Русия отвръща на сериала “Чернобил” с шпионска сапунка и детски екшън

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/7599451 Русия отвръща на сериала “Чернобил” с шпионска сапунка и детски екшън Русия отвръща на сериала “Чернобил” с шпионска сапунка и детски екшън www.24chasa.bg
Кадър от руския сериал, който отвръща на хитовия филм по НВО.

Там агент на ЦРУ крои саботаж в централата, а САЩ се разпадат

Украинският отдел на съветския КГБ е сигнализиран, че чужда спецслужба души със зли намерения около Чернобилската АЕЦ. За да установи къде в близкия град Припят се крие опитният агент на ЦРУ Алберт Ленц, в града пристига полковникът от военната контраразведка Андрей Николаев.

Следват напрегнати схватки между добрите и лошите и луда гонитба, при която в един момент преследваният американски шпионин дърпа аварийната спирачка във влак.

С такъв патриотичен екшън от 12 епизода Москва отговаря на хитовия сериал на HBO “Чернобил”, чийто шумен успех би рекордите на зрителския интерес. При всички забележки за неточности и стереотипи за СССР, дори и в Русия американско-британската продукция бе призната за покъртителна и описваща с уважение ликвидаторите на последствията от аварията, отровила света.

Руската лента е със същото заглавие – “Чернобил”, и се очаква на екран до месеци, а фабулата се пази в тайна. Но 3-минутен трейлър, пуснат незаконно и за кратко в YouTube от актьора Игор Петренко (в ролята на полковника), даде представа за какъв филм става дума. В Русия за качествата му се разрази бурна дискусия и родната творба бе безмилостно оплюта.

Трейлърът за минути събра 11 000 “нехаресвания” и само 400 одобрения. 

Tова е обяснимо – ядрената катастрофа на 26 април 1986 г. е голяма болка на хората в бившия СССР, а и по света. “Да се превръща тя в сапунена опера, сълзи и сополи, е обидно за жертвите и за страната ни. Въобще нашата “фатерланд” никога и за никоя трагедия не е виновна, за всичко са криви злите янки. Това не носи нищо добро”, гласи един от постовете в мрежата.

Продуцентите и създателите на сериала – прокремълската НТВ и студио “Амалгама”, посрещнаха на нож нелегалния трейлър и заплашиха със съд медиите, които го тиражират. А режисьорът Алексей Мурадов обяви пред в. “Комсомолская правда”, че критики за незавършен проект не коментира. Но защити тезата си за саботьора на ЦРУ така:

“Хипотези за намеса на американците в работата на Чернобилската АЕЦ има. Много историци не изключват в деня на взрива на централата да е работил агент на вражеска спецслужба”. 

Може да се предположи, че като художествен филмът няма пряко отношение към реалността. Но Мурадов твърди друго: “Разказваме как точно се е случило всичко. Подробно разкриваме какво наистина е станало. Изучихме архивни документи, проведохме исторически изследвания, за да възстановим хронологията на събитията”.

Последваха нови закачки в мрежата: “Хайде да изясним – “хипотеза” или “какво наистина е станало”? Всеки път, когато изглежда, че сме стигнали дъното, се намира някой, който да го пробие”.

“Дъно” и “позор” нарече тезата за пръста на ЦРУ в експлозията и кинокритикът Давид Шнейдеров. Според него актьорската игра не впечатлява, а много кадри повтарят това, което вече сме видели в сериала на НВО.

Руският “Чернобил” обхваща периода от април до декември 1986 г.

“Филмът започва часове преди взрива, показва самата експлозия и следващите няколко месеца - обяснява режисьорът. – На първо място сме поставили човешките съдби. Има много драматични и трагични линии. Но екипът силно набляга на автентичността.” 

Сега да се работи в Украйна е сложно, казват кинематографите. Затова се спират на Беларус, където има райони, непокътнати от 80-те години. Те снимат в Минск, Хотимск, Молодечно и покрайнините на Мозир, където има хора, които още живеят в дървени двуетажни бараки, строени през войната от германски военнопленници.

Oт декори няма нужда – местното читалище се казва “40 години Октомври”, има и улица “Социалистическа”, диша се съветски въздух. Стари, но запазени лади, москвичи и волги – колкото искаш.

Окачват само червени знамена и надписи “Заразена зона”. 

