Китайски учени направиха важно откритие за „протеина на младостта"

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7040039 Китайски учени направиха важно откритие за „протеина на младостта" Китайски учени направиха важно откритие за „протеина на младостта" www.24chasa.bg

Китайските учени откриха, че „протеинът на младостта", или SIRT6, който регулира стареенето при гризачите, е възможно да повлияе върху развитието на нечовекоподбните примати. Това откритие дава нови прозрения за изследването и лечението на нарушения, забавящи развитието, и метаболитните заболявания при хората, съобщава bulgarian.cri.cn

През 1999 г., учени, които изучават остаряването, откриха, че сиртуин гените и техните протеини, сред които е и SIRT6, имат връзка с дълголетието. През 2012 г. те установиха, че изобилието от SIRT6 протеини може да удължи живота на мъжките мишки с около 16%. Но ефектът от този протеин при по-развитите бозайници не бе проучен.

За да се справят с това предизвикателство, китайските учени с помощта на биоинженерството създадоха първите макаци в света, като премахнаха гените, които произвеждат протеина SIRT6. Това им позволи да наблюдават директно ефекта от липсата на протеина при приматите. Резултатите им бяха публикувани наскоро в научното онлайн списание „Nature".

Макар и при макаците без SIRT6 да не било забелязано ускорено стареене, както при гризачите, сериозни се оказал проблемът с вродените дефекти, причинени от забавения растеж на клетките, например в тъканите на мозъка, мускулите и други органи. Макаците, на които им липсвал протеинът, обикновено умирали няколко часа след раждането.

„Ефектът от недостига на SIRT6 е като да върнете биологичния си часовник наполовина назад", казва Джан Уейци, учен от Института по биофизика към Китайската академия на науките и един от водещите учени в настоящето проучване.

Ако същият ефект се приложи при хората, това означава, че плодът може да се развие само до петия месец в корема на майката, макар и да остане там до края на бременността.

Освен това Джан и екипът ѝ открили, че недостигът на SIRT6 в човешките нервни стволови клетки може да застраши правилното им превръщане в неврони. Това проучване предоставя допълнителни доказателства в подкрепа на неотдавнашното откритие на американски учени, които съобщиха за загуба на функции в произвеждащите SIRT6 гени в човешкия ембрион, което може да доведе до неравномерно развитие или смърт.

„Това означава, че SIRT6 е кандидат за човешки протеин на дълголетието, който може да регулира продължителността на живота и развитието ни", казва Джан.

SIRT6 може да бъде приложим и в разработването на лекарства за лечението на нарушения в развитието, които могат да доведат до широк диапазон от умствени и двигателни увреждания при децата, добавя Джан Уейци.

При възрастните SIRT6 може да се използва за производството на медикаменти за лечението на хронични заболявания, особено тези свързани с чернодробния или сърдечния метаболизъм, обяснява ученият. Някои проучвания също показват, че SIRT6 може да е от значение при лечението на рак и невродегенеративни заболявания като болестта на Алцхаймер.

„Това ще бъде важна тема за бъдещите изследвания", казва Джан Уейци. „Отворихме нов прозорец за открития и проучвания на още човешки протеини на младостта в бъдеще.", добавя ученият.

Други от Обектив Китай

Китай ще продължи сътрудничеството със съответните страни по „Един пояс, един път"

С приближаването на втория форум на високо равнище за международното сътрудничество по „Един пояс, един път" на 22 април в Пекин работната група за стимулиране изграждането на инициативата публикува документ със заглавие „Инициатива за съвместно изграждане на „Един пояс, един път": Напредък, принос и перспективи", предава bulgarian.cri.cn.

В Пекин бе направено предложение за иновации в телевизионните предавания с 5G+ 4K технологии

Вчера в Пекин се проведе международен форум за иновациите в телевизионните предавания, организиран съвместно от Китайската медийна група и Международната общност за сътрудничество в областта на телевизията между страните по Пътя на коприната. Той е важно медийно мероприятие към втория международен форум на високо равнище за сътрудничеството по

Пекин открива път само за велосипеди

В края на май китайската столица ще открие първия си път, предназначен единствено за велосипеди, информира градската комисия по транспорта. 6,5-километровият път цели да облекчи тежкия трафик в гъсто населения район Хуейлунгуан, както и Шанди, където са концентрирани голям брой хай-тек компании в северната част на Пекин.

Вносът и цената на свинското месо в Китай се очаква да нараснат през следващите 2 години

Поради намалените местни доставки на свинско месо, след избухването на африканския свински грип, вносът на продукта в Китай се очаква да се повиши рязко до исторически нива през следващите две години, сочи доклад публикуван в събота, предава bulgarian.cri.cn. Вносът на свинско в Китай се предвижда да достигна 1,7 милиона тона тази година,

Пекин е готов с графика за ремонта на Великата китайска стена

Спешен работен план за ремонта на разрушените участъци на Великата китайската стена през следващите пет години беше изготвен от пекинските власти за културното наследство, предава bulgarian.cri.cn. 2772 метра от стената и 17 кули са посочени като приоритетни в спешния ремонт през следващите три години.

В Пекин бе открито изложение за медийни технологии „5G+4K"

На 21 април в Пекин бе открито изложението за медийни технологии „5G+4K", на което се представят най-новите технологии и оборудване от цял свят, съобщи Радио Китай. Представителите от страните в инициативата „Един пояс, един път", регионални медии и компании тестваха новите технологии. В откриването участваха заместник-председателят на отдел

Още от Обектив Китай

Приносът на Хунан за ръста на износа и вноса между страните в „Един пояс, един път" е 55%

Вчера от митницата в Чанша съобщиха, че през първото тримесечие общата сума от износа и вноса на Хунан е достигнала 21,69 милиарда юана, като е увеличение с 55% и 13,7% по-бързо от общия темп на растеж на външната търговия на провинцията, предава Радио Китай. Данните показват, че през първото тримесечие на тази година общата сума от износа и вноса

Китай изстреля нов сателит от системата „Бейдоу"

Китай изпрати нов сателит от навигационната система „Бейдоу" /BDS/ в орбита. Той бе изстрелян с ракета носител „Чанджън-3B" от космодрума Сичан в провинция Съчуан в събота, предаде Радио Китай. Сателитът е 44-ят подред, който ще се присъедини към навигационната система и първият BDS-3 сателит в наклонена геосинхронна орбита.

Автомобилното изложение в Шанхай привлече близо 1000 производители

Шанхайското автошоу, едно от най-важните събития в сектора, тази година привлече около 1000 автопроизводители и доставчици от цял свят, които показаха най-новите си продукти, представиха стратегиите си за развитие и плановете си за Китай – най-големия и динамичен пазар за автомобили в света, предава Радио Китай.

160 милиона пътувания се очаква да бъдат направени в Китай за Празника на труда

Прогнозира се, че китайските туристи ще извършат близо 160 милиона пътувания през почивните дни за Празника на труда, тъй като тази година той бе удължен и предизвика вълна от ентусиазъм за пътуване сред местните, съобщи Радио Китай. Миналия месец, Държавният съвет на Китай обяви, че тази година официалните почивни дни за празника ще бъдат 4,

Раздадоха наградите Тиентан на Пекинския кинофестивал

След едноседмични мероприятия, прожекции, звездни форуми и подписване на сделки, 9-ят Пекински международен кинофестивал приключи в събота с раздаването на годишните си награди Тиентан, предава Радио Китай. Големият победител на тазгодишното издание е датското заглавие „A Fortunate Man", който отнесе наградата за най-добър пълнометражен филм.

Xiaomi отвори първия си магазин в Букурещ