Цитрусът има място в мъжките и дамските парфюми този сезон

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/8061467 Цитрусът има място в мъжките и дамските парфюми този сезон Цитрусът има място в мъжките и дамските парфюми този сезон www.24chasa.bg
Френският президент Еманюел Макрон заедно със съпругата си Брижит СНИМКИ: АРХИВ

Класика е. Носи онази свежест, от която човек има най-голяма нужда през зимата

Да си сам в резиденция с 365 стаи и площ над 11 000 кв./м, не е лесно.

Така изглежда флаконът на любимия парфюм на Макрон.
Така изглежда флаконът на любимия парфюм на Макрон.

Най-близките хора, които се грижат за уюта и удобството на френския президент Еманюел Макрон в Елисейския дворец, ярко са запомнили един от тези моменти. Преди време, когато той е на поредното пътуване извън страната, съпругата му Брижит е в източното крило на двореца, в което се помещава частният им апартамент. Обзета от носталгия, се опитва да запълни времето без него.

Уханието на цитрусови плодове е сред най-подходящите аромати за зимата.
Уханието на цитрусови плодове е сред най-подходящите аромати за зимата.

Затова взема любимия парфюм на мъжа си и нанася малко количество зад ушите си. Ухае на свеж цитрус - класика в мъжката парфюмерия. После ѝ става навик - ритуал, който спазва при всяко негово отсъствие.

Парфюмите с аромат на мандарина са свежи и сладки едновременно.
Парфюмите с аромат на мандарина са свежи и сладки едновременно.

“Това е интимна подробност, която говори много за връзката им. Всяка жена, която е била влюбена, някога e правила това. Тази нужда казва всичко за отношенията им.

Изборът на аромат разкрива отчасти и характера на президента Макрон”, коментира политическият анализатор Катрин Най, поканена миналата година в най-гледаната френска телевизия за новини - BFM.

Що се отнася до аромата - известен е като “дива вода”. Оригиналната версия е от лимон и горчив розмарин, комбиниран с дървесни нюанси. Включва акорди на босилек, кимион, лавандула и плодове.

С други думи, легендарният цитрусов парфюм носи онази свежест, от която човек има най-голяма нужда през студените дни.

Създаден е от френския майстор Едмон Рудницка през 1966 г., който работи за едни от най-големите парфюмерийни къщи по онова време. Той се обучава и работи в Грас - малък град до Лазурния бряг, седалище на 70 компании в тази индустрия. Наричат го още столицата на парфюма. Бизнесът за аромати в района се изчислява на 600 милиона евро годишно.

Колкото до

зимните

парфюми - не

е нужно да

напомнят

за Коледа

Празникът обичайно мирише на канела, ела, дърва за огрев и току-що изпечени бисквити. По-просто е - трябва само да ви харесва.

Вярно е, че миризмата на парфюма се променя в зависимост от температурата навън. Топлината ускорява изпаряването на ароматните молекули, а студът ги забавя. Затова през лятото буквално излитат за няколко часа.

В парфюмерийните блогове сезонното разпределение на парфюми отдавна не е на почит. Определят го като добра маркетингова стратегия. Много известни аромати имат летни и зимни версии - съдържат почти еднакви съставки, но вторите са по-концентрирани и в повечето случаи - по-скъпи. Също както с любимите ви бонбони и шоколади - не може да ги разпознаете на рафта в магазина през декември, защото са в нова опаковка с коледни мотиви, но съдържанието вътре е същото.

Нужно ли е парфюмът да е друг, когато се сменят сезоните - големи лаборатории правят подобни тестове целогодишно, но няма един отговор.

По-правилно е зимните аромати да

се делят на

външни и

стайни

- около тази теза се обединяват хората, които пишат в блоговете за парфюми. Те не са експерти, но думите им се приемат с доверие.

Външните са за косата, шала и горните слоеве дрехи. Имат т.нар. парфюмен шлейф - това е, когато хубавото ухание остава дълго след вас в асансьора.

Наричат тези миризми и текстилни, защото се усещат по-силно върху плат - тамян, кедър, сандалово дърво, пачули.

Опушеният аромат на ветивер - една от най-често използваните съставки, и цитрусовите са пример за стайни парфюми. Придават свежест и тонус.

Има само един фактор, с който може да се съобразите при избора на аромат през този сезон.

Правилото е, че

през

студените дни

се използва

парфюм,

тоалетна

вода - не

И двете течности са сбор от ароматни съставки, разтворени в етанол и вода. Съотношението им се измерва в проценти и се нарича концентрация. Най-високата концентрация (между 20 и 40%) има парфюмът. При тоалетната вода е между 5 и 15%, тя е по-подходяща за лятото. Всичко друго е въпрос единствено на лична преценка.

Има десетки класации за най-подходящите аромати за студените дни за 2020 година. От всички списъци се откроява една тенденция - с по-голям рейтинг са цитрусовите аромати.

Сред тях са “Пари Ривиер”, който ухае на портокалова кора, цветя и сандалово дърво, “Мон Герлен” - лавандула, мандарина и бергамот, и “Либра”, който освен портокал има касис и сладка нотка на мадагаскарска ванилия.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Оживление

Мария Илиева с тортата за стогодишнината си

Надминете моите 100 години, пожелава Мария Илиева

СНИМКА: Pixabay

Италианците изяждат средно по над 23 килограма паста годишно

СНИМКИ: ПИКСАБЕЙ

Белият равнец не се нуждае от чести поливания, а от светлина

Вицове за зелен сертификат

Вицове за зелен сертификат

Ед Шийран СНИМКА: Ройтерс

Ед Шийран болен от ковид

Писателят Георги Господинов

Георги Господинов: България трябва да излезе от котловината, в която е паднала

Покажи още

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber