Антибиотиците забавят развитието на болестта на Алцхаймер

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7461759 Антибиотиците забавят развитието на болестта на Алцхаймер Антибиотиците забавят развитието на болестта на Алцхаймер www.24chasa.bg

Някои чревни бактерии могат да повлияят върху появата на симптоми на болестта на Алцхаймер у мишки, сочат резултатите от изследване, цитирани от ЮПИ.

Експерименти с мишки от мъжки пол показаха, че продължителното лечение с антибиотици ограничава растежа на амилоидни плаки в мозъка, като намалява възпаленията в чревния микробиом. Появата на тези плаки е свързана с болестта на Алцхаймер у хората, предава БТА.

"Получените резултати навеждат на мисълта, че чревните бактерии могат да изиграят значима роля в борбата с различни неврологични увреждания, като разстройства от аутистичния спектър, мултиплена склероза, болестта на Паркинсон и болестта на Алцхаймер", заяви ръководителят на изследването Санграм Сисодия от Чикагския университет.

Учените изследвали ефекта от антибиотици върху известния като APPS1-21 миши модел на болестта на Алцхаймер. Лечението с антибиотици ограничило растежа на амилоидни плаки и активирането на имунни клетки микроглия в мозъците на гризачите от мъжки пол, но нямало никакъв ефект върху мишките от женски пол.

Резултатите от изследването подкрепят тези от предишни проучвания на Сисодия и колегите му за ролята на антибиотиците за забавяне формирането на амилоидни плаки.

"Изследването ни показва, че свързаните с антибиотици смущения в чревния микробиом имат селективно влияние върху формирането на амилоидни плаки и активността на клетки микроглия в мозъка", отбеляза Сисодия.

Злостен ли е херпес зостер?

Отговорът е от книгата на светилото на българската дерматология проф. д-р Любомир Странски. Болестта херпес зостер се проявява като мехурчета върху зачервена основа по хода на нерв и силна болка. Най-честа е на гръдния кош по хода на междуребрените нерви, но може да се появи и другаде по кожата. Най-опасни и животозастрашаващи са херпесите,

Китайски учени откриха нов ген, свързан със загубата на слуха

Китайски учени направиха пробив, откривайки ген, отговорен за глухотата. Резултатите от изследването им могат да се прочетат в онлайн версията на международното списание „Генетика в медицината" (Genetics in Medicine), предава Радио "Китай". Те описват гена като АВСС1, който има варианти, свързани със загубата на слух и играе ключова роля за

В Ню Йорк повишиха възрастта за забрана за пушене на 21 г.

Ню Йорк стана поредният щат, който повиши възрастта на забраната за тютюнопушене от 18 на 21 години в стремеж да предпази тийнейджърите от пристрастяване към вредния навик, предаде Асошиейтед прес. Промяната е включена в закон, подписан във вторник от губернатора на Ню Йорк Андрю Куомо и ще влезе в сила след 120 дни.

Пловдивски лекари спасиха двама със смъртоносна треска

Мъж и жена на 57 и 38 г. бяха напълно излекувани в университетската болница "Св. Георги" в Пловдив от смъртоносната конго-кримска хеморагична треска. Мустафа и Мария са от кърджалийските села Рогач и Чал. И двамата са лесничеи и са се заразили след ухапване от кърлеж. "Предполага се, че са били налазени, докато са били в гората.

Скакалците ни даряват с пет пъти повече антиоксиданти от портокаловия сок

Според най-ново изследване на италиански учени, ако сменим портокаловия сок на закуска с ядливи насекоми, това ще се отрази благотворно на нашето здраве, пише в. "Метро", цитиран от БТА. Изданието цитира проучването на специалисти от университета в Терамо, които констатирали, че консумацията на скакалци ни дарява с пет пъти повече антиоксиданти,

Китайците пият все повече вино

Между 2017 и 2018 г. лозята с винени сортове грозде в Китай са се увеличили с 10 килохектара, като в същото време китайците пият все повече вино, се казва в доклад на Международната организация за вино и грозде (OIV), представен на 42-ия ѝ конгрес, който бе открит този понеделник в Женева, информира Радио "Китай".

Как да бъдеш незабравим в леглото

Има два начина да бъдеш незабравим в секса. Да се представиш страхотно и да побъркаш от удоволствие партньорката си… няколко пъти. Или да се изложиш тотално. Сега ще ви разкрием как винаги ще ви се случва първият и никога вторият вариант. Дори и най-способните мъже могат да изпаднат в неприятна ситуация.

Проучване: Пушачите на електронни цигари по-често се връщат към никотина

Пушачите на електронни цигари ограничават консумацията си на тютюн и са по-склонни да загърбят цигарения дим, но имат и повишена тенденция да се завърнат отново към него, пише Франс прес. Агенцията цитира проучване на екипа на Рамчандар Гомаджи от парижката Сорбона. Учените проследили в период от две години 5 400 редовни пушачи и 2025 бивши пушачи

Около 20 милиона деца по света са лишени от животоспасяващи ваксини

Над десет процента от децата по света, или общо около 20 милиона, са били лишени от животоспасяващи ваксини миналата година, констатираха Световната здравна организация и УНИЦЕФ, цитирани от Ройтерс и Франс прес. В своя годишен доклад върху глобалното ниво на ваксинации специалистите предупреждават,

Полезната храна и достатъчното движение намаляват риска от деменция

Здравословният начин на живот с полезна храна и достатъчно движение може да помогне на хората с наследствена обремененост да намалят риска от деменция, съобщиха Ройтерс и Асошиейтед прес. Опасността от деменция намалява с 32 процента у хората в висок генетичен риск, но здравословен начин на живот, в сравнение с тези, които живеят нездравословно,

Д-р Касабов: Високото кръвно е предпоставка за инсулт и инфаркт! Вземете мерки навреме

„Препоръчвам на своите пациенти Пулсфикс при хронично високо кръвно и увредена кръвоносна система. Особено подходящ е за хора с прекарани инсулти и инфаркти, които са застрашени от повторен рецидив. За създаването на Пулсфикс, българските учени са правили проучвания 3 години. Откритието на годината беше номинирано за международна награда.

СЗО предлага нови критерии за бебешките храни