Защо жените по-често са засегнати от болестта на Алцхаймер?

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7283664 Защо жените по-често са засегнати от болестта на Алцхаймер? Защо жените по-често са засегнати от болестта на Алцхаймер? www.24chasa.bg
Защо жените по-често са засегнати от болестта на Алцхаймер?

Учени от Харвардския университет установиха, че в женския мозък по-бързо се натрупват "протеинови отпадъци" и в резултат се ускорява развитието на болестта на Алцхаймер, съобщава сп. JAMA Neurology.

Оказва се, че протеините тау са своеобразна хранителна среда за болестта на Алцхаймер и на Паркинсон. Парченца "протеинови отпадъци" постепенно унищожават неврони в различни мозъчни зони и това води до загуба на паметта и старческо слабоумие, информира БТА.

Специалистите подбрали 300 доброволци и изследвали количеството "протеинови отпадъци" в мозъците им. Не били наблюдавани различия между здравите мъже и жени, но у засегнатите от болестта на Алцхаймер нещата били различни. У засегнатите от нея представителки на нежния пол били открити с 6-10 на сто повече парченца "протеинови отпадъци", отколкото у мъжете, а в най-тежките случаи - със 70 на сто повече "протеинови отпадъци".

Учените засега не знаят каква е причината за натрупването на протеини тау в мозъчните клетки, но ще се опитат да изучат по-добре въпросния механизъм и да създадат ефикасни препарати срещу болестта на Алцхаймер и на Паркинсон.

Новородени бебета
СНИМКА: "24 ЧАСА"

Мутация води до внезапно спиране на сърцето при новородени

Австралийски молекулярни биолози откриха рядка мутация на гена ATAD3, която води до появата на второ негово копие в генома и предизвиква внезапно спиране на сърцето при новородени бебета, съобщи ТАСС. "Генът ATAD3 се намира в тази част на генома, която съдържа най-много повторения, което усложнява използването дори на най-съвременните методи на

Учени: Маските намаляват риска от зараза с COVID-19 с 65 %

Американски учени установиха, че маските, покриващи устата и носа, намаляват риска носещият ги да се зарази с новия коронавирус с 65 процента, съобщи в. "Дейли мейл". Преди специалистите мислеха, че те са полезни само доколкото ограничават предаването на вируса на други. Социалното дистанциране е още по-ефикасно

Суперкомпютър открива вероятен лек за COVID-19

Японски учени използваха суперкомпютър за търсене на лек за новия вид коронавирус. Потенциал за борба с него е бил открит при препарати, които се използват срещу заразяване с тения и други паразити, съобщава „Асахи Шимбун“. С помощта на суперкомпютъра „Фугаку“ учените от университета в Киото са анализирали повече от 2 000 медицински препарата

Качеството на яйцеклетките при жените зависи от метаболитен фактор

Увеличаването на нивото на един коензим в човешките клетки може да повлияе благоприятно на женския фертилитет и да помогне за подбиране на най-подходящите яйцеклетки за ин витро процедури, съобщи електронното издание "Медикъл Експрес", цитирано от  БТА. Специалисти от университета на Куинсланд, Австралия

Кои алкохолни напитки трябва да избягваме в жегите?

Настъпва наистина лятно време. Очакват ни истински жеги и при такива обстоятелства пиенето на алкохол не е добра идея, предава БГНЕС. Употребата на алкохол в жегата винаги носи риск. По това време на годината някои алкохолни напитки са забранени, в противен случай можете да си причините здравословни проблеми