Експерт: За хубава фигура яжте всичко, но по малко

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7495573 Експерт: За хубава фигура яжте всичко, но по малко Експерт: За хубава фигура яжте всичко, но по малко www.24chasa.bg
Професор Джайс Йо представя новата си книга за храненето и генетиката.

Калориите не бива да се броят, вредно е да се тъпчеш след 21 ч

Професор Джайс Йо пристига в бистро “Дъбът” в Кеймбридж на колело, преглежда менюто и си избира гъста супа от лобстер и печен телешки дроб. Поръчва си и чаша вино. “Рядко ям дроб, а тук го правят добре”, казва преподавателят по генетика и неврология в Кеймбриджкия университет.

Наскоро той издаде книга “Генетичното хранене:

науката за

затлъстяването

и истината

за диетите”,

съобщава британският в. “Гардиън”.

Роденият в Сингапур учен ръководи екип, който изучава как влияят гените върху апетита и усвояването на храната от организма. Изводът му е – трябва да се яде от всичко, но по малко. Той отрича диетите, които забраняват цели хранителни групи, освен ако това не е препоръчано от лекар заради болест или алергия.

“Пълното лишаване от определени храни е толкова вредно, колкото и прекаляването с тях.”

Хората не усвояват калориите с еднаква скорост и реагират крайно различно към отделните храни, казва д-р Йо. “Номерът е да откриете кои от тях работят във ваша полза и кои - не, да

разберете

повече за

метаболизма си”,

обяснява 45-годишният професор.

Бъдете наясно с продуктите, чиято консумация не можете да контролирате, и стойте далеч от тях. Ако наоколо например има шоколад, съпругата на учения не мирясва, докато не го изяде всичкия. Затова не го внасят в дома си. Той пък е пристрастен към свинските пръжки и сирената, които също си е забранил.

“За някои ястия важи поговорката “Без малко мога, с малко не мога. Щом не умееш да спреш, въобще не започвай”, съветва ученият.

Не бройте калориите – това подвежда, тъй като не взема предвид, че те се усвояват различно от организма. Съветът му е, вместо да се следят калориите,

да се набляга

на ястия, които

стомахът смила

по-бавно

– това убива чувството за глад по-дълго време. 

Яжте всичко, но малко по малко и с времето намалявайте обема на порциите – ще видите разликата на кантара, пише Джайс Йо. Не се страхувайте от храната – хапка шоколад няма да навреди. Синдромът орторексия, който ви хвърля в ужас, че ядете неправилно и причинява депресия, напоследък много зачести, предупреждава той. Важна е умереността.

Йо, който води предаване за храненето по Би Би Си, за един месец експериментално е станал вегетарианец. Ефектът бил добър – стопил е 4 кг и е свалил значително холестерола. После се върнал към разнообразното меню, но е намалил месото наполовина.

Това, от което също се въздържа, са наситените мазнини за сметка на ненаситените – авокадо, ядки, зехтин. Избягва захарта, особено сладките напитки. “Ако месните храни ви липсват, поливайте зеленчуковите със сос от месо – така ще залъжете мозъка”, казва професорът.

Британски специалисти също съветват да не зачерквате напълно храни – например въглехидратите. Това треби полезните стомашни бактерии.

Яжте не

по-малко от 30

вида растителна

храна седмично

Включвайте зеленчуци в закуската – гарнирайте яйцата с броколи, карфиол, спанак. Мазнините също са демонизирани – не си забранявайте умерено количество масло и сирене, но не се гощавайте от веригите за бързо хранене.

Ферментиралите храни са полезни за стомашната флора – включете в менюто кефир, чаена гъба омбуча, кисело зеле.

Не прекалявайте

с плодовете

– предизвикват инсулинов отговор. 3 порции на ден стигат. Диетичните продукти са подвеждащи – обезмасленото мляко например е лишено от полезни съставки, а са му прибавени не особено диетични.

Евтините хранителни добавки също не се препоръчват – правят ги от синтетични химикали, твърдят експерти пред в. “Дейли мейл”.

Пийте кафе – действа срещу деменция. Не яжте след 21 часа – през нощта е добре стомахът да почива от храносмилане. 

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

Топла филийка с авокадо, сирене, лук и лайм

Как да се храним за добро настроение в кризата

Вадете рецептите на баба, но не прекалявайте Когато ви налегнат тревога и самота, посягате към различни лакомства и често наобикаляте хладилника, особено в сегашните времена на изолация. Но прекаляването със сладоледа, чипса и сладкишите засилва стреса и поражда чувство за вина. Такива вкуснотии карат кръвната захар да играе и се чувствате уморени

Въвличането на децата в практически уроци повишава шанса за осъзнати здравословни навици във всяка област на живота. СНИМКА: РОЙТЕРС

Лошо: 1 от 4 седмокласници яде сладко всеки ден, на 1 от 6 е в чашата

Доц. Околийски: Липсата на час за здравето и семейна подкрепа е в основата на антирекордите ни в ЕС Като образователна система и семейна среда България изостава по най-важния предмет – за поведението и здравето на децата. Тези знания продължават да са резултат на случайност и епизодичност за повечето подрастващи и резултатът е лош, предупреди доц

СНИМКА: Военномедицинска академия - ВМА

Специалисти от ВМА посетиха италианската болница "Сан Матео", близо до Милано

Специалисти от Военномедицинска академия (ВМА) бяха на еднодневно посещение в Университетската болница „Сан Матео” в град Павия, на 20 км от Милано, Италия, съобшиха на страницата във фейсбук на ВМА. Вижте цялото съобщение: Това е един от най-старите университети в Европа. Съставът на делегацията бе конструиран по препоръка на италианската страна

Хората на инсулин са по-застрашени от новия коронавирус.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Лекари към диабетиците: Не бързайте да тръгвате на работа

В пъти по-висок е рискът за живота на страдащите от захарна болест от COVID-19 Една трета от пациентите, починали от коронавирус във Великобритания, са диабетици. Това обяви Националната здравна служба на Великобритания (NHS), проучила случаите на 7500 жертви на вируса в страната. Причината е, че диабетът отслабва имунната система и прави пациента

3 пресни мита обикалят нета, докато Европа се “маскира”

3 пресни мита обикалят нета, докато Европа се “маскира”

Експертите: как хем нищо не спират, хем водят до опасен кислороден глад?! Кои са правилата за използване на маски, казва д-р София Ангелова На външната страна вирус може да остава активен до 7 дни След критичния първи етап на коронавирусната пандемия с дефицит на маски днес Европа масово ги препоръчва при опита за плавно излизане от извънредните

Проф. ВЕСЕЛКА ДУЛЕВА

Проф. Дулева: Вместо 3 дни “карантина” на опакованите храни - да стоят 5 мин сапунисани

За проучването са използвани традиционни миещи препарати Няма данни месото да е източник на COVID-19 Липсва наука зад твърденията, че сода бикарбонат, лимонов сок или алкализиращи храни пазят от вируса Това казва в интервю за в. "24 часа" проф. д-р Веселка Дулева, дм,  началник-отдел “Храни и хранене” в Националния център по обществено здраве и

Последно от 24 здраве лого

Оживление

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Ушита маска от памук и коприна пази като N95

Ушита маска от памук и коприна пази като N95

Свалихме ги на улицата, но със сигурност ще останат в живота ни Маските май ще се настанят трайно в бита ни - със сигурност още дълго в условията на коронавируса, нищо, че вече не са задължителни по улиците, а само на закрити места. Цените на еднократните обаче остават непропорционално високи, а много от ушитите от плат са неудобни и доста хора

Къщата от кашони е подходяща за игра.
СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ И АРХИВ

Деца под карантина: как да превърнем ареста в забава

Направете дневна програма, редувайте игри с обучение и движение Коронавирусът не мирясва и милиони деца по света са затворени у дома без детска градина, училище, приятели, разходки сред природата. Но спазването на социална дистанция не значи домашен арест, пише британският в. “Дейли телеграф”. Има много начини да се направи животът им по-интересен

Предпазва ли никотинът от COVID-19?

Предпазва ли никотинът от COVID-19?

Пушачите много се надяват, но липсват сериозни данни Известно е обаче, че те повече се заразяват от респираторни инфекции Предпазва ли никотинът пушачите от COVID-19? Този въпрос е един от честите, които специалистите по белодробни болести чуват тези дни от своите пациенти. Пушачите са склонни да приемат успокоителни съобщения от камерни

Тревожим се заради гърлото, но по-чест симптом на COVID-19 е мускулната болка

Тревожим се заради гърлото, но по-чест симптом на COVID-19 е мускулната болка

По последните протоколи за клинична диагностика най-често болестта се изявява с различни по интензивност 12 симптома Мускулната болка е част от симптомите на COVID-19 още от първите съобщения, но кой ще я мисли, при положение че хората се задушават от кашлица или горят в треска. Дори гърлоболът е по-чест заподозрян за предвестник на

20-20-20 срещу синдрома на дигиталното зрение в коронавирусна изолация

20-20-20 срещу синдрома на дигиталното зрение в коронавирусна изолация

Числото 20 се оказа някак си кармично свързано с живота ни в пандемията. Поне 20 секунди сапунисване изисква доброто измиване на ръцете. Освен това виртуалният ни живот пред кой колкото има “екрани” налага правилото 20-20-20 за хигиената на зрението. Декодирането на съвета на очните лекари е на всеки 20 мин пред монитор да

Внимавайте с използването на сапуна при плодовете и зеленчуците.
СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Да мием ли плодовете и зеленчуците със сапун по време на пандемията

- Стомашно-чревни проблеми, причинени от почистващите препарати, имитират симптомите на коронавируса - 90-99% от вирусите и бактериите може да бъдат премахнати с течаща вода Ако сте отговорен и интелигентен човек и следвате правителствените указания за физическо дистанциране, за да забавите разпространението на коронавируса

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber