Парфюмите за дома облекчават стреса по време на COVID- 19

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/9533580 Парфюмите за дома облекчават стреса по време на COVID- 19 Парфюмите за дома облекчават стреса по време на COVID- 19 www.24chasa.bg
Дървото, под което е направена снимката на принц Хари и Меган Маркъл, е софора. Листата му имат вълшебни свойства и излъчват сладък аромат. СНИМКА: Архив

Компании отчитат 100% ръст в търсенето на дифузери и ароматни свещи

Черно-бялата снимка, с която принц Хари и Меган Маркъл обявиха, че oчакват второто си дете, е толкова респектираща, каквито са и правилата в кралското семейство. Двамата се отделиха от Бъкингамския дворец и стриктно продължават да спазват добрите обноски, но се стараят да се покажат и като земни хора. Изборът на локацията издава още един съществен детайл от всекидневието на двойката - страстта на херцогинята към уханията и колко важна част от живота ѝ заема ароматерапията.

Дървото, под което изглежда, че се чувстват комфортно и весели, все едно са тийнейджъри и вдигат купон в отсъствието на родителите си, най-верояно се намира в градината на имението им в Монтесито, Калифорния, където живеят сега. Точната локация на кадъра не е потвърдена, но дървото съвпада с фона на видеоклип, който те заснеха за списание “Тайм” миналия септември.

Според ботаници това е софора, известно и като японска акация. Цветовете му имат лечебни антиоксидантни свойства и излъчват наситен и сладък мирис. Маркъл вярва в терапевтичното действие на ароматите отдавна. Да се омъжиш за принц пред 2500 гости на живо и милиони зрители по света, си е стряскаща перспектива, заради която тя решава да ароматизира сватбения си ден. Разчита, че

уханията ще отнемат

малко от напрежението

Десетки дифузери са поставени около параклиса “Сейнт Джордж” в замъка Уиндзор, където двамата сключиха брак през 2018 г.

Това разкриват журналистите Омид Скоби и Каролин Дюран в биографична книга за херцога и херцогинята на Съсекс. Уханните нотки, които се носят из въздуха, са на

касис и

българска роза

Гостите описват парата като зашеметяваща и очарователна, а ароматерапевтите смятат, че тази комбинация повдига настроението и намалява стреса.

Ема Фишуик, мениджър в The NPD Group - компания, която прави прогнози и анализира вкусовете на потребителите, за да подпомогне бизнеса във вземане на стратегически решения, описа как COVID-19 промени и пазара на парфюми. “Все по-често хората използват ароматите, за да пресъздадат успокояваща атмосфера, докато са вкъщи в тези несигурни времена.

Клиентите промениха много бързо нагласите си и все по-малко купуват парфюми за себе си. Някои фирми отчитат спад над 50%. В същото време има възход в търсенето на парфюми за дома. В този сегмент продажбите на някои компании са се увеличили със 100% в сравнение с март миналата година. Хората използват дифузери с етерични масла и ароматни свещи, правят всичко възможно, за да подобрят благосъстоянието си по време на пандемията. Това показва колко е важен домашният уют”, обяснява Фишуик. Данните от изследването са направени във Великобритания миналата година.

Новината, че продажбата на ароматни свещи, етерични масла, тръстикови дифузери и спрейове за стая са скочили, изненада парфюмеристите. Някои от тях предприеха бързи действия - преосмисляне на цялата концепция и годишните си цели.

Пръв беше Бернар Арно, президентът на LVMH - френския концерн за луксозни стоки, който реши да намали производството на парфюми във фабриките си

и да инвестира в

гел за дезинфекция

на ръцете.

За да навакса загубата от слабото търсене на парфюми, британската парфюмеристка Джо Малоун направи достъпна колекция от ароматни свещи, но с качествата на изисканите. И ги разпространи в мрежата на по-комерсиални магазини.

“Ние сме вкъщи денонощно. Сега не само живеем в домовете си, тук работим, тук се храним. Парфюмите за дома са най-новият аксесоар, а начинът, по който мирише домът ни, е важен", обобщава Малоун.

Нероли, портокал и лавандула повишават настроението

Силата на ароматите не е заблуда. Има многобройни проучвания, които показват полезния ефект на миризмите върху настроението. Корените на ароматерапията може да бъдат проследени от 3500 години, когато етеричните масла са записани за първи път в човешката историята заради техните лечебни свойства.

Има три аромата, за които е сигурно, че помагат в стреса по време на COVID-19.

Проучване на Джени Тилотсън, доктор по неврология от изследователския център в университета Кеймбридж в Англия, показва, че уханието на нероли, портокал и лавандула облекчават безпокойството и повишават настроението. Компаниите за етерични масла регистрират и увеличено

търсене на

ароматите на

сандалово

дърво,

иланг-иланг

и пачули

Уханието на евкалипт предизвика най-много дискусии и противоречия. Етеричното масло се получава от листата на дървото, това са същите листа, които са основната храна на коалите.

Още в началото на пандемията някои ароматерапевти съобщиха, че евкалиптовите пари от дифузер имат свойства да неутрализират коронавируса във въздуха.

Те се позовават на данни от лабораторно изследване. Заключението е, че

маслото

потиска

размножаването

и възпрепятства

активността на

грипния вирус

H1N1 (подтип на инфлуенца тип А) за 10 минути. Затова маслото е основен компонент в някои лекарства за грип и кашлица. Американската агенция по храните и лекарствата обаче опроверга тази информация, като я определи за опасна.

“Профилактиката

с евкалиптови

За да запазят качествата си по-дълго време, етеричните масла се съхраняват в тъмни и стъклени бутилки.
За да запазят качествата си по-дълго време, етеричните масла се съхраняват в тъмни и стъклени бутилки.

пари срещу вируса

Етеричното масло и листа от евкалипт, на който му преписаха свойства, че служи като превенция от COVID- 19, но по-късно американската агенция по храни и лекарства го отрече.
Етеричното масло и листа от евкалипт, на който му преписаха свойства, че служи като превенция от COVID- 19, но по-късно американската агенция по храни и лекарства го отрече.

SARS-CoV-2

не е безобидна

и няма доказателства, че помага. Това може да отвлече вниманието от основните неща, които доказано пазят - физическа дистанция и носене на маски”, се казва в съобщение на агенцията, разпространено до медиите.

Пандемията постави темата за миризмите като една от най-значимите. Заради едно от последствията като загуба на обоняние все повече хора променят нагласите си и не я пренебрегват. Разбраха, че способността да различават аромати не е просто даденост или бонус усещане, а основно нещо, което влияе върху живота ни. Прилича дори малко на магьосничество.

Ако човек се замисли, може само с подушване, докато пристъпва в чужд дом, да разбере, че там скоро са яли пуканки. Докато върви по улицата, може да усети кой от съседите си прави барбекю. С интуитивно вдишване на малко въздух може да посочи и кой пуловер е за пране.

Така разказано, способността да миришем изглежда като стряскаща суперсила. Затова все повече хора, дори и да изпитват известни съмнения в ползата на ароматите, се интересуват от ароматерапия и тестват свойствата им.

Спечели безплатна реклама на стойност 10 000 лв за твоя бизнес!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Стил

Снимка Ройтерс. Предложение от колекцията на Армани

Модни хитове за есен 2021

Покажи още

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber