Акад. Петрунов: Едва до 10% от хората в света имат имунитет срещу COVID-19

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/8655334 Акад. Петрунов: Едва до 10% от хората в света имат имунитет срещу COVID-19 Акад. Петрунов: Едва до 10% от хората в света имат имунитет срещу COVID-19 www.24chasa.bg
Акад. д-р Богдан Петрунов КАДЪР: БНТ

Броят на изследваните за коронавирус у нас не е достатъчен, а само по този начин ще се открият хората, които имат антитела.

Това настоя в Сутрешния блок на БНТ акададемик д-р Богдан Петрунов, имунолог и алерголог.

"Очевидно от данните на Националния оперативен щаб се вижда затихване на епидемията, бройката на положителните случай зависи обаче от броя на изследваните", повтори той.

Според академика изграждането на колективен имунитет става трудно.

"До момента между 5 и 10% от хората по света са го изградили, а това е важно за създаването на една бъдеща ваксина", настоя Петрунов.

По думите му страните, които са тръгнали по пътя за изграждането на колективен имунитет - Швеция, Белгия, Англия не са прави, защото заболеваемостта и смъртността там е голяма.

"Защитата на организма трябва да стане на базата на стимулирането на естествения имунитет. Използването на имуностимулатори са от голямо значение, това трябва да бъде ежедневие", настоя имулогът.

Той даде пример с ежедневното използване на витамините D и C, които са мощни антиоксиданти, подкрепящи не само имунитета, но и целия организъм.

Академик Богдан Петрунов настоя, че БЦЖ ваксината стимулира паметовите клетки и създава трениран имунитет в организма.

"При имунизацията с нея заболяването протича много по-леко и има малко смъртни случаи", допълни той

Генералният директор на СЗО Тедрос Аданом Гебрейесус СНИМКА: Ройтерс

СЗО с кампания за подпомагане на хората да се откажат от тютюнопушенето

Световната здравна организация (СЗО) започва нова кампания за подпомагане на пушачите по целия свят да се откажат от тютюнопушенето и по този начин да намалят риска от коронавирусна инфекция, съобщи ТАСС. Генералният директор на СЗО Тедрос Аданом Гебрейесус обяви кампанията на брифинг, предава БТА. "Целта на инициативата е да помогне на 1

Учени: Коронавирусът се размножава и в сърцето

Новият коронавирус може да инфектира клетките на сърцето и да се мултиплицира в тях, съобщиха германски учени, цитирани от ДПА. Изследването в университетската болница Хамбург-Епендорф показа, че вирусът не само нахлува в сърдечните клетки, но и може да промени генната им активност. Все още е рано да се каже дали това означава

Бременните жени могат да предават коронавируса на неродените си бебета

Изследване на италиански специалисти подкрепя хипотезата, че бременни жени, заразени с новия коронавирус, могат да предават инфекцията на неродените си бебета, съобщиха Асошиейтед прес и БТА. В проучването са обхванати 31 жени с COVID-19, родили през месеците март и април. Учените открили следи от коронавируса в няколко кръвни проби от пъпна връв

Новородени бебета
СНИМКА: "24 ЧАСА"

Мутация води до внезапно спиране на сърцето при новородени

Австралийски молекулярни биолози откриха рядка мутация на гена ATAD3, която води до появата на второ негово копие в генома и предизвиква внезапно спиране на сърцето при новородени бебета, съобщи ТАСС. "Генът ATAD3 се намира в тази част на генома, която съдържа най-много повторения, което усложнява използването дори на най-съвременните методи на

Учени: Маските намаляват риска от зараза с COVID-19 с 65 %

Американски учени установиха, че маските, покриващи устата и носа, намаляват риска носещият ги да се зарази с новия коронавирус с 65 процента, съобщи в. "Дейли мейл". Преди специалистите мислеха, че те са полезни само доколкото ограничават предаването на вируса на други. Социалното дистанциране е още по-ефикасно

Качеството на яйцеклетките при жените зависи от метаболитен фактор

Увеличаването на нивото на един коензим в човешките клетки може да повлияе благоприятно на женския фертилитет и да помогне за подбиране на най-подходящите яйцеклетки за ин витро процедури, съобщи електронното издание "Медикъл Експрес", цитирано от  БТА. Специалисти от университета на Куинсланд, Австралия

Кои алкохолни напитки трябва да избягваме в жегите?

Настъпва наистина лятно време. Очакват ни истински жеги и при такива обстоятелства пиенето на алкохол не е добра идея, предава БГНЕС. Употребата на алкохол в жегата винаги носи риск. По това време на годината някои алкохолни напитки са забранени, в противен случай можете да си причините здравословни проблеми