За масовките трябват мъже – войници, санитари, милиционери и даже министър с делегация. Събират също жени и деца – достоверни типажи на жертвите, пострадали от радиацията. Сцените са наистина автентични, казват познавачи. Стичат се хиляди статисти – не заради хонорара от 15 рубли (40 стотинки) на ден, а заради тръпката и оживлението, което снимачният процес внася в това глухо място.

Руският сериал бе замислен още преди 5 години, но отлежаваше. Спонсорираният от руското министерство на културата филм бе форсиран през 2018-а, когато се разбра, че нещо такова снимат и американците. А след появата през май на сериала на HBO, който според някои руснаци и медии очерня съветската действителност, руската ядрена енергетика и характера на народа, нуждата да се отговори патриотично стана още по-належаща.

Как? Като се покажат грижата на Кремъл за жертвите на катастрофата и козните на империализма. Сега мнозина се питат дали след критиките, осмиващи конспиративния сюжет, костюмите и дори еднаквите номера на автомобилите, авторите на новия сериал няма да отрежат или смекчат някои линии, “които го превръщат във водевил за любители на мелодрамата и домакини”. 

На 10 октомври на руски екран излиза още един филм – “Чернобил. Зоната на отчуждение”. Това е мистичен трилър с детективски характер за подрастващи – продължение на тв сериал от 2014 г. 5-има младежи гонят крадец, връщат се във времето и опитват да предотвратят взрива на АЕЦ през 1986 г. Успяват да изменят бъдещето и попадат в 2013 г., където СССР не се е разпаднал, а в Съединените щати е станала атомна катастрофа, която ги е превърнала в Разединени щати (РАЩ) и се води гражданска война.

Продължението слага край на историята, групата младежи освобождава приятел от терористи и предотвратява нова катастрофа от световен мащаб. 

“Когато сериалът на HBO стана хит, дощя ми се и Русия или друга от непосредствено пострадалите държави – Украйна и Беларус, да направят такъв честен опит да припомнят катастрофата. Но Руската федерация не е способна на това: до днес страната се справя с ядрените аварии, както СССР през 1986 г.”, коментира руският журналист и наблюдател на агенция “Блумбърг” Леонид Бершидски. Той припомня радиационния облак, плъзнал над Европа през 2017 г. след инцидент в ядрения комплекс “Маяк” край Челябинск. Оттам отрекоха въпреки безспорните доказателства на световни експерти и синоптици. “Това, както и сериалът на НBO, трябва да напомнят на чуждестранните и особено на европейските учени, че именно те трябва да следят за катастрофи в руския ядрен отрасъл. Русия няма да съобщи за тях първа”, предупреждава Бершидски. 

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Култура

„Засукан свят“ на Мариус Куркински тръгва по кината на 24 април (Видео)

„Засукан свят“ на Мариус Куркински тръгва по кината на 24 април (Видео)

„Всеки си има по една орисница, моите трябва да са били две! Цял живот едната рови да ме закопава, другата ме възкресява… Цял живот! Отпреди още да съм се родил.”, казва героят на Мариус Куркински в екранизацията на "Засукан свят" по Хайтов.  Филмът по едноименния разказ на Николай Хайтов е режисиран от талантливия актьор и режисьор

Корицата на книгата

Иля Велчев, или как Поета надделява в схватката с Властта

Авторът го доказва с документалния си роман “Биографични снимки” Всеки знае Иля Велчев. Дори да не се е докосвал до поезията му и да не е гледал филмите му, със сигурност е слушал “Ако си дал”, обявена от допитването на БГ радио за най-великата българска песен. И неведнъж, и винаги с вълнение. Когато поетът дава текста на Емил Димитров

След 55 години “Суматоха” на Радичков се завръща в НАТФИЗ

След 55 години “Суматоха” на Радичков се завръща в НАТФИЗ

Докато препълват фейсбук с топли думи и поздравления към миналогодишните абсолвенти на НАТФИЗ, излизащи тези дни за пръв път на професионална сцена в премиерите на театрите по страната, в театралната академия подготвят спектакъла “Суматоха”. Утре, 28 февруари, с премиера излизат студентите на Ивайло Христов

Нона Йотова и Герасим Георгиев-Геро - кандидати за "Златен кукерикон"

Нона Йотова и Герасим Георгиев-Геро - кандидати за "Златен кукерикон"

Сатиричният театър номинира колеги за "смешни" постижения, Андрей Аврамов  с наградата "Георги Калоянчев" На 7 април 2020 г. (вторник) от 19:30 ч в Сатиричен театър „Алеко Константинов“ ще се проведе церемонията по връчване на театралните награди за хумор и сатира „ЗЛАТЕН КУКЕРИКОН 2020“. За четвърти път ще бъдат отличени театрални творци

Кадър от филма

Жена насилвана от невидим мъж

СЮЖЕТЪТ В “Невидимият” млада жена на име Сесилия (Елизабет Мос) живее с талантлив и богат учен (Оливър Джаксън-Коен), който обаче непрекъснато я измъчва и насилва. Една нощ тя успява да избяга и се укрива при сестра си и приятели. Скоро се разчува, че бившият приятел на Сесилия се е самоубил и завещал голяма част от богатството си на нея

Най-важната тайна на човечеството е на път да бъде разкрита

Най-важната тайна на човечеството е на път да бъде разкрита

Най-новият роман на Хавиер Сиера - “Невидимият огън”, ще бъде представен у нас лично от писателя Понякога една - единствена дума е достатъчна, за да преобърне човешката съдба. Доказва го и историята, описана в най-новия роман на Хавиер Сиера - “Невидимият огън” (ИК “Хермес”). Сюжетът разказва историята на Давид Салас - най-младия преподавател по

Последно от 24 здраве лого

Новини

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от

Още от Култура

Михаил Билалов се завръща като мафиот

Михаил Билалов се завръща като мафиот

Актьорът влиза в нова роля на ексцентричен подземен бос в първия си комедиен моноспектакъл в зала 3 на НДК След култовата си роля на мафиота Джаро в сериала „Под прикритие“ Михаил Билалов се превъплъщава в нов герой от ъндърграунда. Актьорът влиза в ролята на ексцентричен подземен бос в първия си комедиен моноспектакъл „Бум-Бум

“Хрониките на Нарния” с ново издание от КК “Труд”

“Хрониките на Нарния” с ново издание от КК “Труд”

Трите книги от поредицата “Хрониките на Нарния”, които бяха с изчерпан тираж, вече имат нови издания. Бестселърите на КК “Труд” “Брий и неговото момче”, “Принц Каспиан” и “Плаването на “Разсъмване” отново са налични по книжарниците. Промяна в сюжета на изданията няма, но за тези, които все още не са успели да се сдобият с желаните томчета или все

Нейтън Купър, Атанас Блатечки и Диляна Попова са в главните роли в "Останалото е пепел". 
СНИМКИ: ФОТОКРЕДИТ НА ПРОДУКЦИЯТА

"Светът е за двама" на Орлин Горанов с нов аранжимент във филма "Останалото е пепел"

"Зелена ливада и аз бос тичам по нея и пея. Това ми е щастието. Зелена ливада. Ей това е България за мене. И аз бос. Ей това искам". Това казва Асен Блатечки в ролята на Атанас Буров във филма "Останалото е пепел". Лентата описва няколко дни от живота на политика и банкер, разказани през погледа на американския журналист Джон Смит (в ролята влиза

Мария Габриел, еврокомисар по иновации, научни изследвания, култура, образование и младеж СНИМКА: Личен архив

Мария Габриел: Операта е важна част от европейското културно наследство

Операта е дълбоко вкоренена в нашата европейска история и култура. Тя е в състояние да ни накара да видим и чуем света по различен начин, да докосне сърцата ни. Много е важно да предадем това усещане и на младите поколения. Музикалното образование от ранна възраст е важен елемент за насърчаване и опазване на нашето културно наследство

Кадър от спектакъла "Лелята на Чарли"

„Лелята на Чарли“ и „Веселата вдовица” тази седмица на сцената на Музикалния театър

Шеметната комедия „Лелята на Чарли“ ще забавлява публиката на на Музикалния театър този петък.  На една сцена се качват звездите на театъра Александър Мутафчийски (Франкърт Беберли -Бебс) и Христо Сарафов (Стивън Спетли), които наскоро гледахме в ролята на Тевие в мюзикъла „Цигулар на покрива” - новото хитово заглавие на Музикалния театър

"18 процента сиво"

Кои филми участват в Международния конкурс на 24-тия София Филм Фест

Авторитетно жури ще оценява 12 дебютни или втори филми на режисьори от цял свят, за да връчи на 20 март Голямата награда „София – Град на киното“, осигурена от Столична община „18 % сиво“ („18 % Grey“, 2020) е филм на Виктор Чучков-син, създаден по едноименния роман на Захари Карабашлиев; втора творба на режисьора след „Тилт“ (2011)

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber