Учен: Новият коронавирус може да бъде открит в рамките на 3-5 часа

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/8109715 Учен: Новият коронавирус може да бъде открит в рамките на 3-5 часа Учен: Новият коронавирус може да бъде открит в рамките на 3-5 часа www.24chasa.bg

По думите на завеждащия лабораторията за генно инженерство към Московския физико-технически институт Павел Волчков, този метод, разработен в Русия и Китай, може да констатира и най-малките следи от новооткрития патоген 2019-nCoV. Тези тестове могат да се превърнат в главен инструмент, за да бъде оценен мащабът на разпространението на инфекцията, уточнява БТА.

"Новата пневмония, възникнала в китайския град Ухан, е по-трудна за откриване, в сравнение с еболата например, тъй като нейните симптоми са сходни с тези на грипа. А за да се установят неправилно диагностицираните с положителна проба пациенти, са нужни именно молекулярно-генетичните тестове", изтъква Волчков.

Със системи за полимеразна верижна реакция са оборудвани специализираните медицински заведения в Китай, Русия и други страни. Образци от теста се вземат чрез кръвна проба или от други физиологични течности, като слюнка. От нея се отделя РНК, произвежда се реакция за обратна транскрипция, за да се получи ДНК. Тя се използва за размножаването на фрагментите на генома на вируса с помощта на полимераза-фермент, поясни ученият.

Други от #15септември