4 стъпки, с които да стопим корема за 10 дни

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7610212 4 стъпки, с които да стопим корема за 10 дни 4 стъпки, с които да стопим корема за 10 дни www.24chasa.bg
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Уточнете каква храна и упражнения са подходящи за вас, борбата с тлъстините е индивидуална

Имате хубава, стройна фигура, но ви дразни изпъкналото коремче. Според треньорката от Сидни, Австралия, Рейчъл Атър тлъстините около талията можете да стопите за 10 дни при спазване на определен режим.

В своя блог инструкторката препоръчва 4 стъпки за плосък корем.

Първата е да

разберете какъв

тип е тялото ви,

за да уточните каква храна и упражнения са подходящи за вас. “Телесната специфика влияе силно върху начина, по който отслабвате и топите мазнините. Затова и подходът за стягане на корема е индивидуален”, обяснява Рейчъл.

Най-общо казано, има три вида тяло – ендоморф, ектоморф и мезоморф.

При телесния тип ендоморф, към който се числят Кейт Уинслет, Дженифър Лопес, Ким Кардашиян, Скарлет Йохансон, процентът на мазнините е по-голям.

Такива хора лесно трупат тлъстини, особено около кръста и на задните части, и трудно се освобождават от тях. Най-добре им действат нисковъглехидратната диета и кардиоупражненията – тези, които натоварват сърдечносъдовата система.

Ектоморфите по принцип са слаби, дори кокалести, но може да имат коремче. Типични представители са актрисата Кира Найтли, манекенката и бивша баскетболистка Елза Хоск и супермоделът Карли Клос.

Те по-трудно правят мускули и според Рейчъл Атър подходяща за тях е високовъглехидратната диета без много кардиогимнастика. По-добре е да наблегнат на упражненията със съпротивителни ластици и ленти и вдигането на леки тежести.

Мезоморфите са комбинация между другите два типа тяло. Те по-бавно трупат тлъстини от ектоморфите, но по-лесно ги топят от ендоморфите. Сред тях са американският модел и телевизионна звезда Джиджи Хадид, манекенките Адриана Лима и Ирина Шейк, актрисата Дженифър Лорънс.

Според Атър такива хора трябва да практикуват балансирана диета и умерено кардиогимнастика за смъкване на мазнините.

Втората стъпка -

наблегнете

на правилното

хранене

според вашия

телесен тип

“Поне за 10 дни забравете всякакви вредни пакетирани и обработени храни и бързи закуски, “лоши” въглехидрати, захар, алкохол, газирани напитки”, съветва Атър, която работи като лична инструкторка. Консумирайте подходящите за вашия тип пресни хранителни продукти, бройте калориите и макросите – термин за трите основни групи хранителни вещества - протеини, въглехидрати и мазнини, които поемаме с дневния порцион.

Бъдете стриктни в спазването на този режим, не си позволявайте да го нарушите дори за ден. Периодът на диетата е поносимо кратък.

Третата стъпка:

намалете стреса,

който играе

съществена роля

за изпъкналото

коремче

Причината е, че когато сте стресирани, организмът ви произвежда хормона кортизол, който кара тялото да складира повече мазнини, особено в областта на стомаха. “Старайте се да избягвате ситуации, които ви причиняват умствен, емоционален или физически стрес.

Сред тях са кризи в личния живот и службата, напрежение, сън под 8 часа на нощ, стомашни проблеми, прекаляване с физически тренировки и лекарства, излагане на въздействието на химикали и отрови. Лошата новина е, че няма да се отървете от досадното шкембе, ако не свалите нивото на стреса, казва специалистката. Четвъртата стъпка е да се подберат подходящите физически

упражнения,

макар че ролята

им за топене на

мазнините не е

толкова голяма

като храненето. Според Рейчъл Атър комбинацията между разходки и джогинг, високоинтензивни интервални тренировки, съпротивителни упражнения (за образуване на мускули) и коремна гимнастика ще доведе до мечтаните коремни плочки.

Не е необходимо да бъхтате до изнемога – тичане в парка или спринт нагоре по стълбите до 3-ия етаж и слизане надолу с нормален ход върши работа. Инструкторката предупреждава, че преди да започнете програмата, е добре да се посъветвате с личния лекар.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

Депресираният човек се чувства като затиснат от камъни.  СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Депресията - как да я познаем и лекуваме

Проявява се различно, може сериозно да застраши живота От време на време да изпадате в меланхолия, е нормално, но ако ви налегнат продължителна тъга, отчаяние, апатия, може би страдате от депресия. Тя се отразява на способността ви да работите, учите, спите, да се храните нормално и да се радвате на живота

Дюнерът е  тъпкан с двойно  повече месо  и кашкавал от обикновения сандвич. СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Не яжте това на обяд – ще ви успи на работа

11 храни, които трябва да избягвате в почивката Кой не го е преживявал – хапваш бързо на обяд и тичаш обратно в офиса, но след малко започваш да клюмаш и да заспиваш на бюрото. Бързането да се върнете на работа едва ли ще ви е от полза, след като през останалата част от деня ще се влачите като парцал. Причината вероятно е в обедното меню

Какво помага срещу  хроничния стрес, който ни докарва  хипертония

Какво помага срещу хроничния стрес, който ни докарва хипертония

Балансът 8 часа работа - 8 часа лично време - 8 часа сън, хобито, добрият секс. Хипертонията е телеграмата, която предупреждава за риск от инсулт и инфаркт. Освен нея предотвратими рискови фактори за сърдечносъдови инциденти са пушенето, злоупотребата с алкохол, нездравословните храни, хроничният стрес

Не се  мъчете  с високи токчета. СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Какво да не обличаме, когато летим със самолет

15 грешки, които не бива да правите при полет Да подбереш тоалета си за полет, не е толкова лесно, особено за дамите. Те искат да изглеждат елегантни, а същевременно дрехите и обувките да са удобни за влачене на куфари и катерене по стълбата на самолета. Хубаво е облеклото да е секси, но не чак толкова

Въртенето на обръч не е трудно за възрастни хора и укрепва мускулатурата.

Фитнесът на старини подобрява живота

Какви упражнения укрепват мускулите и равновесието след 70 г. Фитнесът не е само за младежи. Той е много по-важен за хора на 70 и повече години. Не се паникьосвайте – не говорим за бягане в маратон, макар че и това не е невъзможно при подходяща тренировка. Става въпрос за упражнения, които не са интензивни, но държат във форма на старини

Устойчиви на лекарства бактерии оцеляват в пералнята

Устойчиви на лекарства бактерии оцеляват в пералнята

Учени натискат алармата след уникален случай - клебсиела стигнала до недоносени бебета от прани дрешки, за щастие, без последици. За здрави хора вероятно не е проблем, но при слаба имунна система е обезпокоително.  Стремежът на света да избегне потенциална екологична катастрофа вкара в усмирителната риза на енергоспестяването целия ни живот

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Не изпадайте в паника от някое и друго килце отгоре, съветват учените.

Диетите убиват

Йо-йо ефектът поразява важни органи, причинява инсулт и инфаркт Едва ли има човек, който през живота си да не се е подлагал на диета. 14 на сто от американците например редовно изпробват различни начини за слабеене. Там всяка година се пръскат $ 33 млрд. за продукти, които обещават стройна фигура. И все пак 66 на сто от хората в САЩ са затлъстели

Кириакос Мицотакис и Румен Радев Снимки: Прессекретариат на президента

Радев и Мицотакис единодушни - охраняваме заедно въздушното пространство над Скопие (Снимки)

Президентът Радев и гръцкият премиер Мицотакис обсъдиха в Атина двустранното партньорство в сферата на сигурността и увеличения миграционен натиск към Европа Партньорство между България и Гърция в сферата на сигурността и увеличения миграционен натиск към Европа, обсъдиха днес в Атина държавният глава Румен Радев и министър-председателят на

Доц. Александър Оскар: Преглеждайте си очите и без оплаквания след 50-те, необратимата загуба на зрение започва
незабелязано

Доц. Александър Оскар: Преглеждайте си очите и без оплаквания след 50-те, необратимата загуба на зрение започва незабелязано

Най-коварно протичат възрастовата макулна дегенерация и диабетната ретинопатия, казва доц. Александър Оскар - Доц. Оскар, в календара на медицината октомври е месец на профилактиката на загубата на зрение. Кои диагнози в офталмологията влошават качеството на живота на най-много хора в България? - Двете заболявания с най-голяма социална тежест в

Високофруктозният царевичен сироп е наричан "сладкият убиец". СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Пазете се от тези храни – докарват рак

Причините са канцерогенни добавки, злоупотреба със сол и захар, рафиниране Известно е, че здравето започва от кухнята, но мнозина не знаят, че в основата на много видове рак е храненето. Според ред изследвания 70% от карциномите могат да бъдат избегнати чрез подходящ хранителен режим. При останалите 30% решаващи са наследствеността и околната

Грета и Грета (вижте следващата снимка). Зависи от ракурса. Нещо подобно е и в науката за същността на синдрома на Аспергер.

Авторът на библията за аспергер: Може да е следващият етап на еволюцията

Защо д-р Тони Атууд, много търсен специалист, 30 г. остава сляп за диагнозата на сина си? От моя клиничен опит се убедих, че хората със синдром на Аспергер имат различен, а не дефектен начин на мислене. Проявяват по-голяма от очакваната настойчивост в неща, които не са приоритети при повечето хора. Различават се и в сетивните преживявания

СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Кои храни лекуват запек

Вместо хапчета включете в менюто круши и сухи плодове Ако сте сред онези 15% от човечеството, които страдат от постоянен или временен запек, започнете да мислите за менюто си. Редовният стомах не означава да се тъпчете с хапчета, билки и сиропи. Включете в списъка с покупките храни с фибри, които ще ви спасят от болезнения и вреден синдром

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber