https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7693142 Учени: Преминаването от дълги към чести и кратки тренировки крие риск за здравето Учени: Преминаването от дълги към чести и кратки тренировки крие риск за здравето www.24chasa.bg

Учени от университета Джонс Хопкинс в Балтимор заключиха, че преминаването от продължителна физическа активност към чести и кратки тренировки може да се разглежда като признак за повишен риск от преждевременна смърт, съобщава сайтът MedicalXpress.

Продължителното изследване обхванало 548 души, чиято продължителност на тренировките била следена с помощта на монитор от 2007 г. до 2015 г. Специалистите не открили връзка между общото ниво на физическата активност и смъртните случаи. Фрагментирането на дългите упражнения на по-кратки периоди обаче се оказало тревожен признак за скорошно застрашаващо живота заболяване, предава БТА.

В края на 2017 г. 61 от 548-те участници били умрели. Останалите живи 487 участници извършвали физически упражнения средно 5,7 часа дневно, докато онези, които си били отишли от този свят, приживе ги извършвали 4,7 часа дневно. Когато обаче учените взели предвид допълнителни фактори, като възраст, пол, раса, индекс на телесна маса, разликата била незначителна. Същевременно увеличаването нивото на фрагментация на физическата активност с 10 процента повишило смъртността с 49 процента.

Освен това всяко допълнително увеличаване с 10 процента на кратките тренировки с продължителност по-малко от 5 минути повишавало риска от смърт с 28 процента. И обратно, физическата активност с продължителност над 10 минути допринасяла за намаляване на риска от смърт.

Бебе, родено със сърце извън тялото, беше спасено от хирурзи в Италия

Момиченце, родено със сърце извън тялото, беше спасено от италиански хирурзи в Торино, пише в. "Република". В операцията са участвали пет екипа от общо 40 медици, предаде БТА. Родителите на детето са италиано-индийска двойка. Те са знаели предварително, че с носеното от майката бебе нещо не е наред и са проучили

Биолози откриха нов начин за диагностика на рак

Руски, германски и американски биолози установиха, че продуктите от окисляването на белтъчините и ДНК в човешките клетки излъчват червена светлина при облъчване с лазер, съобщиха ТАСС и БТА. Това тяхно свойство може да се използва при определяне на границите на разпространение на тумори и за оценка на биологичната възраст на клетките

Снимка: Ройтерс

Противовъзпалителни лекарства могат да помогнат за контролиране на коронавируса

Противовъзпалителни лекарства могат да намерят приложение в борбата срещу болестта COVID-19, помагайки да се държи под контрол вирусът, който я причинява, предаде Ройтерс, позовавайки се на испанско изследване. Използвайки компютърни техники, авторите му са анализирали 6 466 одобрени лекарства и са идентифицирали седем

На хората, които страдат от хронична обструктивна белодробна болест, не се препоръчва редовно носене на маски за лице СНИМКА: Pixabay

Експерт: Хората с хронични белодробни болести е опасно да носят маски постоянно

На хората, които страдат от хронична обструктивна белодробна болест /ХОББ/, не се препоръчва редовно носене на маски за лице, съобщи ТАСС. Това може да е опасно за тях, защото затруднява допълнително дишането, каза пред агенцията д-р Владимир Зайцев, кандидат на медицинските науки и ръководител на клиника по оториноларингология

Лекарство срещу хепатит може да потиска COVID-19

Лекари от Хонконг откриха, че новосъздаденото лекарство за хепатит С симепревир може да възпрепятства възпроизводството на SARS-CoV-2 в човешките клетки и да засили ефекта на друго антивирусно лекарство - ремдесивир, съобщи ТАСС, цитирана от БТА. Резултатите от техните експерименти са описани в статия в електронната библиотека bioRxiv

Подобрете здравословно си състояние с рехабилитация в град Св. Влас

Отделението на МБАЛ ” Лайф Хоспитал” работи по клинични пътеки към Здравната Каса и има свободни места за месеците май, юни и юли Отделениeто за рехабилитация и физикална терапия се намира в гр. Свети Влас – в полите на Стара Планина и на брега на морето, с прекрасен панорамен изглед към Несебърския залив

Коронавирусът убива офиса

Преди пандемията с коронавирус милиони хора прекарваха една трета от живота си в офиси. Но поради карантината почти половината британски служители започнаха да работят от вкъщи. И някои компании дават да се разбере, че това ще бъде нашето бъдеще дори след COVID-19, пише Би Би Си. „Идеята за поставяне на седем хиляди души в една сграда може да

Средната възраст на първа употреба на дрога е 13 г.

Средната възраст на първа употреба на наркотици у нас е 13 г. Най-рискова група се явяват гимназистите на възраст между 15 и 19 години. Това заяви пред БГНЕС Кремена Йонева, главен експерт в отдел „Зависимости“ към Националния център по обществено здраве и анализи. През последните години възрастта на първата употреба на някакъв вид наркотично