Бактерии в червата могат да играят роля за депресията

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7281689 Бактерии в червата могат да играят роля за депресията Бактерии в червата могат да играят роля за депресията www.24chasa.bg

Бактерии в червата могат да въздействат върху психичното равновесие, по-специално върху вероятността човек да изпадне в депресия, съобщи АФП, цитирана от БТА.

Белгийски учени анализираха проби от изпражненията на 1000 доброволци и установиха, че две семейства бактерии са по-малобройни при хората, склонни към депресия, включително и тези, които пият антидепресанти.

Изследването на 1000 холандци потвърди тези изводи със статистическа връзка между броя на определени бактерии и нивото на задоволство от живота и психичното здраве.

Двете семейства бактерии са Копрококи и Диалистер. Те са известни с противовъзпалителните си свойства.

"Известно е, че възпалението на нервните тъкани има важна роля за депресията. Затова нашата хипотеза е, че двете неща са свързани по един или друг начин" - каза професорът по микробиология Йерон Рейс от католическия университет в Льовен, който е един от авторите на изследването.

Изследването не показва причинно следствена връзка, подчерта той. "Идеята обаче, че продукти от метаболизма на микробите могат да взаимодействат с мозъка - а оттам и с поведението и чувствата ни, е интригуваща", добави Рейс.

В света 300 милиона души страдат от депресия, а антидепресантите са сред най-предписваните лекарства в много държави.

Управителят на НЗОК: Касата е оплетена в бюрократични окови

Управителят на НЗОК д-р Дечо Дечев заяви в студиото на "Още от деня" по БНТ, че винаги е бил за демонополизацията на Здравната каса. Тя трябва да се промени, защото в момента е оплетена в бюрократични окови, каза Дечев. Той обаче изрази опасения, че за един частен осигурител контингентът от хора, които живеят на прага на бедността, ще бъде нежелан.

Защо излиза ечемик?

Отговаря акад. Петя Василева, национален консултант по очни болести. Тя е и консултант на в. "24 часа" от старта на приложението "Докторе, кажи!" през 2001 г. През летния сезон нараства честотата на инфекциите поради по-бързото размножаване на микробните причинители. Ечемикът представлява локализирана гнойна инфекция на жлези,

Най-опасен за зъбите е чаят от каркаде

Най-опасен за зъбите сред често употребяваните във всекидневието напитки се оказва чаят от каркаде, предупреждават швейцарски специалисти, цитирани от сайта Лайф. Екипът от университета в Берн използвал 300 млечни и 1020 обикновени зъби, извадени в зъболекарските кабинети. Те били потапяни в продължение на 2 минути в различни течности,

Ваксините срещу морбили стават задължителни в Германия от март 2020 г.

Правителството на Германия одобри днес законопроект, според който ваксинацията срещу морбили става задължителна от март 2020 г. Глобата за нарушителите е 2500 евро, предаде ДПА. Проектозаконът, който е пратен за гласуване в парламента, включва изискване към родителите да доказват, че децата им са ваксинирани,

Учени: Кучетата и котките намаляват стреса при хората само за 10 минути

Американски учени доказаха, че галенето на куче или котка е ефективен начин за намаляване на стреса, съобщи в. "Дейли мейл". Само 10 минути подобно занимание е достатъчно за "значимо" намаляване на нивото на хормона на стреса кортизол и общо подобряване на състоянието, предава БТА. Учените от университета на щата Вашингтон са работили с 249

Злостен ли е херпес зостер?

Отговорът е от книгата на светилото на българската дерматология проф. д-р Любомир Странски. Болестта херпес зостер се проявява като мехурчета върху зачервена основа по хода на нерв и силна болка. Най-честа е на гръдния кош по хода на междуребрените нерви, но може да се появи и другаде по кожата. Най-опасни и животозастрашаващи са херпесите,

Китайски учени откриха нов ген, свързан със загубата на слуха

Китайски учени направиха пробив, откривайки ген, отговорен за глухотата. Резултатите от изследването им могат да се прочетат в онлайн версията на международното списание „Генетика в медицината" (Genetics in Medicine), предава Радио "Китай". Те описват гена като АВСС1, който има варианти, свързани със загубата на слух и играе ключова роля за

В Ню Йорк повишиха възрастта за забрана за пушене на 21 г.

Ню Йорк стана поредният щат, който повиши възрастта на забраната за тютюнопушене от 18 на 21 години в стремеж да предпази тийнейджърите от пристрастяване към вредния навик, предаде Асошиейтед прес. Промяната е включена в закон, подписан във вторник от губернатора на Ню Йорк Андрю Куомо и ще влезе в сила след 120 дни.

Пловдивски лекари спасиха двама със смъртоносна треска

Мъж и жена на 57 и 38 г. бяха напълно излекувани в университетската болница "Св. Георги" в Пловдив от смъртоносната конго-кримска хеморагична треска. Мустафа и Мария са от кърджалийските села Рогач и Чал. И двамата са лесничеи и са се заразили след ухапване от кърлеж. "Предполага се, че са били налазени, докато са били в гората.

Скакалците ни даряват с пет пъти повече антиоксиданти от портокаловия сок

Според най-ново изследване на италиански учени, ако сменим портокаловия сок на закуска с ядливи насекоми, това ще се отрази благотворно на нашето здраве, пише в. "Метро", цитиран от БТА. Изданието цитира проучването на специалисти от университета в Терамо, които констатирали, че консумацията на скакалци ни дарява с пет пъти повече антиоксиданти,

Имат ли странични ефекти хранителните добавки за отслабване?

Отговаря проф. Стефка Петрова, консултант на в. "24 часа" по хранене и диетика от старта на здравното приложение "Докторе, кажи!" през 2001 г. Свръхтеглото и затлъстяването са сериозен здравен проблем на почти всички страни в света, включително и в България. Доказано е, че храненето и физическите упражнения са ключът към отслабването.

Китайците пият все повече вино

Между 2017 и 2018 г. лозята с винени сортове грозде в Китай са се увеличили с 10 килохектара, като в същото време китайците пият все повече вино, се казва в доклад на Международната организация за вино и грозде (OIV), представен на 42-ия ѝ конгрес, който бе открит този понеделник в Женева, информира Радио "Китай".