Kaufland България представя ексклузивна спортна колекция от рециклирана пластмаса

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/8034300 Kaufland България представя ексклузивна спортна колекция от рециклирана пластмаса Kaufland България представя ексклузивна спортна колекция от рециклирана пластмаса www.24chasa.bg
Kaufland България представя ексклузивна спортна колекция от рециклирана пластмаса

Kaufland е първата национална търговска верига в България, която ще предложи на потребителите спортна колекция текстил, създадена от рециклирани пластмасови бутилки и пластмасов отпадък

Kaufland България въвежда на българския пазар лимитирана спортна линия текстил като част от своята собствената марка Newletics. Колекцията е изработена от рециклирана пластмаса и ще бъде налична само в обектите на Kaufland в цялата страна от 6 януари. Като лидер в сектора за модерна търговия и компания, която води устойчива политика срещу пластмасата за еднократна употреба, Kaufland е първата национална търговска верига в България, която пуска в продажба колекция текстил от рециклирана пластмаса.

Зелената спортна линия на Newletics е изключително иновативна – изработена е от рециклируеми P.E.T. бутилки, риболовни мрежи и пластмасови отпадъци. Съдържащият се в облеклото полиестер е направен от употребявана пластмаса, преработена чрез иновативна технология, която позволява тя да бъде използвана отново. За изработката на една спортна тениска от колекцията, например, са използвани 10 рециклируеми P.E.T. бутилки. В модерния процес на преработка бутилките се настъргват и почистват, претопяват се и се изплитат в нишки. Изтъканите нишки се превръщат в рециклирания полиестер, от който е ушита колекцията. Всички дрехи от линията са направени от рециклирани материали и са рециклируеми. По този начин Kaufland затваря цикъла на рециклиране, като създава колекция от текстил, който може да бъде използван многократно.

Чрез създаването на колекцията Kaufland допринася за опазването на околната среда и в други аспекти. Повторната употреба на пластмасови отпадъци носи редица предимства за природата. При производството на спортно облекло от пластмасови отпадъци не се използва суров нефт, консумацията на енергия е наполовина по-ниска в сравнение с производството на нова риза от обикновен текстил, например, емисиите на въглероден диоксид също са по-ниски.

Лимитираната колекция включва цялостна стилна и модерна спортна екипировка. Потребителите могат да избират сред разнообразие от блузи, якета, клинове, спортни панталони, бюстиета, маратонки и чорапи в естествени цветове като маслинено зелено, розово и черно. Функционалността в дизайна на колекцията е основен приоритет при нейната изработка. Качеството и удобството на облеклата от линията по никакъв начин не се различават от тези на спортната екипировка от обикновен полиестер. Материите са дишащи и осигуряват комфорт дори след интензивно физическо натоварване. Използваният в определени количества в някои от дрехите памук е органичен и сертифициран от Глобалния стандарт за органичен текстил (GOTS*). Чрез стандарта GOTS Kaufland гарантира високото качество на своите собствени текстилни марки, които съдържат памук.

Спортната линия от рециклирана пластмаса е поредна стъпка от 360-градусовата стратегия за ограничаване на пластмасата за еднократна употреба, която Kaufland прилага. Стратегията е създадена и разработена от Schwarz Group, част от която е Kaufland, и предвижда конкретни мерки за предотвратяване използването на пластмаса, повече рециклиране и производство на по-устойчиви опаковки за продуктите. Kaufland си е поставила за цел да произвежда 10% от своите текстилни линии от синтетични влакна от рециклирани материали, като компанията планира да увеличи този дял през следващите години. От 2013 г. Kaufland не използва твърди пластмасови микрочастици при създаването и производството на собствените си козметични, санитарни и хигиенни марки продукти. Компанията се ангажира до 2025-а да намали пластмасата с най-малко 20%, а пластмасовите опаковки на собствените марки продукти да са 100% рециклируеми.

Спортната колекция от рециклирана пластмаса е част от международната групова стратегия RЕset Plastic на Schwarz Group. Стратегията включа цялостния подход на групата към решаване на проблема с пластмасовото замърсяване, както и конкретните мерки, които Schwarz Group предприема за ограничаване на пластмасата. Стратегията се основава на пет основни направления: REduce, REdesign, REcycle, REmove, REsearch. В областта на REduce компанията си е поставила за цел да спестява пластмаса във вътрешните си процеси винаги, когато това е възможно. REdesign аспектът на стратегията поема задачата да създава рециклируеми продукти и опаковки и да намалява количеството пластмаса в опаковките на собствените марки продукти. В областта на REcycle Schwarz Group разработва и внедрява системи за събиране, сортиране и рециклиране на отпадъци, за да затвори цикъла за рециклиране. Чрез REmove групата допринася за премахването на пластмаса от природата. Чрез последното направление от стратегията – REsearch – Schwarz Group инвестира в проучвания и изследвания, които й помагат да създава иновативни и устойчиви решения за избягване на пластмаса и да информира за рециклирането и опазването на природните ресурси. Всички пет направления на стратегията REset Plastic правят възможна визията на Schwarz Group за по-малко пластмаса.

*Стандартът GOTS (Глобален стандарт за органичен текстил) e световно признат стандарт, който гарантира устойчиво производство на текстил – от добива на биологично произведени естествени суровини, през екологично и социално отговорно производство, до прозрачното обозначаване.

Спечели безплатна реклама на стойност 10 000 лв за твоя бизнес!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Стил

Снимка Ройтерс. Предложение от колекцията на Армани

Модни хитове за есен 2021

Покажи още

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber