Ето коя диета пази от грип

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7883286 Ето коя диета пази от грип Ето коя диета пази от грип www.24chasa.bg

Диета с ниско съдържание на въглехидрати и богата на мазнини помага да се преодолее грипния вирус. Това се открили американски учени.

Резултатите от изследването са публикувани в списанието Science Immunology.

Новото проучване показа, че мишките, хранени с кетогенна диета, включваща месо, риба, птици и зеленчуци без скорбяла, се борят по-добре с вируса на грип А, отколкото мишките, хранени с високо въглехидратни храни.

Изследването беше ръководено от Акико Ивасаки, професор по имунобиология, молекулярна и клетъчна биология в Йейл, а също и Виша Дийп Диксит, професор по сравнителна медицина и имунобиология в школата по медицина в Йейл.

С кето диета тялото получава 90 процента от калориите от мазнини, които черният дроб превръща в кетонови тела и само по-малко от 1 процент въглехидрати, които се превръщат в глюкоза в организма. Кетоновите тела навлизат в мозъка и се използват като алтернативен източник на енергия вместо глюкозата, пише Фокус.

В светлината на скорошнита публикации, сочещи, че продуктите на метаболизма на кетон могат да потиснат възпалителната секреция на имунните клетки, учените предполагат, че кетогенната диета може да намали тежестта на грипа и да намали вероятността от смърт и са тествали тяхната хипотеза при мишки.

Мишките, които са били прехвърлени на кето диета седем дни преди да бъдат заразени с грипния вирус, не са отслабнали по време на заболяването, те са имали по-малко вируси в белите си дробове и по-висок процент на оцеляване в сравнение с контролната група животни, хранени с диета с високо съдържание на въглехидрати (18 процента мазнини, 58 - въглехидрати).

Учените откриха, че защитният ефект на кетодиетата се дължи на факта, че когато се разграждат мазнините в белите дробове, се активират ?? Т клетки, имунната система, което води до увеличаване на производството на слуз от клетките на дихателните пътища, което ефективно забавя вируса.

При мишки, заразени с вирус на грип А, при които генът, кодиращ ?? Т клетки, е деактивиран, кетогенната диета не осигурява антивирусна защита.

Защитните ?? Т клетки не се активират в два други случая: когато мишките са били хранени с високи нива на мазнини и въглехидрати (60 процента мазнини, 20 процента въглехидрати) или когато са им давали химически съединения на кетони.

„Това проучване показва, че чрез изгарянето на мазнини, за да се направят кетонови тела от храната, която ядем, имунната система помага в борбата с грипната инфекция“, казва професор Диксит в съобщение за пресата на Йейлския университет.

Гърбавата Ема, или как бихме изглеждали, ако работим 20 г. на бюро (Видео)

Учени изработиха кукла в човешки размер, която показва как бихме изглеждали, ако работим 20 години на бюро в офис. Гърбавата Ема има подути крака с разширени вени, очите й са зачервени и с торбички, има и гърбица. Всички страшни последици върху тялото на куклата са базирани на реални изследвания върху офис работници

проф. д-р Силва Андонова

УМБАЛ „Св. Марина“ - Варна въведе иновативно лечение за пациенти с напреднала болест на Паркинсон

Иновативен метод за съвременно високотехнологично лечение на пациенти с болест на Паркинсон бе въведен в УМБАЛ „Св. Марина“ Варна. Мултидисциплинарен екип от лекари извърши първата в болницата дълбока мозъчна стимулация на пациент с напреднал стадий на паркинсонова болест. До момента общо трима пациенти със същата диагноза са преминали през тази

На вредните храни да пише колко спорт е нужен да се изгорят приетите калории

Прост, но ефективен подход, намаляващ употребата на вредни храни, бе предложен от британски експерти. Ако на етикетите се посочват не само калориите, но и информация за това какво физическо натоварване е необходимо, за да се изгорят тези калории, хората ще бъдат по-внимателни в храненето си, съобщават медии на Острова, цитирани от БТА

Нова донорска ситуация бе реализирана в УМБАЛ „Св. Марина“ - Варна

Поредна донорска ситуация бе реализирана днес в УМБАЛ „Св. Марина“ – Варна. Семейството на 57-годишна жена, изпаднала в мозъчна смърт вследствие на мозъчно-съдово заболяване, взе тежко, но благородно решение и дари възможност за нов живот на трима тежко болни българи. Координаторите по донорство във Варна проф

Иван Маджаров СНИМКА: Архив

Д-р Маджаров: Заради обвиненията срещу Педиатрията настъпи още по-голям отлив

Заради необосновани обвинения срещу лекари в обезкръвената специалност "Педиатрия" настъпи още по-голям отлив. Това каза пред журналисти председателят на Българския лекарски съюз д-р Иван Маджаров, който обясни, че съсловната организация досега не е взела отношения по случая с починалото преди дни в болница "Пирогов" 3-годишно дете

Вредят ли високите дози витамин С?

Отговаря проф. Стефка Петрова, консултант на в. "24 часа" по хранене и диетика от старта на здравното приложение "Докторе, кажи!" през 2001 г. Международноприетите стойности за препоръчителен среднодневен хранителен прием на витамин С за възрастни независимо от пола са 60 мг. По-високи са потребностите на жените при бременност и кърмене