Оптимизмът лекува, пази от рак и инсулт

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/8951712 Оптимизмът лекува, пази от рак и инсулт Оптимизмът лекува, пази от рак и инсулт www.24chasa.bg
Дори спортът и здравословното хранене не помагат, ако се предадеш на черните мисли.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ
Дори спортът и здравословното хранене не помагат, ако се предадеш на черните мисли. СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Положителното мислене намалява със 71% риска от преждевременна смърт

Миналия ноември Ребека Уолърстейн се подхлъзва на мокра шума в Лондон и пада лошо на лявото си бедро. Млад мъж, представил се за фитнес инструктор, ѝ помага да стане и я уверява, че счупено няма, защото иначе болката би била нетърпима. 50-годишната британка куцука към библиотеката, накъдето се е запътила. Боли я, но не е нетърпимо.

“През следващите две седмици не спрях да ходя по партита – бе преди Коледа. Стоях дълго права, с хапчета травмата се понасяше. Вярвах, че имам само разтегнат мускул, лекувах се с обезболяващи, мазила и компреси”, разказва тя. До 11 декември, когато рухва на дивана и не може да стане.

В болница снимат крака и откриват фрактура на шийката на бедрената кост. Констатират, че от километрите ходене и постоянните празненства проблемът се е влошил и се налага смяна на ставата. Ортопедът твърди, че не е виждал пациент с подобна травма да е бил на крака толкова дълго. И го обяснява с положителната ѝ нагласа и вярата, че счупено няма. Личната ѝ лекарка също смята, че

тялото на Ребека

има фантастична

лечебна мощ

Много изследвания потвърждават този феномен. Проучване на университета на Станфорд сред 60 000 доброволци например заключава, че тези, които се смятат за нефелни и постоянно си “откриват” разни болести, са със 71% по-голям шанс да умрат от преждевременна смърт, независимо от реалното им състояние, съобщава в. “Дейли мейл”.

Изследователите уверяват, че нашите мисли, чувства и нагласи пряко влияят върху здравето. А положителното мислене има целебна сила и тласка тялото в правилната насока. Правен е опит с група пациенти, на които е казано, че генетично не издържат на натоварване. Те не могат да тичат дълго и бързо се задъхват в сравнение с друга група, на която е внушено обратното. А показателите им всъщност са еднакви.

Резултати от тест, направен през 2019 г., сочат, че позитивното отношение и липсата на стрес могат да удължат живота с 11-15% и

такива хора

имат шанс да

доживеят 85 г.

и повече

Оптимизмът намалява с 30 на сто вероятността да си отидеш млад и да починеш от рак, инсулт, сърце, инфекции, доказа научен екип от университета на Виктория, Нова Зеландия. Според проучване, публикувано в “Сайколоджикал бюлетин”, оптимизмът може да намали риска от сърдечносъдови заболявания, независимо от теглото, възрастта и навици като тютюнопушене.

Нагласата на съзнанието за щастлив изход действа като хипноза. Очакването на добро развитие активизира мозъчни вериги, които тласкат тялото в тази посока, обясняват учените.

Според проучване на експерти по социални и поведенчески науки от Харвардския университет начело с д-р Ерик Ким оптимизмът забавя с 8 години шанса да ги повалят смъртоносни болести. Екипът му потвърждава наличие на директна и съществена биологическа връзка между позитивизма, щастието и здравето.

Много лекари не се замислят над това, а би трябвали да стимулират положителното мислене у пациентите наред със здравословното хранене и физическата активност, казва д-р Ким. Проучването е направено сред жени, но изследователят твърди, че изводите важат и за мъжете.

Според тестовете най-оптимистично настроените жени имат:

- 16 на сто по-нисък шанс да умрат от рак

- 38 на сто по-малка вероятност да починат от сърдечна болест

- 39 на сто по-слаба опасност от инсулт

- 38 на сто по-малка възможност за белодробни болести

- 52 на сто по-нисък риск от инфекции.

Д-р Ким дава следните съвети за по-оптимистичен подход към живота:

Такъв навик можете да развиете, като си записвате в продължение на седмица всичко, което сте направили за другите хора, и това, за което сте признателни през този период – един вид списък на благодарността. Назовете поне едно хубаво нещо, което ви се е случило през деня.

Наблягайте на положителните развития и постепенно ще свикнете да разпознавате и да отблъсквате черните мисли, щом се появят.

Направете списък със силните си страни и опишете как можете да използвате тези дарби. Опишете и малките неща, които ви стресират, помислете как да ги избягвате или да ги възприемате позитивно.

Повтаряйте си оптимистични очаквания като: “Всеки ден съм по-добре” и “Ще се справя, каквото и да се случи” и ще започнете да вярвате, че е така.

Представяйте си визуално основните цели от важни сфери на вашия живот като работата и любовта и помислете какво да направите, за да ги постигнете.

Практикувайте медитация, през която си повтаряйте, че се харесвате, обичате и благодарете за това, което сте. Укротете гнева и ненавистта срещу хора и проблеми. Опитайте да постигнете вътрешен мир.

“Не знаем точната причина, но изследването ни сочи, че позитивното мислене намалява възпаленията в организма и повишава нивата на антиоксиданти - твърди Ерик Ким. – То засилва и имунната система и прави хората по-малко податливи на болести като настинка и грип.”

