Сезонът във Формула 1 приключи с 10 нови рекорда. Ето какви промени в статистиката настъпиха през 2019 г.
Най-много точки в рамките на шампионата (413) събра носителят на титлата Луис Хамилтън (5 повече от точките му в предишната година). Той бе улеснен от правилника, който дава допълнителна точка за най-бърза обиколка. Британецът от “Мерцедес” е №1 и по състезания, в които е бил начело (148, седемкратният световен шампион Михаел Шумахер има 142). Себастиан Фетел е със 105.
“Ред Бул” пратиха в историята най-краткия престой в бокса. В Бразилия Макс Верстапен прекара при механиците само 1,82 сек. Предишният рекорд (1,88 сек) бе на същия отбор в Германия.
“Ферари” и “Мерцедес” често си разменяха през годината най-голямата бройка от стартове с двама пилоти от тима на първа редица. В момента Скудерията е с 65 срещу 64 на германския отбор.
Валтери Ботас вече има 1289 т. в кариерата си, но едва ли е горд, че няма друг с толкова много, който не е ставал шампион. Преди това бе Фелипе Маса (1167 т. без титла).
Серхио Перес има 176 състезания, без да е стартирал от първа позиция. Ромен Грожан е с 12 по-малко.
Карлос Сайнц стана №1 за най-много състезания, преди да се качи на подиума за първи път в кариерата си. Направи го в Бразилия след 101 старта, но трябваше да изчака наказанието на Хамилтън да бъде потвърдено. Предишният рекорд бе на Мартин Брандъл от 1992 г. - 91 състезания преди първия подиум.
Най-младата призова тройка в историята бе в Гран при на Бразилия. Със Сайнц, Пиер Гасли и Верстапен средната възраст бе едва 23 години, 8 месеца и 3 дни. Предишната най-млада тройка бе Фетел, Хейки Ковалайнен и Роберт Кубица от Гран при на Италия през 2008 г.
С победата си в Белгия на “Спа” Шарл Льоклер стана най-младият пилот, спечелил състезание с “Ферари” (на 21 години, 10 месеца и 16 дни). През 1968 г. Джаки Икс финишира първи във Франция на 23 години, 6 месеца и 6 дни.
На “Хокенхайм” в Германия Кубица взе точка. Предишното влизане на полския пилот сред първите 10 бе в Гран при на Абу Даби през 2010 г., или 3178 дни по-късно. Това е най-дългият период между две влизания в точките.