Учени откриха как да спират развитието на метастази

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/8110119 Учени откриха как да спират развитието на метастази Учени откриха как да спират развитието на метастази www.24chasa.bg
Учени откриха как да спират развитието на метастази

Учени от института по експериментални и клинични изследвания в университета на Льовен, Белгия установиха, че раковите клетки трупат липиди и така стават склонни да метастазират, съобщи Лента.

Ключова роля за това играе молекула, която може да отключи и да предотврати формирането на метастази в други органи, което е смъртоносният стадий на заболяването, предава БТА.

Учените установили, че съединението, наречено трансформиращ фактор на растежа бета (Те Же Еф - бета2), е решаващият фактор, отговорен едновременно и за натрупването на липиди, и за агресивното развитие на туморните клетки. Двата процеса се допълват взаимно, дори се оказва, че натрупването на мастни киселини благоприятства метастазите, защото раковите клетки използват струпаните липиди като енергиен склад. Мастните киселини позволяват на раковите клетки да преживеят в условия, които обичайно биха били пагубни за дефектните тъкани.

Лекарите под ръководството на Оливие Ферон, изследовател в университета на Льовен, доказват, че е възможно да се намали инвазивността на туморите и да се спре развитието на метастази чрез използването на специфични инхибитори на Те Же Еф - бета2, както и на вещества, които могат да блокират движението на мастните киселини или формирането на триглицериди.

Петър Димков за гнойника в белите дробове

Белодробният абсцес е често заболяване. Настъпва след пневмония, бронхопневмония и др. Картината на болестта през първите дни на заболяването е тежка - с кашлица, висока температура, втрисане, бодежи в гърдите. Към 5-10-ия ден гнойникът се отваря в бронхите и болният изхвърля гнойни и миризливи храчки

Здравната каса вече плаща за лекарство срещу остра лимфобластна левкемия

Нова терапия за лечение на злокачествени заболявания на кръвта се поема от Здравната каса, стана ясно на дискусия за съвременните постижения в лечението на левкемията и бързият достъп на пациентите до животоспасяващо лечение, предаде БНР. Здравната каса вече заплаща един от най-модерните и широкоизползвани медикаменти за лечение при рак на кръвта

Излагането на замърсен въздух може да наруши развитието на детския мозък

Излагането на замърсен въздух може да наруши развитието на детския мозък. Това каза Скендер Сила, ръководител на офиса на Световната здравна организация /СЗО/ в България по време на представяне на доклада на списание "Лансет" за влиянието на климатичните промени върху човешкото здраве. Сила посочи, че всяка година се регистрират 7 млн

Какво трябва да знаем за коронавируса и как да се предпазим

От здравното министерство разпространиха актуализирани въпроси и отговори относно COVID-19. 1. Какво е COVID-19? Какво е SARS-CoV-2? Новият коронавирус 2019 сега се нарича тежък остър респираторен синдром коронавирус2 (SARS-CoV-2), а заболяването, свързано с него - COVID-19. 2. Откъде идват коронавирусите

Безразборното хранене води до затлъстяване и болести. Снимка: Пиксабей

Затлъстяването ускорява стареенето и преждевременната смърт

Затлъстяването е форма на преждевременно стареене и допринася за преждевременна смърт. Това установиха учени от университета Конкордия в Монреал, съобщи Сайънс алърт. Анализирани са резултатите от над 200 изследвания за ефекта от залъстяването на молекулярно и клетъчно ниво, включително за влиянието върху имунната система

Учени: Пийте вода, а не газирани напитки и сокове

Честата употребата на газирани напитки сред възрастните увеличава риска от нарушения на липидния метаболизъм, показва проучване, публикувано в списанието на Американската сърдечна асоциация. Учени от университета Тъфтс откриха, че хората, които консумират газирана вода всеки ден, имат 98 процента по-висок риск от развитие на една от възможностите

Дефицитът на витамини – и гръбнакът често страда

Всички знаят, че витамините са нужни за укрепване на имунитета, доброто зрение, младостта и красотата на кожата. Оказва се, че витамини са необходими и на нашия многострадален гръбнак. Болките в гърба все по-често започват да тревожат хората не в дълбока старост, а още на средна възраст. И дори младите и физически активни хора се сблъскват с

В. "Известия": Заболяването, предизвиквано от новия коронавирус, може да стане сезонно като грипа

Заболяването, предизвиквано от новия коронавирус, може да стане системно и да поразява най-уязвимата част от населението - възрастните, хронично болните и хората с отслабен имунитет. Това заяви биологът д-р Сергей Нетьосов, член-кореспондент на Руската академия на науките, цитиран днес в "Известия", предаде ТАСС, цитирана от БТА

Кога двойката да потърси репродуктивен специалист

Възможността за настъпване на бременност при нормални условия е 25-30% всеки месец Въпреки многократните опити и искрената любов между партньорите невинаги се стига до желана бременност. Има редица фактори - медицински и немедицински, които оказват влияние при зачеването. Те могат да бъдат както при жената, така и при нейния партньор

Опасен ли е пролапсът на митралната клапа?

Отговаря д-р Борислав Ацев, кардиолог, консултант на "24 часа" от старта на приложението "Докторе, кажи!" през 2001 г. Изминаха повече от 30 години от изучаването на този синдром, който често описваме на пациентите като козметичен дефект на клапата. Имената му варират в медицинската литература като миксоматозна митрална клапа