Китайски учени откриха нов ген, свързан със загубата на слуха

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7562670 Китайски учени откриха нов ген, свързан със загубата на слуха Китайски учени откриха нов ген, свързан със загубата на слуха www.24chasa.bg

Китайски учени направиха пробив, откривайки ген, отговорен за глухотата. Резултатите от изследването им могат да се прочетат в онлайн версията на международното списание „Генетика в медицината" (Genetics in Medicine), предава Радио "Китай". Те описват гена като АВСС1, който има варианти, свързани със загубата на слух и играе ключова роля за поддържане функцията на ушния охлюв, който представлява слуховата зона на вътрешното ухо и позволява ефективното възприятие на звуци.

С помощта на генно сканиране, проследяване и други методи за анализ на човешките гени, учените от болница „Сиен'я" към Централно-южния университет в провинция Хунан, са открили, че варианти на АВСС1 могат да работят като „помпа" за премахване на токсичните вещества и метаболитни отпадъчни продукти от вътрешното ухо. При експериментите с мишки екипът е установил, че дисфункция на тези варианти на гена могат да доведат до загуба на слуха.

Оглушаването е едни от най-често срещаните здравословни проблеми, които се засилват чувствително с напредване на възрастта и хроничното излагане на прекомерно висок шум. Един на всеки 500 души в световен план има някакви проблеми със слуха. С откриването на няколко гени, отговорни за оглушаването, през0 90-те години, ролята на генетичните фактори получава повишено внимание от научната общност.

Според ръководителя на китайски екип Фън Юн, който се занимава над две десетилетия с проучвания на проблемите със слуха, разкриването на механизма как тези отделни генни варианти функционират може да помогне за ранното предупреждение и разработването на нови методи за лечение на глухота.

Други от Обектив Китай

Снимка: Радио Китай

Потреблението на природен газ в Китай се очаква да нарасне през 2020 г.

През 2020 г. потреблението на природен газ в Китай ще продължи да се увеличава, особено на фона на усилията на страната да се справи със замърсяването на въздуха, предаде Радио Китай. Потреблението на природен газ ще се разшири до 8,6%, което означава 330 милиарда кубични метра през 2020 г, сочи изследване на компания PetroChina – най-големия

Снимка: Радио Китай

Китай ускорява изпълнението на целите в урбанизацията през 2020 г.

Китай ще предприеме повече мерки, които да ускорят изпълнението на целите за урбанизацията през тази година, съобщи топ икономическият регулатор на страната, цитиран от "Радио Китай". Според националния план за новия тип урбанизация, поставената цел е 100 милиона жители от селата да се установят в градовете в периода 2014-2020 г