Намалява броят на непосещаващите училище деца в Русенско

https://www.24chasa.bg/region/article/10169054 Намалява броят на непосещаващите училище деца в Русенско Намалява броят на непосещаващите училище деца в Русенско www.24chasa.bg
 Снимка: Архив
Снимка: Архив

През последните години в област Русе е налице все по-координирана и целенасочена политика за обхващането на деца и ученици в образователната система. Това бе отчетено на онлайн среща на Координационния център по Механизма за съвместна работа на институциите по включване и предотвратяване на отпадането на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст, в която участваха заместник областният управител д-р Стефка Караколева и началникът на Регионалното управление на образованието в крайдунавския град д-р Росица Георгиева. Т

ази година действията по механизма ще започнат още по-рано в цялата страна. Точно затова от 16 септември започват традиционните обиколки по домовете на учениците, които не са записани или не са се явили в училище в първия учебен ден. Идеята е по този начин ефективността да бъде по-голяма и повече деца да се завърнат в класните стаи. Освен да убеждават родителите за ползата от образованието, екипите по обхват могат да им предложат подкрепа за намиране на работа и социално подпомагане. В някои случаи експертите могат да съдействат на семействата дори за адресна регистрация. Последните данни за региона сочат, че за периода в последните 3 години делът на необхванатите в образователните институции деца и ученици е спаднал от 15% на 3%. Подобна положителна тенденция не е присъща за цялата страна. На пример в Шумен, Ямбол и София-град се наблюдава повишаване дела на необхванатите, като най-сериозно това се вижда в Шумен. Там непосеставащите детска градина или училище се увеличават и вече от 10% са достигнали 13%. Тревожна е ситуацията и в други области като Пазарджик, Монтана, Ловеч, Кюстендил, Бургас и Велико Търново.

„Записването на дете в образователната система е само първоначалната стъпка. Още по-трудно ще бъде осигуряването на ежедневната посещаемост на училище, както и усвояването на ключови компетентности от децата. За целта трябва да продължи да се работи активно от всички институции, като същевременно се заложи на внедряването на модерни интерактивни подходи при обучението на децата. Такива биха могли да бъдат съвременните способи за обучение и съответно насърчаването на аналитичните способности на подрастващите още от ранна детска възраст.“, каза д-р Караколева.

Към момента е в ход обработката на данни за броя на записаните деца и ученици, като в следващите дни информацията ще бъде сравнена с масивите на ГРАО. Същевременно д-р Караколева ще участва в обучение за изготвяне на интегрирана оценка на деца в риск. Инициативата е на Министерството на образованието и науката, като в последствие ще бъдат обучени и педагогически специалисти, социални работници, медиатори, както и ръководителите на екипите за обхват.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Регионални

Катастрофата блокира пътя Смолян-Асеновград

Катастрофи блокираха пътя Смолян-Асеновград

Д-р Сибила Маринова с младите изследователи

Шефката на реанимация в Търново е ментор на ученици за пораженията от COVID

Освободиха задържаните за търговия с фалшиви сертификати

Освободиха задържаните за търговия с фалшиви сертификати

Морска администрация-Варна: Няма разлив около Vera Su

Морска администрация-Варна: Няма разлив около Vera Su

Снимка: архив

Катастрофа между Слънчев бряг и Баня, ранена е украинка (Обновена)

До летни нива падна Дунав при Силистра

До летни нива падна Дунав при Силистра

Покажи още

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber