Как да заспим за 2 минути – трикът на американските военни пилоти

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/8014678 Как да заспим за 2 минути – трикът на американските военни пилоти Как да заспим за 2 минути – трикът на американските военни пилоти www.24chasa.bg
Научаването на техниките за заспиване позволява да спим където и да се намираме. СНИМКА: ПИКСАБЕЙ
Научаването на техниките за заспиване позволява да спим където и да се намираме. СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Да отпуснем тялото и мозъка си, за да изпаднем в дълбок сън

По какъв начин човек с адреналин до небесата може да заспи веднага, за да релаксира? И как пилот, участващ във военни действия, може да се наспи за отрицателно време, за да бъде отново бодър и напомпан с енергия?

Изданието “Хъфингтън пост” разкрива какви техники за това са използвали през Втората световна война американските въоръжени сили. Те много скоро си дали сметка, че ако пилотите на бомбардировачи имали проблеми със заспиването и съответно с почивката си, това можело да доведе до грешно взети решения с катастрофални последствия.

Затова поставили задачата на представителя на морския флот Бъд Уинтър да изработи и изпробва система от техники за бързо заспиване. След само шест седмици практика на метода за “угасване” на мозъка

96% от пилотите

били в състояние

да заспиват

в рамките на

120 секунди

И всичко това ставало нерядко в ситуации, в които фонът бил грохот от оръжия и бомби.

Преди да започне да обучава пилотите на сън, Уинтър бил доста успешен футболен треньор в американски университет. Заедно с преподавател по психология развил добре действащи техники, помагащи на спортистите да релаксират в моментите след високо напрежение.

В какво се изразявал методът на Уинтър? Ето и основните стъпки в него.

1. Намести се в удобно положение

Ако си в собственото си легло, това не е проблем. Но ако си в нетипична обстановка, ако си седнал на стол или седалка, то тогава я намести във възможно най-комфортната за тялото ти позиция.

2. Отпусни лицето си

Това е ключът за всичко, като се има предвид, че в него има 43 мускула. Именно те са основната част, от която зависи как организмът реагира на стреса.

Ако човек отпусне максимално лицето си, подава сигнал на тялото си, че всичко е наред. След това можеш да спиш спокойно.

Затова затвори очи и отпусни лице – челото, бузите, езика и челюстта. Ще забележиш, че докато правиш всичко това, започваш да дишаш по естествен начин по-дълбоко и по-забавено. След това отпусни напълно очите си – трябва да почувстваш как “увисват” и шестте мускула, които са в орбитите им.

3. Отпусни раменете си

Остави ги да натежат така, сякаш се опитват да достигнат петите ти. Отпусни изцяло задната част на шията, трябва да я почувстваш омекнала. Поеми дълбоко въздух и издишай бавно, изхвърляйки остатъците от евентуално напрежение.

Повечето хора складират най-голяма част от напрежението именно в раменете, шията и челюстта. Сега е ред на ръцете – трябва да почувстваш как натежават и се отпускат. Ако си десняк, започни от дясната ръка. Ако не ти се удава, то тогава първо я стегни силно и след това я отпусни напълно. Повтори операцията и с дланите си.

4. Отпусни краката си

Почувствай четириглавия бедрен мускул на десния си крак как натежава и се отпуска надолу. След това направи това с прасеца, глезена и дясното стъпало. Повтори операцията и с другия крак.

5. Освободи съзнанието си от всякакви мисли за 10 секунди

След като си отпуснал тотално цялото си тяло, трябва да загасиш и мозъка си, за да изпаднеш в дълбок сън. Необходимо е най-вече да се освободиш от каквито и да е мисли, свързани с някакво движение, като например – трябва да извадя дрехите от пералнята, да изнеса навън торбите с боклук и т.н.

Именно този вид мисли предизвикват неволни движения и микроконтракции на някои мускули.

Уинтър съветва и какво би могъл човек да си мисли за тези 10 секунди. Мисли си, че е топъл пролетен ден и си изтегнат на дъното на лодка в спокойно езеро. Гледаш синьото небе с малки плаващи облачета. Не позволявай никаква друга мисъл да те обземе в този момент.

Гледай тази “картина” в продължение на 10 секунди. Втори вариант е, пак за 10 секунди, да си мислиш, че си в голяма черна люлка от кадифе и навсякъде, накъдето погледнеш, е черно.

Третият трик е да си повтаряш непрекъснато “не мисли, не мисли, не мисли...”.

Така прогонваш каквито и да било други мисли в продължение на 10 секунди.

След като направиш всичко това, би трябвало да заспиш.

Пилотите са тренирали тези техники и след 6 седмици практика 96 на сто успявали да заспиват за 2 минути.

Това си е истинска инвестиция - научиш ли се и ти, значи, си в състояние да заспиваш без проблем където и да се намираш и съответно да си почиваш и да си възстановяваш силата и енергията.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

СНИМКА: ДАК

Кола + телевизор = 27% по-висок риск за сърцето

Половин час на ден бързо ходене, спорт или танци балансират заседяването. Хората, които имат кола и телевизор, са изложени на повишен риск от инфаркт. Изчислява се на 27% над обичайния. От друга страна, хората в развитите и развиващите се страни, които са физически активни по време на работа и в свободно време

Фитнес моделите в инстаграм са пример за подражание.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Прекаляването с фитнеса разболява

Фотоси на божествени тела в инстаграм водят до орторексия и анорексия Манията по фитнеса е завзела инстаграм. Терминът “фитспирейшън” – вдъхновяващи примери за здравословен живот, е употребен там 17 милиона пъти, а всеки от видните фитнес инфлуенсъри има по 13 млн. последователи, съобщава Би Би Си. Но оказва ли това положително въздействие върху

СНИМКА: ДАК

Първият ни детски грип определя кой вид ще караме леко цял живот

Очертават се 3 групи: родените преди 1968 година, поколенията след Хонконгския грип и генерацията след свинския. Сега епидемията у нас кротва, болните са вече 3 пъти по-малко. Защо някои хора могат по-добре от други да се изплъзват на грипа? Решаващата част от отговора според ново проучване е свързана с първия грипен щам, който срещаме в детството

Банани, вино, шамфъстък, шоколад са афродизиаци

Банани, вино, шамфъстък, шоколад са афродизиаци

Науката е скептична за секса, но не спори, че са вкусни Ако вашите планове за Деня на влюбените плавно прерастват в романтичен уикенд - много удобно след Свети Валентин в петък, може да искате да опитате да засилите усещанията си не само с логичното за тези дни вино, а и с храните афродизиаци. Науката е скептична за повечето вълшебни рецепти за

В гърлото има 4 сливици - кога са за вадене

В гърлото има 4 сливици - кога са за вадене

Оперативното премахване е наложително, когато уголемените тонзили често влошават дишането, слуха, храненето. Сливиците са най-важните имунологични органи на човека, разположени още на входа на дихателния и храносмилателния път. Природата ги е поставила там, за да контролират най-големия поток от чужди за организма микроорганизми - бактерии, вируси

Скрининг с ниско облъчване хваща белодробен рак под 5мм

Скрининг с ниско облъчване хваща белодробен рак под 5мм

Ракът на белия дроб е водещата причина за онкологична смърт в световен мащаб. Убива повече хора от рака на гърдата, на дебелото черво и на шийката на матката. Обяснението е, че за трите вида рак в повечето държави в Европа съществуват програми за скрининг. Прогнозата за рака на белия дроб към момента е лоша

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Кардиолог: Образованите българки са слаби, учените мъже - точно обратното

Кардиолог: Образованите българки са слаби, учените мъже - точно обратното

Редкият феномен дебел, но метаболитно здрав съществува, обаче трае над 10 г. само за 1 от 3-ма от тези хора. Особеност при затлъстелите е, че лошият им холестерол е по-лош от обичайното и това увеличава риска за инфаркт, инсулт, диабет. Колкото по-образована е една българка, толкова по-добре контролира теглото си

Кихането във вътрешната част на ръкава, а не в ръката, намалява риска от пренасяне на бактерии.

В пика на грипа: без ръкуване и на 2 метра от околните

Как да се предпазите от грип, ако в офиса или в градския транспорт има кихащи и кашлящи? Стойте поне на метър, при възможност - на 2, от околните, особено от хора с болен вид. При кихане и кашляне микроскопичните капчици се разпръскват до 2 м. Вирусът на грипа се предава в около 70% от случаите от секретите на заразения

Захарта променя химията на мозъка само след 12 дни

Захарта променя химията на мозъка само след 12 дни

Учени: Влияе на схемата за възнаграждение на мозъка по начини, подобни на тези, наблюдаваните при наркотици. Всеки път, когато научим нещо ново или изпитаме удоволствие, в  нашия мозък се активира много специално място - зона, която е свързана с усещането за възнаграждение.  С помощта на естествени мозъчни химикали няколко области в централната

Можем ли да “хванем” диабет и сърдечни болести?

Можем ли да “хванем” диабет и сърдечни болести?

В интригуваща нова теория учени питат дали микробите, които обитават човешкото тяло (микробиом), биха могли да прехвърлят заболявания като диабет и сърдечни заболявания от човек на човек. Значението на микробиома e абсолютният център в мишената на медицинските науки. Експертите и хората са еднакво погълнати от завладяващото влияние на микробите

Какво иска да ни каже кожата през зимата

Какво иска да ни каже кожата през зимата

Една от най-масовите грешки, които правим, е да се грижим за кожата си по един и същи начин целогодишно. Кожата е най-големият ни орган, но грижите за него рядко са пропорционални на площта му. Навикът ни държи в рутинен модел на къпане и миене, старателно обираме и последните милилитри крем на промоция от лятото

Салво Ное с книгата си, която е с предговор от папа Франциск
СНИМКА: ФЕЙСБУК

7 стъпки, за да се избавим от страха “какво ще кажат другите”

Токсичното мнение на хората трови живота ни Колко от нас вземат всекидневно решенията си, водейки се не от това, което реално им харесва, а от това “какво ще кажат другите”? И колко са онези, които живеят така, както им се иска, а не както очакват другите от тях? В новата си книга “Преди да съдиш, мисли” известният италиански психолог и

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber