Само за 3 години Алесандро Микеле удвои печалбите на прочутата марка
Какво е общото между марката “Гучи” и светите братя Кирил и Методий? Колкото и абсурдно да звучи, свързва ги “Сан Клементе”, римската базилика - символ за историята на българите, тъй като там се намира гробът на Константин Кирил Философ.
Базиликата и нейният византийски стил са стимул и вдъхновение в творчеството на Алесандро Микеле, който от 3 години е дизайнерът на марката за луксозна мода и аксесоари “Гучи”. Стилизирани
елементи от
базиликата “Сан
Клементе”
присъстват често
в творенията на
римския дизайнер
За 3 г. той успя не само да удвои печалбите и да отупа от прахта позападналата марка, а и да я изхвърли във висините на модата, превръщайки я в икона за пристрастените по еклектичния и ексцентричен стил. В него се омесват барок, винтидж, попарт, археология, пънк, провокации, философия.
Кой е Алесандро Микеле, който направи марката една от най-желаните в света за богаташите, звездите и ценителите на ексцентричното?
Алесандро се ражда в Рим през 1972 г. в семейството на техник от “Алиталия” и сценографка в киното. Майка му много скоро оставя работата си, за да се отдаде на грижите за семейството. Въпреки това обаче именно тя предава на сина си още от малък вкусa към изкуството, към естетиката и към красотата по принцип. Детството на Алесандро, минало из бедните римски покрайнини и далече от куполите на църквите, никак не е лесно. Той още си спомня как е бил бит от връстниците си по автобусните спирки заради “по-различната” му личност, заради обезцветените му коси, заради обеците му.
Алесандро се записва да учи в римската Академия за мода и дизайн.
Мечтата му е да
стане дизайнер на
костюми в киното
След завършването на академията работи всичко възможно, за да се издържа – хамалин, зидар, продава вестници. Разбива дори стени на апартаменти, преди да бъдат реструктурирани. После започва работа в сектора за трикотажни изделия. Именно в този момент у него се запалва искрата към модата. Тя започва да го привлича, като особено атрактивен му се струва светът на аксесоарите. Малко след това печели договор за “Фенди”, където работи в края на 90-те години и се грижи за аксесоарите. Там има възможност да се учи от Карл Лагерфелд, творческия директор на марката.
Именно от обкръжаващия се непрекъснато с книги, тъкани и музика Лагерфелд научава, че за да стигне до върха, креативността трябва да бъде оставена напълно свободна.
През 2002 г. Алесандро е извикан на работа при Том Форд, който по онова време е дизайнер на “Гучи”. Затова и си
купува еднопосочен
билет от Рим
за Лондон,
където се потапя в коренно различен от дотогавашния му свят. По онова време Том Форд лансира бранда сред върховете в модата.
От този момент на практика започва и приключението на Алесандро. След Том Форд главен дизайнер става Алесандра Факинети (дъщеря на Роби Факинети от групата “Пух”), а после на нейния стол сяда Фрида Джанини. Освен за “Гучи” Алесандро работи и за известната флорентинска марка за луксозен порцелан “Ричард Джинори”, на която става творчески директор.
“Гучи” обаче се затлачва, блясъкът ѝ не е както преди – така идва моментът, в който Фрида Джанини се оттегля. Новият административен директор Марко Бидзари вика Алесандро Микеле в кабинета си и малко след това започва новият път в кариерата му – този път като главен дизайнер на марката. От аксесоарите Алесaндро се хвърля в мъжката мода за отрицателно време – трябва за 5 дни да направи новата колекция есен-зима 2015/2016. Оттегля се в къщата си в Чивита ди Баньореджо, на два часа от Рим, и създава колекцията си с духа на “камикадзе” – все едно, че след това повече няма да има бъдеще за него в компанията. Дебютът му е триумфален. Започва нова ера в живота на марката.
Алесандро омесва в творенията си всичките си страсти, свързани с музиката, киното, миналите епохи, барока, ренесанса, попарта, пънка, базиликата “Свети Климент”. Така
изкристализира
стилът му genderless,
предизвестявайки
нова тенденция
в модата. Той пуска на подиума да дефилират момчета с женствени черти и облечени в дрехи унисекс. Сред върлите обожатели на марката са американският актьор и музикант Джаред Лето, актрисата Дакота Джонсън, певицата Бионсе.
В личния си живот Алесандро е свързан от над 10 г. с доцента по урбанистика от римския университет “Сапиенца” Джовани Атили – двамата делят общите си къщи в Рим и Чивита ди Баньореджо, който наричат Умиращия град, тъй като е свързан само с едно мостче с останалия свят. Именно благодарение на партньора си - университетски преподавател, Алесандро Микеле въвежда в описанията на творенията си цитати на философи и социолози.
Алесандро Микеле е
известен с манията
си по обувките –
има над 360 чифта
Той колекционира и исторически издания на книгата “Алиса в Страната на чудесата” – има 35 от 1865 г. до днес. Другата му колекция е на порцеланови прасенца.
Като дете Алесандро Микеле обожава музиката на Елтън Джон. През 2016 г. се среща с певеца на шоу в Лос Анджелис. Малко след това Алесандро се съгласява да създаде сценичните костюми на звездата за следващото му световно турне. Само преди дни пък Елтън Джон дойде с брачния си партньор на ревюто на “Гучи” в Капитолийските музеи в Рим. Там модели с творенията на Алесандро се разхождаха на тъмно сред античните статуи на най-стария обществен музей в света.