Разработиха нов метод за борба с рака с помощта на стволови клетки

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7235207 Разработиха нов метод за борба с рака с помощта на стволови клетки Разработиха нов метод за борба с рака с помощта на стволови клетки www.24chasa.bg

Генетици и биолози от Калифорнийския университет в Сан Диего установиха, че няколко вида ракови болести са съпроводени от едни и същи симптоми - нарушаване на нормалния синтез на зависимия от РНК ензим аденозин деаминаза, който частично отговаря за противовирусната и противопатогенна активност на клетките в организма, съобщи Юрик алърт.

С помощта на терапия на базата на стволови клетки учените успели да "замразят" развитието на тежки форми на рак, като например левкемия, и дори да предизвикат ремисия. Аденозин деаминаза е сред три ензима, кодирани от гени ADAR. Тези ензими регулират генната експресия, като модифицират нуклеотиди в молекули РНК, и са с роля на редактори в развитието на нови стволови клетки. Ензимите са активирани също в ракови образувания на черния дроб, гърдата и при левкемия. Учените констатирали, че нормалните функции на ензима ADAR1 са потиснати от предракови клетки и че това води до поредица промени на молекулярно ниво, свързани с генериране на ракови стволови клетки в спящо състояние и с резистентност към терапии, предава БТА.

Учените отбелязват, че стволовите клетки могат да помогнат дори на пациенти в терминален стадий на заболяването, а сред раковите болести, с които може да се води борба по този начин, са ракът на млечната жлеза и чернодробният рак. При това генетиците поясняват, че редактирането на генома дава възможност стволовите клетки да се обучат да се борят по-бързо с болестта и лечението да се съкрати до няколко седмици.

Музиката успокоява нервите

Музиката може да служи като алтернатива на лекарствата за успокояване на пациентите, съобщи Прес асосиейън. Преди много интервенции пациентите получават седатива мидазолам за успокояване. Клинично изпитание в САЩ показа, че музиката може да е също толкова ефикасна, предава БТА. Изследването е направено с пациенти,

Кафето нито предизвиква, нито предпазва от рак

Специалисти от медицинския институт Бергхофер в Куинсланд, Австралия, заключиха, че ежедневната консумация на кафе не намалява риска от рак или смърт вследствие на ракови болести, съобщи сайтът MedicalXpress. Те анализирали данни за 46 000 души, на които е поставена диагноза рак, включително за около 7000 души, които умрели от рак.

Симптом - губят се имена

Случвало се е на всеки. Запознавате се с нови хора във формална или непринудена обстановка и не успявате да запомните имената им. След време ви се налага да повторите контакта с тях и не можете да се сетите по никакъв начин как се казват. В други ситуации внезапно в паметта ви се появяват "бели петна".

4-ма са се заразили със западнонилска треска в Истанбул през юли

Четири случая на заразяване със западнонилска треска са регистрирани в Истанбул през юли, съобщава турската частна телевизия НТВ, позовавайки се на здравното министерство. Това са и всичките случаи, установени през тази година в страната. И четиримата заразени са от квартал Авджълар. От същия район има и три случая на съмнение,

Прегледаха над 350 деца от Хасково в "Пирогов"

Над 350 деца от Хасково бяха прегледани днес от специалистите от Национална програма Детско здраве "Пирогов", съобщиха от пресцентъра на здравното заведение. По време на безплатните прегледи специалистите констатираха добро общо здравословно състояние на децата. При онези, които се наблюдават проблеми, се касае предимно за сколиози,

След преминаване на IQOS се образува по-малко зъбен камък

Това показват резултатите от проучване на стоматолога проф. д-р Михаела Раеску, представено на Световния форум по никотин във Варшава в средата на юни От 6 до 9 месеца след спиране на цигарите и преминаване на IQOS се образува по-малко зъбен камък, а почистването му е лесно и безболезнено. Тези резултати от свое проучване представи на Световния

Китайска ваксина срещу ХИВ започва втора фаза на клиничните изпитвания

Китайски учени ще започнат втората фаза на клинично изпитване на ваксина срещу ХИВ върху 160 доброволци, предава Радио "Китай". Кандидат-ваксината DNA-rTV разчита на репликацията на ДНК на ХИВ вируса, за да стимулира ефективната имунизация, каза Шао Имин, ръководител на изследването на Китайския център за контрол и превенция на заболяванията,

Намаляват ли потентността хапчетата за кръвно?

Отговаря д-р Борислав Ацев, кардиолог, консултант на "24 часа" от старта на приложението "Докторе, кажи!" през 2001 г. Този деликатен проблем занимава медицинската наука особено последното десетилетие. Той може да се решава успешно само ако пациентът преодолее своето неудобство и разговаря открито с лекаря специалист,

5 здравословни храни за контролиране на холестерол, кръвно и проблеми със сърцето

Австралийска общопрактикуваща лекарка разкри кои пет храни препоръчва на пациентите си, които искат да се хранят здравословно, съобщи в. "Дейли мейл". Д-р Дария Филдър каза, че хората често се колебаят какво е полезно. На всички, които искат да се грижат за здравето си, тя препоръчва обикновени, но ефикасни продукти - ръжен хляб, ядки, авокадо,

5-има заразени със западнонилска треска това лято в Гърция

Пет случая на заразяване с вируса на западнонилската треска са регистрирани от началото на летния сезон в Гърция, съобщава "Елефтерос типос". Три от случаите са имали симптоми в централната нервна система (енцефалит и менингит), а останалите са били само с температура. Първият случай за тази година е бил установен на 21 юни.

Откриха бактерията ешерихия коли в насипен сладолед в София

Проби, направени от Асоциацията „Активни потребители”, показват, че сладоледът, който се продава на улицата, може да бъде опасен. В 4 от 11 от тях са открити бактерията ешерихия коли, предава Нова тв. В разгара на лятото от неправителствената организация решават да проверят какви са качествата на сладоледа,

Петър Димков за емболията

Емболията е частично или пълно запушване на кръвоносния съд от кръвен съсирек или чуждо тяло (въздух, тлъстина, откъснато парче тъкан), донесени с кръвта. Най-чести са емболиите в артериите. Срещат се при порок на сърцето, при ендокардит, тромбофлебит и др. Признаци. Те са различни и зависят от мястото на засягане.