Учени откриха опасно антитяло в кръвта на пациенти с COVID-19

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/8809175 Учени откриха опасно антитяло в кръвта на пациенти с COVID-19 Учени откриха опасно антитяло в кръвта на пациенти с COVID-19 www.24chasa.bg
Проби за COVID-19 СНИМКА: РОЙТЕРС

Биолози от Нидерландия установиха, че едно от антителата в кръвта на пациенти, прекарали тежка форма на коронавирусна инфекция, е потискат вируса, а предизвикват по-силни възпаления, съобщи ТАСС.

Възможните последици и пътищата за борба с този проблем са описани в статия в електронната библиотека bioRxiv.

"Открихме, че антитела от кръвната плазма на носителите на тежка форма на COVID-19 могат да се свързват с S-протеина на коронавируса и предизвикват много силен възпалителен отговор при взаимодействие с макрофагите. Това обяснява защо състоянието на много пациенти рязко се влошава в момента, когато се задейства адаптивният им имунитет", пишат авторите.

Според учените заразата с коронавируса SARS-CoV-2 води до развитие на тежко нарушение в работата на имунитета, масови възпаления, формиране на микротромби и други проблеми, които застрашават живота. Затова учените се опитват да разберат защо възникват тези състояния и как да се предотврати развитието им, предава БТА.

Група молекулярни биолози от нидерландия под ръководството на проф. Мено де Винтер от университета в Амстердам са открили възможната причина и заедно с това и обяснение защо преливането на кръвна плазма от преболедували COVID-19 може да не е безопасна терапия за болните.

Учените установили, че нарушенията в работата на макрофагите вследствие на взаимодействието на специфичното антитяло с белтъците на вируса не само ускоряват възпалението, но и способстват образуването на тромби и нарушават работата на кръвоносните съдове. Наличието на тези нарушения заедно с възпалителната реакция сега се смята за една от главните причини за развитие на усложнения при пациенти с COVID-19.

Освен това биолозите са установили, че тези реакции могат да бъдат потиснати с веществото R406 - един от компонентите на лекарството фостаматиниб, което се прилага при тромбоцитопения. Това съединение блокира работата на ферментите на имунните клетки, които отговарят за производството на провъзпалителните сигнални молекули в макрофагите и карат други видове имунни клетки да атакуват тромбоцитите и съдовите стени.

По света има много медицински лица, които са заразени с коронавируса. СНИМКА: РОЙТЕРС

Русия патентова лекарство срещу коронавируса

В Русия беше патентовано лекарство срещу коронавируса. Препаратът е оригинална руска разработка, подчертават от Федералната медико-биологична агенция. Лекарството се нарича „Лейтрагин“. Създадено е на основата на препарата „Даларгин“, който се е използвал за лечение на стомашна язва, остър панкреатит и панкреонекроза, предаде БНР

FUTURE HEALTH е категоричен лидер в съхранението на стволови клетки в България.

Величие в генетиката: как стволовите клетки могат да ни спасят от COVID19