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

Осигурете си повече слънчева светлина.
СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Как да разведрим работата у дома

Принудителната изолация засилва стреса и уврежда здравето На милиони хора сега им се налага да работят от вкъщи. Някои са пригодили за това кухненската маса или лежат на дивана с лаптоп. И макар че ваксината вече е близо, много от тях никога няма да се върнат в офиса. Това си има цена – депресиите нарастват, стресът се засилва

Елизабет Тейлър

Какви вродени аномалии допълват уникалния чар на актьори икони

Звездата с теменужени очи Лиз Тейлър има двойни мигли, Кейт Босуърт разноцветни очи, Жокера – вродена цепка на устата Най-често задаваният въпрос към лекаря в родилната зала е: Бебето ми всичко ли си има? Питайте акушерите и ще ви обяснят, че тревогата е израз на страха от едно съвсем нерядко явление

Европа сe пропи: на човек се падат 25 л концентрат, или 196 л бира, или 82 л вино

Европа сe пропи: на човек се падат 25 л концентрат, или 196 л бира, или 82 л вино

На Стария континент само по един показател сме в графата “най-малко” и това са въздържателите Европа печели поредния световен антирекорд – по изпивани литри алкохол на глава от населението. Средно на всеки човек над 15 г. се падат по 9,8 литра чист алкохол годишно, съобщи офисът на Световната здравна организация за европейския регион

Избягвайте синьото сирене, колбасите и червеното вино, за да не ви боли глава.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Кои храни докарват главоболие

В случай на мигрена се откажете от богати на хистамин продукти Мнозина редовно страдат от главоболие и причините може да са най-разнообразни. Болките също са различен вид. Понякога те се дължат на пренатоварване на раменете, врата, главата и челюстите. В други случаи причината е мигрена – пулсираща болка

СНИМКА: PIXABAY

Какви упражнения за дълбоко дишане укрепват дробовете след COVID

Широка прозявка и издишане с трептящ звук хъмммм  са най-забавните рехабилитационни техники за възстановяване Кронавирусът, който причинява COVID-19, атакува белите дробове и дихателната система, като понякога води до тежка пневмония, след която те работят непълноценно. Възстановяването на белодробната функция е възможно

Вегетарианското меню пази от сърдечни болести и рак.

СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Какво става с тялото при отказ от месото

Решението да забравиш пържолата и наденичките е мотивирано от етични или здравни подбуди Почти една трета от британците са намалили консумацията на месо през последната година, съобщава лондонската организация за проучване на социалните нагласи. Според сондажа 29 на сто вече ядат по-малко месни продукти

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Отделете съд за отпадъци само от болни хора.

Какво да правим, ако се заразим с COVID-19 (Инфографика)

Как да избегнем коварния вирус - съвети на американските здравни служби стъпка по стъпка 43 милиона души в света са хванали коронавирус от началото на пандемията, 1,2 млн. са починали, а броят на заразените продължава да расте. Какво да правим, ако ние или наши близки са лепнали COVID-19 или са уязвими от вируса

Абсолютно безвредни медикаменти няма, сочат учените.
СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Не се лекувайте сами от COVID-19! Дори витамините не са безвредни

Не се тъпчете с лекарства на принципа “ако не помогне, поне няма да навреди” Антибиотици, имуностимуланти, лекарства срещу кашлица и за сваляне на температурата, витамини – към тези средства прибягват хората, решили сами да се лекуват от коронавирус у дома. Но необмисленото приемане на медикаменти може да влоши състоянието ви и да нанесе повече

Проф. Робърт Томас е посветил голяма част от научната си кариера, за да открие каква е връзката между начина на живот и раковите заболявания.

Силно препечените филийки водят до рак

Зеленчуковите чипсове не са алтернатива на пържените картофи, също са вредни Когато сутрин бързате и прегорите филийките си за закуска, първото нещо, което ви хрумва, е да остържете черното и да ги изядете. Може да не са съвсем вкусни, но печенето на нови ви се струва прекалено разточителство, когато трябва да излезете след минути

Будистки монах медитира.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Дзен успокоява душата, носи щастие

Действай, а не само разсъждавай, фиксирай се върху момента, съветват будистите Два принципа от философията на дзен, които обогатяват собствения ви живот и този на хората около вас, гласят: “Действай, а не само разсъждавай” и “Бъди внимателен към ставащото в настоящия момент”. Легендарният будистки монах Бодхидхарма накарал учениците си да изгорят

След сън може да се чувствате замаяни над два часа.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Как да будим мозъка си сутрин

Инерцията на съня може да продължи над два часа и да предизвика много пакости Алармата на будилника гръмва оглушително, скачате объркани и не сте наясно къде се намирате. Постепенно разпознавате спалнята и бавно се измъквате от леглото. Казвате си: “Не може да е вече сутрин. Не си ли легнах току-що?” Tова се нарича инерция на съня и се случва

Пушенето убива с болести на сърцето почти 2 милиона души

Пушенето убива с болести на сърцето почти 2 милиона души

Дори няколко цигари на ден, случайно пушене или излагане на вторичен дим увеличават риска Ако хората, които под някаква форма поемат веществата от тютюн, се откажат, рискът от сърдечни заболявания ще намалее с 50% след 1 г. непушене  Всяка година над 1,9 милиона души умират от предизвикани от тютюна сърдечни заболявания

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber