Гъбите засилват имунната система

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7855232 Гъбите засилват имунната система Гъбите засилват имунната система www.24chasa.bg

Гъби като шийтаке, рейши и майтаке, засилват имунната система, като предизвикват реакция на белите кръвни телца, съобщи в. "Дейли мейл".

Учените от университета Грифин в Австралия са избрали тези три вида, които се продават в търговската мрежа, защото съдържат много бета глюкани - въглехидрати, характерни за клетъчните стени на гъбите. Съдържат се и в други храни, като овесените ядки. Хората не ги произвеждат и човешката имунна система ги възприема като чужди. Това стимулира защитната реакция като срещу патогени.

Известно е, че бета глюканите свалят холестерола и така могат да намалят опасността от сърдечносъдови заболявания. Има данни също, че регулират нивата на кръвната захар и стимулират имунната система.

Учените са смлели трите вида гъби заедно и са изследвали ефекта от сместа върху човешки кръвни клетки в лаборатория. Резултатите им показват, че тя стимулира макрофагите - вид бели кръвни клетки, които откриват и унищожават бактерии и други вредни организми.

Макрофагите освобождават също цитокини, които подпомагат комуникациит между клетките в рамките на имунната реакция и стимулират движението на клетки към мястото на възпалението. Учените са наблюдавали увеличаване на цитокините, което показва, че гъбите са действали като стимулант на имунната система.

Не е известно дали при консумацията на гъби ефектът е същият, но според Броуди Малард от екипа, такава имунна реакция е възможна в червата.

Орехите са полезни за чревната дейност

Всекидневната консумация на орехи може да подобри чревната дейност, съобщава "Сайънс дейли", позовавайки се на американско изследване. Авторите му от университета на Пенсилвания са установили, че ядките допринасят за повишаване на количеството на полезните бактерии в червата, предаде БТА.  Проучването е обхванало 42 души с наднормено тегло на

Бум на варицела в цялата страна

Над 2 000 регистрирани случаи на болни от варицела от началото на годината. Това казват здравните власти. В голяма част от детските заведения в страната поставиха групи под карантина. От няколко дни, 4 групи в 7-мо ОДЗ „Детелина” са под карантина. Болните деца са няколко, но вероятността и останалите в групата да се разболеят от варицела е над 90

Могат ли да се махат липоми по тялото?

Отговаря д-р Антоанета Томова, консултант на в. "24 часа" по онкология от старта на приложението "Докторе, кажи!" през 2001 г. Липомите са доброкачествени тумори на мастната съединителна тъкан. Могат да бъдат единични или множествени. Среща се и генерализирана липоматоза, която не е чак доброкачествен тумор, а разрастване

Сепсис е причина за всеки пети смъртен случай в света

Сепсисът е причина за всеки пети смъртен случай в света - два пъти повече, отколкото се смяташе досега, съобщиха Франс прес и БТА. Това установи изследване, чиито резултати са публикувани в сп."Лансет". Инфекции на долните дихателните пътища - бронхит, грип, пневмония, са най-честата причина за тези смъртни случаи, смятат учените

Д-р Александър Симидчиев КАДЪР: БНТ

Пулмолог: Маски и шалчета не спират фините прахови частици и серния диоксид

За разлика от фините прахови частици, серният диоксиод е газ, той не може да бъде спрян с маска или шалче. При чувствителните хора той може да предизвика спазъм на дихателните пътища, кашлица. В групите на чувствителните хора влизат деца до 5-годишна възраст и хора над 65-годишна възраст. Това каза пред БНТ пулмологът д-р Александър Симидчиев във

Изследователи: Нискомасленото мляко забавя стареенето

Биологичното стареене на организма е по-бавно при хора, които предпочитат нискомаслено краве мляко, откриха изследователи от университета Бригъм Йънг в САЩ. Това се съобщава на уебсайта на университета. Научното изследване, посетено на тази тема, е публикувано в списание „Oxidative Medicine and Cellular Longevity“, цитирано от БГНЕС

Експерти: Информацията в интернет за пробиотиците често е подвеждаща

Повечето сайтове, които предлагат информация за пробиотици, са недостоверен източник и често заблуждават с данни за недоказани ползи за здравето, съобщи Ройтерс. Изследователи проучили първите 150 уебсайта, появили се в търсачката на "Гугъл" и установили, че в преобладаващата си част те са на компании, които рекламират продукти или пък са медии

Може ли нередовен цикъл да е заради жлезата?

Отговаря проф. Боян Лозанов, консултант на в. "24 часа" по ендокринология от създаването на здравното му приложение през 2001 г. Нарушенията във функцията на щитовидната жлеза често водят и до нарушения в менструалния цикъл. При повишена функция на жлезата (хипертиреоидизъм) се наблюдава удължаване на цикъла, по-оскъдно и краткотрайно кървене

Токсичните химикали влияят върху умственото развитие на децата

Пестицидите и химикалите, забавящи горенето, влияят върху умственото развитие на децата, съобщи сайтът "Сайънс алърт", цитиран от БТА. Учени от университета на Ню Йорк са изследвали четири химически вещества, за които е известно, че оказват въздействие върху мозъците на подрастващите - олово, живак, пестициди и полибромирани дифенилови етери

Какво е PQQ и как защитава мозъка ни?

Според изследвания съединението пиролоквинолин квинон (PQQ) активира растеж на нови нервни клетки и митохондрии. Като подобрява енергийната обмяна в мозъка, PQQ може да помага срещу когнитивен спад, инсулт, екситотоксичност и невронно увреждане, причинено от висока кръвна захар. PQQ е жизненоважен компонент на всички живи същества