Първата тема, с която открихме рубриката "Точно това…, което искам да знам за Lidl“ са цените, които в условия на криза, съвсем естествено, пораждат голям интерес. Можем ли да пазаруваме и да пестим едновременно, как се формира „Lidl цена”, ще растат ли цените на стоките – в редакцията получихме десетки въпроси. Сред тях са такива, пряко свързани с цените, но и напълно различни като например има ли продукти в Lidl без съдържание на лактоза.
Обобщихме въпросите за цените в няколко основни, които обхващат най-често задаваните и предоставяме думата на Драгомир Илиев, управител „Стоково снабдяване и маркетинг“ в Лидл България, който ще им отговори лично.
- Lidl цена е най-ниската на пазара или най-ниската, която конкретен продукт е имал във вашия магазин?
- С „Lidl цена“ са обозначени всички продукти, които в момента са с отстъпка или на силно конкурентна за пазара цена. Така, докато пазарувате, можете да се ориентирате по-бързо и лесно къде в магазина са изгодните предложения, а и да планирате по-добре разходите си. Нещо важно, което бих искал да подчертая е, че изгодните оферти с „Lidl цена“ не са за сметка на качеството. Защото, както обичаме да казваме, в Lidl не избирате между качество и цена, а получавате и двете. И това е така, защото собствените марки в Lidl ни позволяват да контролираме качеството на продуктите през целия производствен процес – от рецептата до готовия продукт на рафта в магазина. Важно е да знаете също, че предложенията на „Lidl цена” винаги включват стоки от различни продуктови категории, така че да се постигне разнообразно и пълноценно меню дори само от продукти на промоция. По този начин осигуряваме на нашите клиенти избор от качествени продукти и същевременно с това възможност да оптимизират бюджета на домакинството си.
- Очаква ли се повишение в цените на основните хранителни стоки?
- Цените са много динамична категория и всички ние като потребители го виждаме ежедневно. Крайната цена на един продукт зависи от множество фактори, включително и от изходните цени на суровините. Ние в Lidl успяваме да поддържаме оптимално съотношение между качество и цена, но и да предлагаме изгодни оферти и отстъпки, благодарение на дългосрочните ни партньорства с производителите и богатия асортимент продукти от собствени марки. Големите обеми, по-ниските разходи за маркетинг и прецизното предварително планиране съвместно с нашите доставчици, ни дават възможност да избягваме в голяма степен моментните колебания в цените и да предлагаме изгодни оферти дори в условията на криза.
- По какъв критерий решавате кои стоки да са с отстъпка и кои не?
- Още от началото на кризата миналата година, предприехме редица стъпки в подкрепа на българския потребител. От една страна, за да отговорим на неговите потребности в тази толкова нова за всички ситуация, а от друга – за да му предложим повече възможности да планира по-добре разходите си в такъв труден момент. Тогава, когато хората си бяха вкъщи – цялото семейство, започнахме да предлагаме повече и по-често продукти в XXL опаковки. Въведохме регулярни акции с български продукти. През миналата година стартирахме и мобилното приложение за лоялни клиенти Lidl Plus и дадохме допълнителна възможност за отстъпки. Тази година надградихме всичко това с „Lidl цена“, а през целия март 2021 г. предложихме до 30% отстъпка на 60 продукта от най-често пазаруваните категории – месо, колбаси и млечни. Всички акции и оферти са инструмент, с който даваме възможност на вас – нашите клиенти да оптимизирате разходите си, да планирате по-добре бюджетите си и по този начин да се справите по-лесно в такива предизвикателни времена. При подбора на стоки за нашите акции се съобразяваме с много неща – с цените на суровините, с предлагането на пазара и конкурентната среда, дори с поводите – какъвто е Великден например. Важно е да отбележим, че при нас отстъпките не са свързани с годността на продуктите и тяхното качество. За стоките с изтичащ срок на годност имаме отделна програма – „Без разхищение с голямо намаление“, която е отчетливо разграничена от останалите ни промоции. Това са всички продукти с червен или зелен етикет. В заключение – критериите са комплексни, но крайната цел е една – да бъдем максимално полезни за вас, нашите клиенти.
От Лидл България благодарят на всички наши читатели за интереса и активността им и обявяват следващата тема в тази рубрика – „Текстилът в Lidl“, по която очакваме вашите въпроси.
Веригата предлага общо 7 текстилни марки, опровергавайки схващането, че качествени, стилни и модерни дрехи можеш да купиш единствено в специализираните магазини. Собствените марки текстил на Lidl включват предложения за цялото семейство – от бебешката линия Lupilu и дрехите за деца и юноши под марката Pepperts, през висококачествените дамски и мъжки линии – Esmara и Livergy, които освен стилни, ежедневни и спортни дрехи, имат и серия за бельо, до марката Crivit за спорт и активна почивка и текстила за дома под името Meradiso. Всички те се отличават с характерното за веригата оптимално съотношение между качество и цена, а качеството е гарантирано от немския изследователски институт Hohenstein, превърнал се в институция за производителите на текстил не само в Германия, но и в световен мащаб.
Очакваме вашите въпроси, свързани с текстилните продукти в Lidl до 10 май на [email protected]. Питайте открито и свободно за всичко, което искате да знаете, свързано с качеството, сертификатите, наличностите, цените на различните групи текстилни стоки за цялото семейство във веригата.