Защо жените по-често са засегнати от болестта на Алцхаймер?

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7283664 Защо жените по-често са засегнати от болестта на Алцхаймер? Защо жените по-често са засегнати от болестта на Алцхаймер? www.24chasa.bg

Учени от Харвардския университет установиха, че в женския мозък по-бързо се натрупват "протеинови отпадъци" и в резултат се ускорява развитието на болестта на Алцхаймер, съобщава сп. JAMA Neurology.

Оказва се, че протеините тау са своеобразна хранителна среда за болестта на Алцхаймер и на Паркинсон. Парченца "протеинови отпадъци" постепенно унищожават неврони в различни мозъчни зони и това води до загуба на паметта и старческо слабоумие, информира БТА.

Специалистите подбрали 300 доброволци и изследвали количеството "протеинови отпадъци" в мозъците им. Не били наблюдавани различия между здравите мъже и жени, но у засегнатите от болестта на Алцхаймер нещата били различни. У засегнатите от нея представителки на нежния пол били открити с 6-10 на сто повече парченца "протеинови отпадъци", отколкото у мъжете, а в най-тежките случаи - със 70 на сто повече "протеинови отпадъци".

Учените засега не знаят каква е причината за натрупването на протеини тау в мозъчните клетки, но ще се опитат да изучат по-добре въпросния механизъм и да създадат ефикасни препарати срещу болестта на Алцхаймер и на Паркинсон.

Кога се дават хормони при рак на гърдата?

Отговаря д-р Антоанета Томова, консултант на в. "24 часа" по онкология от старта на приложението "Докторе, кажи!" през 2001 г. Целта на лечението при метастазирал рак на млечната жлеза е да се потиснат неприятните симптоми и да се подобри преживяемостта. Всички болни трябва да бъдат поканени за участие в провежданите клинични проучвания.

Физическите упражнения и антиоксидантите стимулират паметта

Международен изследователски екип откри механизъм, чрез който физическите упражнения и антиоксидантите подобряват когнитивните способности и спират стареенето на мозъка, съобщи сайтът MedicalXpress, цитиран от БТА. Учените са предположили, че леките физически упражнения допринасят за неврогенезата в хипокампуса,

Обяснете симптомите на менингита

Отговаря проф. Мира Кожухарова от Центъра по заразни и паразитни болести. Тя е национален консултант по заразни болести. Дава отговори на читателски въпроси в приложението "Докторе, кажи!" на в. "24 часа" от създаването му през 2001 г. Менингитът и менингоенцефалитът са възпаления на централната нервна система.

Редуването на диети е най-добрият начин да отслабнем и да останем здрави

Редуването на нисковъглехидратна диета с храна, богата на мазнини, се оказва парадоксално най-добрият начин да отслабнем, като в същото време останем здрави, пише в. "Дейли мейл". И двата режима имат своите плюсове при свалянето на килограми и подобряването на инсулиновите показатели, предава БТА. Идеята за редуването на диетите е на

Как се лекуват облещени очи?

Отговаря проф. Боян Лозанов, консултант на в. "24 часа" по ендокринология от създаването на здравното му приложение през 2001 г. Основно изискване при лечението на ТАО е компенсиране на тиреоидните функционални нарушения със съответни медикаменти - с тиреостатици при Базедова болест и хашитоксикоза или с Л-тироксин при хипотиреоидизъм.

Родителите ми са с тежка склероза, какво ме чака?

Отговаря д-р Борислав Ацев, консултант на в. "24 часа" по кардиология още от старта на приложението "Докторе, кажи!" през 2001 г. Хиляди учени по света търсят решение на най-сериозния проблем на съвремието - атеросклерозата. Значението му се определя от високата заболеваемост и смъртност - 47-50% от смъртните случаи.

Какво е астигматизъм?

Отговаря акад. Петя Василева, национален консултант по очни болести. Тя е и консултант на в. "24 часа" от старта на приложението "Докторе, кажи!" през 2001 г. Астигматизмът е аномалия на рефракцията на окото, при която светлинните лъчи не се фокусират точно върху ретината. Това е свързано с формата на роговицата и лещата.

Китайски билки в кухнята

От векове хората по целия свят използват билките като естествено средство за възстановяване и поддържане на здравето. Може би китайците са едни от първите народи, които откриват и описват полезните им свойства, много преди да се появи идеята за производството на химични лекарства. Много от китайските билки освен в аптеките,

Д-р К. Стайков /андролог-уролог/: Всеки мъж над 50 трябва да се грижи профилактично за простатата

„Чести и внезапни позиви за уриниране, слаб поток на урината, придружен с болка, парене и дискомфорт, чувство за непълно изпразване на пикочния мехур… Това са едни от най-изявените симптоми при увеличена простата – състояние, тясно свързано с напредването на възрастта и известно като доброкачествена простатна хиперплазия (ДПХ) или аденом на

Дишай свободно

Новото предложение на Biotica 1961 е мощна формула, комбинация от 100% естествени съставки, подпомагаща естественото прочистване на белия дроб от вредни вещества от околната среда, както и от полепнал катран при активните и пасивните пушачи! Състав: - Живовляк екстракт, 200mg; - Евкалипт екстракт, 200mg; - Джинджифил екстракт, 200mg; - Витамин С,

Трябва ли да се махат бенки?

Отговорът е от книгата на светилото на българската дерматология проф. д-р Любомир Странски. Бенки са най-различни кожни образувания, наричани и с термина "невус". Много от тях са невинни, а други са признак на започващ или наличен рак на кожата. Tе се появяват през детството и се умножават през пубертета.

Учените: Броколите са източник на противораков агент

Частeн изследователски център и медицинския център в Израел работят с природно съединение от броколи и други кръстоцветни, което според учените потиска развитието на тумори, предаде „Нюз.ру“, цитиран от БНР. При употребата на броколи, зеле, цветно и брюкселско зеле отдавна се свързва с намален риск от развитието на рак.