4 стъпки, с които да стопим корема за 10 дни

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7610212 4 стъпки, с които да стопим корема за 10 дни 4 стъпки, с които да стопим корема за 10 дни www.24chasa.bg
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Уточнете каква храна и упражнения са подходящи за вас, борбата с тлъстините е индивидуална

Имате хубава, стройна фигура, но ви дразни изпъкналото коремче. Според треньорката от Сидни, Австралия, Рейчъл Атър тлъстините около талията можете да стопите за 10 дни при спазване на определен режим.

В своя блог инструкторката препоръчва 4 стъпки за плосък корем.

Първата е да

разберете какъв

тип е тялото ви,

за да уточните каква храна и упражнения са подходящи за вас. “Телесната специфика влияе силно върху начина, по който отслабвате и топите мазнините. Затова и подходът за стягане на корема е индивидуален”, обяснява Рейчъл.

Най-общо казано, има три вида тяло – ендоморф, ектоморф и мезоморф.

При телесния тип ендоморф, към който се числят Кейт Уинслет, Дженифър Лопес, Ким Кардашиян, Скарлет Йохансон, процентът на мазнините е по-голям.

Такива хора лесно трупат тлъстини, особено около кръста и на задните части, и трудно се освобождават от тях. Най-добре им действат нисковъглехидратната диета и кардиоупражненията – тези, които натоварват сърдечносъдовата система.

Ектоморфите по принцип са слаби, дори кокалести, но може да имат коремче. Типични представители са актрисата Кира Найтли, манекенката и бивша баскетболистка Елза Хоск и супермоделът Карли Клос.

Те по-трудно правят мускули и според Рейчъл Атър подходяща за тях е високовъглехидратната диета без много кардиогимнастика. По-добре е да наблегнат на упражненията със съпротивителни ластици и ленти и вдигането на леки тежести.

Мезоморфите са комбинация между другите два типа тяло. Те по-бавно трупат тлъстини от ектоморфите, но по-лесно ги топят от ендоморфите. Сред тях са американският модел и телевизионна звезда Джиджи Хадид, манекенките Адриана Лима и Ирина Шейк, актрисата Дженифър Лорънс.

Според Атър такива хора трябва да практикуват балансирана диета и умерено кардиогимнастика за смъкване на мазнините.

Втората стъпка -

наблегнете

на правилното

хранене

според вашия

телесен тип

“Поне за 10 дни забравете всякакви вредни пакетирани и обработени храни и бързи закуски, “лоши” въглехидрати, захар, алкохол, газирани напитки”, съветва Атър, която работи като лична инструкторка. Консумирайте подходящите за вашия тип пресни хранителни продукти, бройте калориите и макросите – термин за трите основни групи хранителни вещества - протеини, въглехидрати и мазнини, които поемаме с дневния порцион.

Бъдете стриктни в спазването на този режим, не си позволявайте да го нарушите дори за ден. Периодът на диетата е поносимо кратък.

Третата стъпка:

намалете стреса,

който играе

съществена роля

за изпъкналото

коремче

Причината е, че когато сте стресирани, организмът ви произвежда хормона кортизол, който кара тялото да складира повече мазнини, особено в областта на стомаха. “Старайте се да избягвате ситуации, които ви причиняват умствен, емоционален или физически стрес.

Сред тях са кризи в личния живот и службата, напрежение, сън под 8 часа на нощ, стомашни проблеми, прекаляване с физически тренировки и лекарства, излагане на въздействието на химикали и отрови. Лошата новина е, че няма да се отървете от досадното шкембе, ако не свалите нивото на стреса, казва специалистката. Четвъртата стъпка е да се подберат подходящите физически

упражнения,

макар че ролята

им за топене на

мазнините не е

толкова голяма

като храненето. Според Рейчъл Атър комбинацията между разходки и джогинг, високоинтензивни интервални тренировки, съпротивителни упражнения (за образуване на мускули) и коремна гимнастика ще доведе до мечтаните коремни плочки.

Не е необходимо да бъхтате до изнемога – тичане в парка или спринт нагоре по стълбите до 3-ия етаж и слизане надолу с нормален ход върши работа. Инструкторката предупреждава, че преди да започнете програмата, е добре да се посъветвате с личния лекар.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

За колко време се изчерпва търпението ни? 30 секунди при шофьорите

Побесняваме, ако до 16 секунди не се отвори страницата на компютъра Ако твърде често поставяш на изпитание търпението, то се превръща в гняв, казва един афоризъм. Мексиканският поет, писател и дипломат Амадо Нерво (1870-1919) е дори още по-ефикасен в обясненията си. Защо очакваш нещата с нетърпение? Ако са ненужни за живота ти

Проф. Тодор Кантарджиев държи ключа към микробния свят

Съученици, познати от казармата, роднини, съседи и даже състуденти търсят професора микробиолог и имунолог проф. Тодор Кантарджиев за здравословни проблеми в целия спектър на медицината – от температура до херния. Защо занимават с несвойствени неща директора на Националния център по заразни и паразитни болести?

Мъжът гони кризата на средната възраст с нова кола и къща

Жените да балансират ангажиментите си между “трябва” и “искам” Мъчи ви криза на средната възраст? Подложете се на емоционален или физически стрес, съветва руската психоложка Олга Шапиро от Московската служба за психологическа помощ на населението. Според специалистката за преодоляване на този труден житейски период на мъжете могат да помогнат

И евтиното вино може да бъде добро, казва науката

Цената на бутилката много често влияе психологически върху пиячите Каква е разликата между виното, което струва 3 евро, и това, което е 300 евро? Вредно ли е евтиното вино? Защо някои хора ги боли глава от вино? Какво мисли науката по тези въпроси? Според професора по енология Джеймс Харбъртсън от Университета на Вашингтон евтиното вино съвсем не

Домакинската работа удължава живота

20-ина минути бързо ходене на ден намаляват силно риска от ранна смърт Не е нужно да се потите във фитнеса два пъти на ден, за да се радвате на добро здраве до старини – дори ненатоварваща и лека, но редовна физическа активност, включително домакинската работа, значително удължава живота. До този извод стигат експерти от норвежкия Институт за

Пасианс и Моцарт побеждават стреса

Нова книга учи на техники срещу тревожността и депресията Последното нещо, което трябва да направите след ситуация на силен стрес, е да се опитвате да разпуснете. Дори и тялото ви вече да не е подложено на напрежение, съзнанието продължава да изживява стресиращия инцидент отново и отново. Всяко повторение ви товари с ново напрежение и накрая се

Последно от лого

Оживление

Последно от лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Вещество в червеното вино потиска действието на ензим, свързан с депресията

Откритието дава нови насоки за лечение на психичното разстройство Обичате ли да разпускате с чаша вино след стресов ден? Вероятно да, а причината за това има и научно обяснение. То се крие в наличието на естествено химическо съединение - ресвератрол, което проявява антистресови ефекти, като блокира експресията на ензим

4 стъпки, с които да стопим корема за 10 дни

Уточнете каква храна и упражнения са подходящи за вас, борбата с тлъстините е индивидуална Имате хубава, стройна фигура, но ви дразни изпъкналото коремче. Според треньорката от Сидни, Австралия, Рейчъл Атър тлъстините около талията можете да стопите за 10 дни при спазване на определен режим. В своя блог инструкторката препоръчва 4 стъпки за

Седем неща, които лекарят на децата ви не иска да правите

От консулт с д-р Гугъл до безсмъртното плашене с инжекция Ролята на родител не идва с упътващи ремарки като сценарий за нова пиеса, така че младите майки и татковци научават как да се грижат за здравето на детето си по метода на пробите и грешките. Според педиатрите съвременното семейство ще си спести много тревоги

Как да се спасим от летни алергии

Изследване показва, че някои от тях са полезни – пазят от рак Лятото е труден сезон за хора, склонни към хранителна и поленова алергия. В менюто се включват много плодове, особено екзотични, пазарът изкушава с ягоди. Растенията активно произвеждат цветен прашец. Всичко това може да предизвика алергична реакция.

Летен детокс: сух четков масаж подмладява кожата и изглажда целулита

Вода, салати, зехтин, кафе, разходки подсилват отвътре ефекта богиня на плажа За здравите хора детоксикацията не е сезонно събитие или някаква особена намеса отвън, а ежедневен нормален физиологичен процес. В него основната роля играят лимфата, черният дроб, бъбреците и кожата, казва д-р Мария Николова

10 опасни храни за брекетите

Жилавите, лепкави и сладки лакомства чупят, разместват и разяждат скобите Зъбните шини са незаменими срещу кривини и дефекти, които създават комплекси, особено на младите. Те са ключ към красива усмивка, но при неправилно “стопанисване” могат да причинят кариеси и гниене на зъбите, предупреждават стоматолозите.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber