Как да познаем, че губим памет

https://www.24chasa.bg/zdrave/article/7023777 Как да познаем, че губим памет Как да познаем, че губим памет www.24chasa.bg
Страстното танго кара мъжете да се чувстват хем сериозни, хем сексуални. СНИМКА: ПИКСАБЕЙ

Научно доказаха, че възбуждащите танци и редовният секс възраждат мозъчните клетки

Деменцията е постепенно западане на мозъчните функции, тя е нелечима и бавно отнема способностите на човека да се справя дори с най-елементарните житейски ситуации.

Има много видове деменция – резултат на различни заболявания, но всички причиняват проблеми с паметта, говорните способности, обработката на информация, разбирането и преценките.

Преди обаче да се стигне до тази крайна фаза,

организмът дава

сигнали, че нещо

не е наред

с паметта ви. Научно е доказано, че отслабването на паметта и вниманието не е само генетичен проблем или резултат от заболяване. То се причинява и от хроничен стрес, който предизвиква аномалии в строежа на нервните клетки и синапсите, намалява техния брой и влошава когнитивните способности.

Американският психолог Тери Хорн, който изследва когнитивните умения на човека, необходими за ученето, запомнянето и мисленето, посочва три плюса и три минуса за развитие на нашите умствени способности: положителните са общуване с оптимисти; любознателност и редовен секс. Отрицателните – прекалена злоупотреба с диети; ежедневно

гледане на

затъпяващи тв

сериали; постоянен

контакт с песимисти

и неудачници

Канадски психолози съветват, че за да засилите интелекта си, не е нужно да се сравнявате с прекалено амбициозните и целеустремени хора, пише в. “Комсомолская правда”. Желанието на всяка цена да постигате цели, които не са по силите ви, изтощава организма, отслабва и притъпява разума. “Има врати, които просто не се отварят. Абсолютните лидери с безгранични възможности са под 1 процент от хората. Приемете това и вървете по своя път – определено ще постигнете по-добри резултати, ако останете в своята зона на комфорт, а не преследвате непостижими успехи, които отнемат силите”, казва психоаналитикът от Торонто Майкъл Дюбуа.

Танците са отлично

терапевтично

средство

срещу синдрома на емоционалното и умствено изгаряне - състояние на изтощение на различни нива: мозъчно, психо-емоционално и физическо, твърдят британски психоаналитици.

Защитавайки се от ежедневните стресове, човек се затваря в т. нар. черупка на скованите мускули. А с танца излизаме от тази черупка. Ритмичните движения под звуците на музика усилват кръвообращението на мозъка и предизвикват отделяне на окситоцин – хормона на удоволствието и любовта, който участва в производството на мозъчни клетки – неврони.

За най-полезен при жените учените посочват кючека. Освен че стяга корема, той снижава тревожността и стимулира отделянето на женски хормони. 

За мъжете е полезно

да овладеят тангото

Този страстен и много интелектуален танц учи на бърза реакция, помага за концентрацията и настройва за смело вземане на решения. Той кара “силния пол” да се чувства едновременно сериозен и сексуален. А когато мъжът усеща своята сексуалност, творческите му възможности се повишават и се активизират определени области в лимбическата структура на главния мозък, които отговарят за интелекта, обяснява германският неврофизиолог от университета на Дортмунд Август Шлиман.

ТЕСТ

Проблем ли е

забравянето при вас

Напрежението, суетата и вечният стрес карат напълно здрави и млади хора да забравят като старци. С тест от 15 въпроса можете за проверите доколко това се отнася до вас и дали паметта ви е засегната. Отговорът “никога” носи 0 точки: “рядко” – 1 точка; “понякога” – 2 точки; “често” – 3 точки”.

1. Трудно си спомняте какво точно е станало в последно време и в кой ден какво точно се е случило?

2. Имате ли проблем да следите действието във филм, тв предаване или роман, защото се разсейвате и губите нишката?

3. Тръгвате нанякъде и изведнъж започвате мъчително да се питате “Какво всъщност исках да свърша?”.

4. Изхвръква ли от главата ви, че в определен ден трябва да платите сметката за тока или че имате среща.

5. Изведнъж от паметта ви изчезва телефонен номер, който често набирате.

6. Забравяте ли неочаквано името и фамилията на човек, с когото общувате редовно?

7. Случва ли ви се изведнъж да се заблудите на добре познато място?

8. Трудно ви е да си спомните къде съвсем наскоро сте сложили някоя нужна вещ.

9. Излизайки от къщи, забравяте да изключите лампата, ютията, печката, да заключите. Или се тревожите дали сте го направили.

10. Повтаряте ли по няколко пъти едно и също нещо, предизвиквайки недоумение у околните?

11. Трудно се сещате за имената на известни хора или места.

12. Принудени сте да си записвате задачите, защото не разчитате на паметта си.

13. Трудно запомняте готварски рецепти или правилата на някоя игра.

14. Често губите вещи.

15. Случва ви се тутакси да забравите това, което току-що са ви казали.

При 7 точки и по-малко: Паметта ви е отлична. Но не забравяйте да я “захранвате” с физическа активност (ходете поне по 40-50 минути дневно, по възможност плувайте 2-3 пъти седмично).

От 7 до 15 точки: Още се държите, но ви е все по-трудно да запомните нова информация. Мозъкът ви се нуждае от редовни тренировки, наспивайте се добре и излизайте повече на чист въздух.

16 и повече точки: Паметта ви се нуждае от спешна реанимация. Вероятно имате проблеми с кръвоносните съдове и мозъчното кръвообращение. Посетете невролог и изяснете причините за понижената способност да помните. И гледайте да не забравите да го направите.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Сила за живот

Рестартирай тялото си с шейкове

Важно е не колко калории приемате, а откъде идват те Никакви физически упражнения не могат да оправят пораженията, които нанасяте на тялото си с вредните храни. Важното е не колко калории приемате, а откъде идват те. 1400 калории от бял хляб например не могат да се сравнят със същото количество от сьомга. И не забравяйте разнообразието.

2 щама грип: единият по-лош за младите, другият - след 55 г.

Усложненията при Н1N1 по-често са неврологични, при H3N2 - белодробни. На въпроса кои хора са по-уязвими за тръгналите 2 щама на грип у нас черният хумор отговаря: има за всички. И двата са от А тип. Преведено в практическа мярка, тези вируси са с потенциала да пораждат пандемии. В исторически план това се случва 3-4 пъти за столетие и винаги

Диетата “Аткинс” заменя въглехидратите с пържола

Диетата на американския кардиолог стана библия на холивудските звезди Интересът към нисковъглехидратната диета на американския кардиолог д-р Робърт Аткинс достигна апогей през 70-те години на миналия век, но после специалистите започват да ѝ приписват повече вреди, отколкото ползи. През 1972 г.

Студ+вятър+ниско атмосферно налягане = риск за сърцето

Грипът и другите вирусни инфекции на дихателните пътища вдигат 6-кратно заплахата от инфаркт Студеният сезон още не е дошъл астрономически, но едва ли някой се интересува от това, докато тук и сега зъзне навън. След разглезващо топлите септември и ноември в цяла България вече цари истинска зима. Ще подценим ситуацията,

Проф. Тодор Кантарджиев: Саламуреното ни сирене, суджуците, киселото зеле стимулират имунитета

В сезона на грипа тези храни укрепват защитните сили на организма чрез лактобацили. Традиционната ни кухня е част от отговора защо през Средновековието у нас чумата убива по-малко хора, отколкото в Европа, казва проф. Тодор Кантарджиев, директор на Националния център по заразни и паразитни болести, национален консултант по микробиология. - Проф.

Как да се храним при висок холестерол?

Слаба съм, здрава, а ми откриха висок общ и лош холестерол при триглицериди в норма. Трябва ли да спазвам диета и ако се налага, каква да бъде тя, пита читателка на 57 г. от София. “24 часа” предоставя мнението на популярни специалисти. Ще откликнем и на вашите въпроси, свързани с храненето и здравословното тегло.

Последно от логоЗДРАВЕ

Оживление

Последно от лого

Последно от

Последно от

Последно от

Още от Сила за живот

Откъде СЗО знае какъв грип ще ни мъчи

Тази зима ще ни дебнат освен 2 стари щама и новите “Сингапур” и “Колорадо”. Прогнозата за северното полукълбо се прави с анализ какъв грип напредва от южното полукълбо към нас. Изненадващо тази година интересът към противогрипните ваксини у нас е по-голям от вноса. И въпреки това в разговори много хора признават,

Диетата на д-р Търнър балансира хормоните

По този начин се постига дългосрочно отслабване Неин автор е лекарката натуропат Наташа Търнър, а целта ѝ – регулиране на хормоните, а оттам и дългосрочно отслабване. Хормоналният дисбаланс, предизвикан от стрес и токсини, затруднява свалянето на килограми дори и когато спортувате и намалите храната, обяснява канадската специалистка.

Испания иска гаранции за Гибралтар в проектоспоразумението за Брекзит

Испания няма да подкрепи проектоспоразумението на Европейския съюз за Брекзит, ако не бъде изяснено, че Мадрид ще може да преговаря за бъдещето на Гибралтар пряко с Великобритания, заяви днес испанският външен министър Жозеп Борел, цитиран от Ройтерс. Мадрид иска в сделката за напускането на Великобритания да се казва ясно,

Проф. Кантарджиев: Грипът може да се появи до 10-ина дни след застудяването

l При ниски температури сме уязвими заради намаляването на кръвта в лигавиците – имунните клетки също намаляват. l Тревожен симптом при грип е синкав оттенък на лицето. l Ваксините поевтиняват, ако се купят на едро и се пакетират на място. l Грипът се различава от другите зимни вирусни инфекции по бързината, с която сваля на легло, треската,

Световната мания НАПРАВИ СИ СЛАЙМ добавя нови алергии

Свръхреакцията към текстилни бои дръпна до 2-о място lпо честота сред контактните алергии, измести кобалта. Ако нямате дете в начална училищна възраст, ще се изненадате, че в топ 3 на търсенията в интернет “Как да си направя... ?” се нарежда слаймът, популярен у нас като желе за игра. Към момента след въпроса излизат над 100 милиона отговора Никой

Как да укрепим имунитета си за студения сезон?

Трябва ли да се вземат витамини за по-добра защита от болести, как да укрепим имунната си система в навечерието на идващите студени месеци, пита читателката ни София Н. “24 часа” предоставя мнението на популярни специалисти. Ще откликнем и на вашите въпроси, свързани с храненето и здравословното тегло.

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber