневна добавка през цялата година. А тъй като много подрастващи страдат от недостиг поради липсата на слънчева светлина заради престой в затворено помещение и невъзможността да се набавят достатъчни количества само от диетата, вземането на добавка с витамин D ежедневно може да бъде от полза за децата на всякаква възраст.

4. Чесън

Притежаващ антивирусни, антибактериални и антигъбични свойства, той е известен имуностимулатор благодарение на съдържащото сяра съединение алицин.

5. Бадеми

Те съдържат витамин Е и само половин чаена чаша от тях набавя близо 100% от препоръчителната дневна доза от този витамин.

6. Цинк

Постарайте се да включите множество богати на цинк на храни в диетата на децата, в това число тиквени семки, спанак и какао.

7. Чревно здраве

Червата са личният ни телохранител – 70% от нашата имунна система е в тях.

Пробиотиците представляват живи бактерии и дрожди (микроорганизми), чийто прием носи много здравни ползи и те лесно се въвеждат в организма, за да поддържат бактериите ни щастливи, а храносмилателната ни система – в добра форма.

Можете да ги набавите с храната, но само ако децата ви са истински любители на ферментирали продукти като кимчи, мисо, кефир, темпе и кисело зеле (киселото мляко с жива закваска е добър резервен вариант, но трябва да сте сигурни, че в него няма добавена захар или подсладители).

Освен киселото мляко, можете да давате и пробиотични добавки.

8. Добавете имуностимулиращи подправки в храната

Куркумата, джинджифилът и канелата са пълни с подсилващи имунната система антиоксиданти и противовъзпалителни съединения, така че ги добавяйте в храната на детето си при всяка възможност.

9. Селен

По-малко известен минерал, който допринася за здравата имунна система, е селенът. Той е антиоксидант, който понижава окислителния стрес в тялото, намалява възпалението и подобрява имунитета. Добри източници на селен са бразилските орехи, рибата, месото и яйцата.

10. Достатъчно сън

Недоспиването може да отслаби имунната система, тъй като липсата на сън се свързва с повишени нива на кортизола – хормона на стреса.

Известно е, че стресът потиска имунната система. Изследвания демонстрираха, че под 5 часа сън на денонощие влияят негативно на имунитета, между 7 и 9 часа са идеални за възрастните, а между 9 и 11 часа са необходими на децата в училищна възраст. Затова направете така, че детето ви да се наспива достатъчно.

Ако имате проблем да го накарате вечер да си легне, започнете с ограничаване на телевизията и видеоигрите преди времето за сън, особено такива, в които има страшни сцени.

Повече за продуктите, предлагани в магазините на „Лечител“, може да научите на shop.lechitel.bg, както и на телефон 0885/922 821.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Здраве

Проф. д-р Тодор Кантарджиев

Проф. Кантарджиев: Всеки пети с грип получава усложнение

Всеки пети, болен от грип, получава усложнение. Това каза проф. Тодор Кантарджиев, директор на Националния център по заразни и паразитни болести, по време на заседание на парламентарната комисия по здравеопазване, предава БТА. Грипът се лекува много успешно, ако диагнозата е точна и лечението започне навреме, подчерта той

СНИМКА: Pixabay

Нов симптом на COVID: Пръстите на краката полилавяват за дълго време

„COVID пръсти“ е състояние на кожата, което според учените превръща пръстите на краката в червени, а след това в лилави. Подпухналите пръсти на краката могат да останат такива в продължение на месеци, съобщава ДЕ24. Учените подозират, че заболяването обикновено е леко, но се страхуват, че случаите, на които са били свидетели

СНИМКА: Pixabay

Кои са най-сигурните симптоми на COVID-19

Коронавирус - или просто настинка? Повечето симптоми на COVID-19 приличат на тези при простуда или грип. Но един от тях е сигурен признак за зараза с коронавирус, установиха британски учени, предава "Дойче веле". Температура, кашлица, загуба на вкус и/или обоняние, хрема, главоболие, болки в гърдите, крайниците или гърлото

Медикаментозната защита е единственото спасение за българските лекари и пациенти
в очакване на надеждна ваксина

Проф., Dr.h.c., д-р Владимир Данов, д.м: Бедствието в българските болници, в мирно време, е резултат от липсата на лекарствена профилактика на медиците

Ниската заболеваемост и рекордно ниската смъртност от COVID-19 в Германия и Австрия се постигат главно с хидроксихлорохин или производни продукти, казва директорът на Българския кардиологичен институт - За пръв път Българският кардиологичен институт съобщава междинни резултати от националната кампания „Живот след COVID“

COVID-19

Стомашно-чревните симптоми вещаят по-тежък COVID

Гастроинтестиналните симптоми са свързани с по-тежка форма на COVID-19 и по-лоша прогноза, обявиха два американски изследователски екипа, цитирани от Ройтерс. Единият екип е прегледал 38 предишни изследвания, обхванали повече от 8400 пациенти. Резултатите показаха, че хората с диария е с 63 процента по-вероятно да развият тежка форма на COVID-19

Безплатни консултации с топ ортопед-травматолог

Безплатни консултации с топ ортопед-травматолог

На 6 и 7 ноември 2020г. в офиса на “Бридж Медикал”, гр. София ще се проведат БЕЗПЛАТНИ консултации с проф. д-р Теоман Бенли, специалист ортопед-травматолог от университетска болница „Башкент” Истанбул. Д-р Теоман Бенли ще консултира пациенти, страдащи от следните заболявания: - Сколиози при деца и възрастни; - идиопатични сколиози; - кифози

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Здраве

СНИМКА: Pixabay

Изследване: Тежкият физически труд може да доведе до деменция

Датски учени са открили връзка между видовете физически труд и развитието на деменция. Изследването е публикувано в списание „Medicine & Science in Sports”. Проучването доказва, че тежката физическа работа и спортуването се отразяват по различен начин на човека. И ако умереното натоварване и упражнения са от полза за организма

СНИМКА: pixabay

Коронавирусът може да състари мозъка с 10 години

Хора, които се възстановяват от последиците от коронавируса, може да претърпят сериозни проблеми с функциите на мозъка. В най-лошия случай е възможно щетите да са с еквивалента на рязко остаряване на мозъка с 10 години, предупредиха учени от Кралския колеж в Лондон, предаде Dariknews.  Изследването е обхванало 84 285 възстановили се от COVID-19

Александровска болница
Снимка: Уикипедия

20% от заразените с Covid-19 имат кожен обрив

20 процента от заразените с коронавирус, наред с останалите симптоми, проявяват кожен обрив, показват наблюденията на медиците от Клиниката по клинична алергология към Александровска болница. Много рядко симптомът се проявява като начален - при под 1% от засегнатите от болестта. Обривът при Covid-19 може да засегне цялото тяло

 СНИМКА: Pixabay

Новият коронавирус мутира по-рядко от грипния вирус и ебола

Честотата на мутиране на новата коронавирусна инфекция е по-ниска, отколкото при вируса на грипа и вируса ебола, съобщи ТАСС, като цитира директора на руския научно-изследователски институт против чумата "Микроб" Владимир Кутирев, предаде БТА. "Правим мониторинг на променливостта на вируса. По света до днес в базите данни са регистрирани 157 500

СНИМКА: ЙОРДАН СИМЕОНОВ

Първите ваксини срещу COVID-19 може да не са ефективни при всички

Първото поколение ваксини срещу новия коронавирус може да не са ефективни при всички хора и да имат само временно действие, съобщи ТАСС, цитирана от БТА. Това мнение изрази ръководителят на работната група по ваксините на британското правителство Кейт Бингам в статия, публикувана в британското медицинско сп."Лансет"

Източник: Pixabay

Ваксината срещу грип е много важна за хората над 65 г.

В последните месеци всички се сблъскахме с една от големите глобални теми през 2020 г. – кризата с Covid-19. Всеки от нас се опитва да се справи с новите предизвикателства и неписани правила, които коронавирусът постепенно наложи в нашето общество. И докато целият свят е вперил поглед във всяка информация, свързана с пандемията

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber