Договорът “Лоялен клиент" предвижда значителни отстъпки, казва изпълнителният директор на предприятието
- Инженер Спасов, как очаквате, че ще се отрази внедряването на биомаса в производствената дейност на “Топлофикация Перник” върху цената на парното и топлата вода?
- Чрез внедряването на биомасата ще успеем максимално да задържим цената на парното и топлата вода.
Пред нас има два големи проблема, които, ако не бъдат решени, неминуемо ще рефлектират върху перничани.
Единият е, че в Пернишкия басейн постепенно въглищата се изчерпват. Другият са високите цени на емисиите, които е необходимо да купуваме, за да използваме въглища. За да функционира нормално топлофикацията и тези два фактора да не оказват влияние върху услугите ни, е наложително да направим промени в горивната си база. Както знаете, имахме и още едно намерение - да оползотворяваме РДФ отпадъци. Но го оттеглихме заради създалото се напрежение в града.
- Значи ли това, че ако получите разрешение за използване на биомаса, миризмите, които периодично се усещат от перничани, ще изчезнат?
- Искам да направя едно уточнение, защото във въпроса ви има невярно твърдение. Миризмите, които в последните месеци се усещаха в града, не бяха от работата на “Топлофикация Перник” АД. Ние не можем да сме отговорни за лошите миризми от другите предприятия в града.
Но ако ме питате дали екологията на теца ще се подобри, веднага ви казвам - да.
- За новото ви намерение също се налага процедура, нали?
- Да, трябва да се проведе нова процедура, докато получим разрешително да извършваме тази дейност.
- Ако получите разрешително, ще се наложи ли промяна в съоръженията ви?
- За съвместното изгаряне на биомаса и въглища ще бъдат частично преустроени четвърти и пети парогенератор. Отделно за смилането на биомасата трябва да закупим и нови съоръжения.
- Как да бъдат въвлечени младите в темата с екологията?
- Забелязвам, че в последните години е нараснал интересът на младите към дейности, свързани с различни екологични инициативи, което само може да ме радва. Ние сме тези, от които зависи чистотата на града ни. Всеки от нас трябва да се чувства ангажиран в каузата за опазване на околната среда.
Ние като едно от големите предприятия в град Перник работим с ясното съзнание, че нито една цел във всяка област на живота не може да се постигне без ангажимент към околната среда. Затова седим здраво зад нашите проекти, защото днес хората могат да не разбират ползите от всички нововъведения, които правим, но те са с отложен ефект във времето.
- Нека поговорим за един много голям проблем. От няколко дни Перник е във воден режим. Тази криза, в която изпадна градът, ще се отрази ли на вашите абонати?
- Взели сме всички необходими мерки да не се случи това. Започнахме да използваме изграден алтернативен водоизточник в река Струма.
- Да обърнем внимание и на договорите “Лоялен клиент”. Този сезон по-различни ли са условията по тях и ако да, какви са те?
- Договорът “Лоялен клиент” предвижда сумите за парно и топла вода да се издължават на 11 равни вноски, изчислени на база потреблението на топлинна енергия от предходната година. Гражданите, които подпишат контракта, ще ползват намаление от 30 процента от първата и 11-ата месечна вноска. С 10 на сто по-малко ще плати и всеки, който издължи наведнъж всички 11 вноски.
Абонат, който е подписал договор с нас и е довел още един клиент, ще получи намаление от 15% от януарската сметка. Допускат се до трима души, осигурени от един абонат, и така отстъпката може да стигне 45 процента.
- Към какво се стремите вие като директор на теца?
- Дългосрочният стремеж - моят и на екипа ми, е да сме отговорни и адаптивни към промените в бранша. Ние се стремим към непрекъснато подобрение на нашата работа чрез обучение и прилагане на добрите европейски практики.
Стремим се да спазваме стриктно всички изисквания на българското и европейското законодателство.
Осъзнаваме отговорността си за изпълнението на работата и доверието, което ни е гласувано от нашите абонати. Работим за прозрачност и откритост в комуникацията ни с тях.
Безопасността на служителите и на населението е наш основен приоритет в управлението на дружеството. Ние работим сега и с грижа за бъдещето на град Перник.
- Какъв Перник искате да видите след 10 години?
- Искам Перник след 10 години да е по-иновативен, по-зелен и по-привлекателен. Искам да има условия нашите деца да остават да живеят и работят тук. Тези, които са напуснали града, да намерят причина да се върнат и заедно да продължим да го развиваме.