Упражнения преди и след антигрип ваксина може да я правят по-успешна

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/8950721 Упражнения преди и след антигрип ваксина може да я правят по-успешна Упражнения преди и след антигрип ваксина може да я правят по-успешна www.24chasa.bg
Упражнения преди и след антигрип ваксина може да я правят по-успешна

Най-подходящите: колоездене без пресилване, клякане, лицеви опори

Изследователите допускат сходна реакция на имунната система и при очакваните ваксини срещу COVID

В края на последния наистина летен месец в условията на коронавирусната пандемия напред излиза тревогата как ще я караме, когато наред със SARS-2 започнат да циркулират баналните респираторни вируси и грипът.

Никой не може да се застрахова, но Световната здравна организация и центровете за контрол на заболяванията за Европа и САЩ излизат с препоръки повече хора да си направят поне възможната профилактика - ваксина срещу грип. Всеки сезон тя се съобразява с очакваните щамове. Въпреки това

защитата от грипа

през годините е различна,

но не минава 70%

Това обезкуражава много хора.

Други избягват да се ваксинират заради странични ефекти като временно главоболие или болка от инжекцията. Но според инфекционистите във всички случаи профилактиката има смисъл - дори ваксиниран човек да се разболее, кара по-леко грипа.

За тези, които искат и допълнителни гаранции, може да искат да се възползват от откритието на учени от Университета в Сидни, Австралия. Според изследователите успехът на грипната ваксина може да се увеличи с прост и достъпен за всеки човек начин: физически упражнения непосредствено преди или след имунизацията.

Мускулната активност

като цяло подобрява

имунния отговор,

но извършването на някои упражнения в деня на ваксинирането може да засили конкретната реакция на противогрипната ваксина. Така смята д-р Кейт Едуардс от катедрата по спортна медицина към Факултета по здравни науки.

В съавторска публикация с проф. Робърт Буйс по въпросите на ваксинопрофилактиката и имунотерапевтиците д-р Едуардс обяснява, че тренировка може да доведе до значими промени в имунната система.

Обяснението е, че работещи мускулни клетки

подобряват циркулацията

на кръвта и водят до

по-лесно образуване на

имунни белтъци - антитела

Смятаме, че упражненията могат да подобрят резултата от ваксината, като активират тези клетки от имунната система, които се задействат при прилагането на противогрипната ваксина, обяснява д-р Едуардс. В коментар към публикацията тя цитира проучване, проведено от учени от Американския университет в Айова, САЩ, което показва, че мишките, които бягат без особено напрежение около половин час след ваксинацията, показват максимална устойчивост на всякакви странични ефекти от грипния удар. И обратното: мишките, които са лежали след инжекцията, са се поддали на страничните ефекти. Това обаче

не означава, че екстремни

физически усилия дават

по-голям резултат

Мишките, които са правили мускулни свръхусилия, се оказали в също толкова неизгодна позиция като лентяите.

Д-р Едуардс отчита, че телата ни реагират по различни начини, и съветва хората да не прекаляват с физическата активност след антигрип имунизацията. Специалистката препоръчва като най-подходящи колоезденето с умерена скорост, клякане, лицеви опори и други упражнения от сериите за сила и издръжливост - правилото е движенията да карат мускулите да се съкращават срещу външна съпротива.

Важно условие е да не се допуска обезводняване по време на “имунните” тренировки. Дехидратацията би затруднила кръвообращението, а то има съществена роля за улесняването на имунната реакция.

Условието за умерена тренировка означава ли, че професионалните спортисти няма да изработят толкова добър отговор?

Публикация в августовския “Джърнъл ъв спорт енд хелт сайънс” за изследване сред малък брой елетни спортисти твърди, че ефектът от ваксинирането във всички случаи се подобрява. Това се случвало независимо от интензивността на тренировката и дали е в деня на инжекцията, или по-отдалечена във времето.

Изследователите допускат сходна реакция с увеличаване на реактивността на имунната система в резултат на спортуване и при очакваните ваксини срещу COVID.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

Осигурете си повече слънчева светлина.
СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Как да разведрим работата у дома

Принудителната изолация засилва стреса и уврежда здравето На милиони хора сега им се налага да работят от вкъщи. Някои са пригодили за това кухненската маса или лежат на дивана с лаптоп. И макар че ваксината вече е близо, много от тях никога няма да се върнат в офиса. Това си има цена – депресиите нарастват, стресът се засилва

Елизабет Тейлър

Какви вродени аномалии допълват уникалния чар на актьори икони

Звездата с теменужени очи Лиз Тейлър има двойни мигли, Кейт Босуърт разноцветни очи, Жокера – вродена цепка на устата Най-често задаваният въпрос към лекаря в родилната зала е: Бебето ми всичко ли си има? Питайте акушерите и ще ви обяснят, че тревогата е израз на страха от едно съвсем нерядко явление

Европа сe пропи: на човек се падат 25 л концентрат, или 196 л бира, или 82 л вино

Европа сe пропи: на човек се падат 25 л концентрат, или 196 л бира, или 82 л вино

На Стария континент само по един показател сме в графата “най-малко” и това са въздържателите Европа печели поредния световен антирекорд – по изпивани литри алкохол на глава от населението. Средно на всеки човек над 15 г. се падат по 9,8 литра чист алкохол годишно, съобщи офисът на Световната здравна организация за европейския регион

Избягвайте синьото сирене, колбасите и червеното вино, за да не ви боли глава.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Кои храни докарват главоболие

В случай на мигрена се откажете от богати на хистамин продукти Мнозина редовно страдат от главоболие и причините може да са най-разнообразни. Болките също са различен вид. Понякога те се дължат на пренатоварване на раменете, врата, главата и челюстите. В други случаи причината е мигрена – пулсираща болка

СНИМКА: PIXABAY

Какви упражнения за дълбоко дишане укрепват дробовете след COVID

Широка прозявка и издишане с трептящ звук хъмммм  са най-забавните рехабилитационни техники за възстановяване Кронавирусът, който причинява COVID-19, атакува белите дробове и дихателната система, като понякога води до тежка пневмония, след която те работят непълноценно. Възстановяването на белодробната функция е възможно

Вегетарианското меню пази от сърдечни болести и рак.

СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Какво става с тялото при отказ от месото

Решението да забравиш пържолата и наденичките е мотивирано от етични или здравни подбуди Почти една трета от британците са намалили консумацията на месо през последната година, съобщава лондонската организация за проучване на социалните нагласи. Според сондажа 29 на сто вече ядат по-малко месни продукти

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Отделете съд за отпадъци само от болни хора.

Какво да правим, ако се заразим с COVID-19 (Инфографика)

Как да избегнем коварния вирус - съвети на американските здравни служби стъпка по стъпка 43 милиона души в света са хванали коронавирус от началото на пандемията, 1,2 млн. са починали, а броят на заразените продължава да расте. Какво да правим, ако ние или наши близки са лепнали COVID-19 или са уязвими от вируса

Абсолютно безвредни медикаменти няма, сочат учените.
СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Не се лекувайте сами от COVID-19! Дори витамините не са безвредни

Не се тъпчете с лекарства на принципа “ако не помогне, поне няма да навреди” Антибиотици, имуностимуланти, лекарства срещу кашлица и за сваляне на температурата, витамини – към тези средства прибягват хората, решили сами да се лекуват от коронавирус у дома. Но необмисленото приемане на медикаменти може да влоши състоянието ви и да нанесе повече

Проф. Робърт Томас е посветил голяма част от научната си кариера, за да открие каква е връзката между начина на живот и раковите заболявания.

Силно препечените филийки водят до рак

Зеленчуковите чипсове не са алтернатива на пържените картофи, също са вредни Когато сутрин бързате и прегорите филийките си за закуска, първото нещо, което ви хрумва, е да остържете черното и да ги изядете. Може да не са съвсем вкусни, но печенето на нови ви се струва прекалено разточителство, когато трябва да излезете след минути

Будистки монах медитира.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Дзен успокоява душата, носи щастие

Действай, а не само разсъждавай, фиксирай се върху момента, съветват будистите Два принципа от философията на дзен, които обогатяват собствения ви живот и този на хората около вас, гласят: “Действай, а не само разсъждавай” и “Бъди внимателен към ставащото в настоящия момент”. Легендарният будистки монах Бодхидхарма накарал учениците си да изгорят

След сън може да се чувствате замаяни над два часа.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Как да будим мозъка си сутрин

Инерцията на съня може да продължи над два часа и да предизвика много пакости Алармата на будилника гръмва оглушително, скачате объркани и не сте наясно къде се намирате. Постепенно разпознавате спалнята и бавно се измъквате от леглото. Казвате си: “Не може да е вече сутрин. Не си ли легнах току-що?” Tова се нарича инерция на съня и се случва

Пушенето убива с болести на сърцето почти 2 милиона души

Пушенето убива с болести на сърцето почти 2 милиона души

Дори няколко цигари на ден, случайно пушене или излагане на вторичен дим увеличават риска Ако хората, които под някаква форма поемат веществата от тютюн, се откажат, рискът от сърдечни заболявания ще намалее с 50% след 1 г. непушене  Всяка година над 1,9 милиона души умират от предизвикани от тютюна сърдечни заболявания

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber