Как да си набавим енергия и да я пазим от крадци

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/8979123 Как да си набавим енергия и да я пазим от крадци Как да си набавим енергия и да я пазим от крадци www.24chasa.bg
Контактувайте само  с хора, които ви  носят положителни  емоции.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ
Контактувайте само с хора, които ви носят положителни емоции. СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Осигурете си поне 5 източника на радост дневно

Постоянно психическо и интелектуално натоварване, бесен темп на живот в разрез с темпоритъма на нормалния човек, стрес, домашни скандали... Повечето хора се чувстват изстискани като лимон и се чудят откъде да вземат сила и енергия за живот.

Има начини да си я доставите, но преди всичко трябва да сте наясно, че енергията се краде, пише руското издание “Лента”. Ето най-стръвните обирджии:

Лъжата. Колкото по-често лъжем, толкова по-малко е съзидателната ни енергия.

Недовършените дела. Те изсмукват жизнената ни сила. Енергия крадат и неизпълнените обещания, дълговете, които не възнамеряваме да върнем.

Недоверието и страха. Те направо изтощават. Към тях спадат страданията и отрицателните емоции, самозаблудите.

Яростните опити да докажете правотата си, кавгите и конфликтите на тази основа.

Празните разговори, сплетните.

Обидите. Включително и към самите нас – така крадете енергия от себе си. Прощавайте на околните, не бъдете прекомерно взискателни.

Липсата на сън и лошите навици на живот.

Безразборния секс без любов. В леглото обменяме чувствена енергия, а когато я няма, няма и обмен.

Според психолозите, за да запазим вътрешната си сила и тонус, трябва да избягваме тези енергийни вампири и да научим някои техники, които ни зареждат. Например общуването.

Опитайте се да контактувате само с хора, които ви носят положителни емоции. Сведете до минимум отношенията с такива, които изсмукват положителните ви вибрации – скандалджии, такива, които постоянно се оплакват или ви карат да губите вяра в себе си.

Търсете приятели

с оптимизъм,

които го вдъхват и на вас и работят над себе си в тази посока. Старайте се сами да наблягате на позитивизма и да го предавате на близките си.

Хранете се правилно. Здравето също е енергия. Затова се откажете от вредните продукти с консерванти, газираните напитки, закуските без хранителна стойност, алкохола. Наблягайте на плодовете, зеленчуците, приготвени с минимална топлинна обработка, на пара или скара. Съчетавайте правилно въглехидратите, белтъчините и мазнините. Можете да вземате и витамини.

Общувайте с природата. Вместо в бара, клуба или пред телевизора разходете се в гората, идете на езеро извън града. Водата дава много енергия и обира негативите от умората. Ползвайте почивните дни за излети – със семейството, приятели или сами. Уединението засилва влиянието на природната красота върху вас.

Но не превръщайте разходката в изобилна гощавка с пиене – това само отнема силите. Ако имате вила, работете в градината. Общувайте с животни. Домашните любимци щедро делят енергията си с вас.

Спортът също е здраве, а здравето – енергия. Физкултурата помага на тялото да произвежда ендофрин – хормона на щастието. Той също е източник на енергия. Много е важно да откриете физическата активност, която ви допада.

Ако ви мъчат

упражненията,

ефектът

е обратен

Планирайте всичко. Така ще знаете какво точно да правите и няма да се щурате и да бързате, хвърляйки сили на вятъра. Ще ви остане време и за почивка. Направете си план за следващия ден и се насладете на задоволството да го осъществите докрай.

Енергия влива и комфортът на работното пространство – направете го удобно, с достатъчно светлина и въздух.

Спете достатъчен брой часове. Някои съветват това да са 5-6 часа и призовават да се ляга рано. Но всъщност човек сам определя колко време му е нужно, за да се наспи добре и така да събере енергия. Прекомерното прекарване в леглото също изтощава.

Релакс, медитация, йога – това са занимания на напредналите в ловуването на енергия. Но те не са недостъпни и за новаците. 15 минути медитация на ден стигат, а малко йога можете да включите в седмичните си фитнес занимания. Тя е сред най-добрите начини да си добавиш енергия.

Направете си списък с 20-30 действия, които ви носят радост и водят до енергиен прилив. Сред тях може да са храна, движение, сън, разходка, почивка, общуване.

Наблегнете на това, което наистина ви освежава, а не на онова, за което настоява майка ви или половинката ви. Осигурете си поне 5 източника на радост дневно.

Не се презареждайте с енергия по изкуствен път. Става въпрос за енергийни напитки, злоупотреба с кафе. Те само илюзорно изпълват с енергия, а всъщност изтощават организма. При това тези напитки са вредни – много по-ефективни ободрители са прясно изстисканите сокове и отвари като ехинацея, златен корен, женшен, алое.

Разхождайте се. Това е не само чист въздух и физическо раздвижване, но и море от впечатления, натурален антидепресант. А депресията е сред главните крадци на енергия. Препоръчително е

да се разхождате

бавно и да се

наслаждавате

на всички

възприятия

На човека е нужна и духовна енергия. Нейните източници са:

- Мислите – мощен източник на енергия. Колкото по-негативни неща се въртят в главата ви, толкова повече ви изтощават. Позитивните ви зареждат.

- Чувствата – те имат подобно действие. Могат да намалят или увеличат енергийния ви потенциал.

- Вълненията – в този смисъл са не по-маловажни от първите две.

Важно условие е обаче да не се заставяте насила да мислите положително или да потискате негативните чувства и емоции – пуснете ги да се излеят навън и ще се разтоварите.

Не си струва

да живеете

с фалшива

позитивност

– това също отнема енергия.

Ако по принцип не сте с позитивно мислене, трябва дълго да се учите. Започнете с тренировка да възприемате нещата такива, каквито са, без всякакво изкривяване от ваша страна. С времето ще започнете да ги възприемате от “розовата” им страна и ще откриете ключа към положителната нагласа.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

Осигурете си повече слънчева светлина.
СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Как да разведрим работата у дома

Принудителната изолация засилва стреса и уврежда здравето На милиони хора сега им се налага да работят от вкъщи. Някои са пригодили за това кухненската маса или лежат на дивана с лаптоп. И макар че ваксината вече е близо, много от тях никога няма да се върнат в офиса. Това си има цена – депресиите нарастват, стресът се засилва

Елизабет Тейлър

Какви вродени аномалии допълват уникалния чар на актьори икони

Звездата с теменужени очи Лиз Тейлър има двойни мигли, Кейт Босуърт разноцветни очи, Жокера – вродена цепка на устата Най-често задаваният въпрос към лекаря в родилната зала е: Бебето ми всичко ли си има? Питайте акушерите и ще ви обяснят, че тревогата е израз на страха от едно съвсем нерядко явление

Европа сe пропи: на човек се падат 25 л концентрат, или 196 л бира, или 82 л вино

Европа сe пропи: на човек се падат 25 л концентрат, или 196 л бира, или 82 л вино

На Стария континент само по един показател сме в графата “най-малко” и това са въздържателите Европа печели поредния световен антирекорд – по изпивани литри алкохол на глава от населението. Средно на всеки човек над 15 г. се падат по 9,8 литра чист алкохол годишно, съобщи офисът на Световната здравна организация за европейския регион

Избягвайте синьото сирене, колбасите и червеното вино, за да не ви боли глава.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Кои храни докарват главоболие

В случай на мигрена се откажете от богати на хистамин продукти Мнозина редовно страдат от главоболие и причините може да са най-разнообразни. Болките също са различен вид. Понякога те се дължат на пренатоварване на раменете, врата, главата и челюстите. В други случаи причината е мигрена – пулсираща болка

СНИМКА: PIXABAY

Какви упражнения за дълбоко дишане укрепват дробовете след COVID

Широка прозявка и издишане с трептящ звук хъмммм  са най-забавните рехабилитационни техники за възстановяване Кронавирусът, който причинява COVID-19, атакува белите дробове и дихателната система, като понякога води до тежка пневмония, след която те работят непълноценно. Възстановяването на белодробната функция е възможно

Вегетарианското меню пази от сърдечни болести и рак.

СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Какво става с тялото при отказ от месото

Решението да забравиш пържолата и наденичките е мотивирано от етични или здравни подбуди Почти една трета от британците са намалили консумацията на месо през последната година, съобщава лондонската организация за проучване на социалните нагласи. Според сондажа 29 на сто вече ядат по-малко месни продукти

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Отделете съд за отпадъци само от болни хора.

Какво да правим, ако се заразим с COVID-19 (Инфографика)

Как да избегнем коварния вирус - съвети на американските здравни служби стъпка по стъпка 43 милиона души в света са хванали коронавирус от началото на пандемията, 1,2 млн. са починали, а броят на заразените продължава да расте. Какво да правим, ако ние или наши близки са лепнали COVID-19 или са уязвими от вируса

Абсолютно безвредни медикаменти няма, сочат учените.
СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Не се лекувайте сами от COVID-19! Дори витамините не са безвредни

Не се тъпчете с лекарства на принципа “ако не помогне, поне няма да навреди” Антибиотици, имуностимуланти, лекарства срещу кашлица и за сваляне на температурата, витамини – към тези средства прибягват хората, решили сами да се лекуват от коронавирус у дома. Но необмисленото приемане на медикаменти може да влоши състоянието ви и да нанесе повече

Проф. Робърт Томас е посветил голяма част от научната си кариера, за да открие каква е връзката между начина на живот и раковите заболявания.

Силно препечените филийки водят до рак

Зеленчуковите чипсове не са алтернатива на пържените картофи, също са вредни Когато сутрин бързате и прегорите филийките си за закуска, първото нещо, което ви хрумва, е да остържете черното и да ги изядете. Може да не са съвсем вкусни, но печенето на нови ви се струва прекалено разточителство, когато трябва да излезете след минути

Будистки монах медитира.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Дзен успокоява душата, носи щастие

Действай, а не само разсъждавай, фиксирай се върху момента, съветват будистите Два принципа от философията на дзен, които обогатяват собствения ви живот и този на хората около вас, гласят: “Действай, а не само разсъждавай” и “Бъди внимателен към ставащото в настоящия момент”. Легендарният будистки монах Бодхидхарма накарал учениците си да изгорят

След сън може да се чувствате замаяни над два часа.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Как да будим мозъка си сутрин

Инерцията на съня може да продължи над два часа и да предизвика много пакости Алармата на будилника гръмва оглушително, скачате объркани и не сте наясно къде се намирате. Постепенно разпознавате спалнята и бавно се измъквате от леглото. Казвате си: “Не може да е вече сутрин. Не си ли легнах току-що?” Tова се нарича инерция на съня и се случва

Пушенето убива с болести на сърцето почти 2 милиона души

Пушенето убива с болести на сърцето почти 2 милиона души

Дори няколко цигари на ден, случайно пушене или излагане на вторичен дим увеличават риска Ако хората, които под някаква форма поемат веществата от тютюн, се откажат, рискът от сърдечни заболявания ще намалее с 50% след 1 г. непушене  Всяка година над 1,9 милиона души умират от предизвикани от тютюна сърдечни заболявания

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber