Военният пилот Никола Калев пред “168 часа”: Само майор Терзиев ли е бил стрелецът?

https://www.24chasa.bg/novini/article/9894841 Военният пилот Никола Калев пред “168 часа”: Само майор Терзиев ли е бил стрелецът? Военният пилот Никола Калев пред “168 часа”: Само майор Терзиев ли е бил стрелецът? www.24chasa.bg
Военният пилот Никола Калев пред “168 часа”: Само майор Терзиев ли е бил стрелецът?

О.з. подполковник Николай Калев, военен пилот изтребител-прехващач, прехваща въздушни цели. 20 години служба в бойната авиация, преминал от старши летец до командир на 15-и авиационен полк на Равнец и Балчик, първият командир на този полк и първият българин, летял на реактивен самолет. Летял е на безмоторни самолети, на L-29, УТИ-МиГ-15 (самолетът, на който загина Юрий Гагарин), МиГ-17, МиГ-17Ф с форсаж, МиГ-17 ПФ и МиГ-21 ПФМ. Общият му нальот е над 1600 часа.

- Г-н Калев, какъв е коментарът ви за инцидента с майор Терзиев?

- Много неистини и лъжи се тиражират от "експерти", слагам ги в кавички, които правят тенденциозни заключения. Забележете, летците с опит не излизат да говорят. Имам много аргументи за самолета, но ще кажа само, че МиГ-29 не е калпав, нашият може да не е последната модификация, но е добър, да не забравяме, че той все още е на въоръжение в Германия, в Полша, в Румъния.

- Възможен ли е отказ на техниката във въздуха?

- Летецът изучава всички особени случаи по време на полет, както се казва, насън да го питат, трябва да ги знае. При МиГ-29 има автоматизирана система, летците я наричат “Наташка”,

говори с женски глас, за да се отличава от мъжкия. Тази система веднага сигнализира за евентуални откази, подсказва какво да се направи и летецът обезателно трябва да докладва, че има бедствие. На МиГ-29 се натиска превключвател и код "Бедствие" се излъчва в ефир и всички радиолокационни станции приемат сигнала, за да се окаже помощ. Майор Терзиев не го е задействал, което означава, че не е имало отказ на техниката. Двигателят на реактивните самолети е много устойчив, компресорът многостепенно

нагнетява въздуха

и изключва възможността да угасне. Това може да стане, ако има вода в керосина, но това е почти невъзможно. Когато излязат на старта всички цистерни, там има лаборант, който взема проба от цистерните, течността се завърта в буркан и ако има вода, тя се утаява на дъното. За всеки самолет се пази бутилката, за да се провери впоследствие качеството на керосина. Двигателят на МиГ-29 може да има до 5 – 6 - 7 капитално възстановителни ремонта, но по принцип двигателите са създадени от високолегирани стомани и лопатките на газовата турбина са изпитвани при много високи температури, при МиГ-25 една издържа на 400 тона.

Каква е била задачата на Терзиев четете ТУК! 

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от България

Проф. Илко Гетов КАДЪР: БНТ

Проф. Илко Гетов: Ваксините срещу Covid-19 предпазват от смърт

Летящият мотоциклет

В Токио направиха демонстрация с летящ мотоциклет

Министърът на външните работи Светлан Стоев прие посланика на Албания Доника Ходжа. СНИМКИ: МВнР

Министър Стоев: В наше лице Албания има приятел по пътя към ЕС

Д-р Иван Маджаров Кадър: Нова тв

Д-р Маджаров: Личният лекар не изписва безплатни лекарства за COVID-19, а наредени от друг

ЛОЗАН ПАНОВ

Лозан Панов пише за импийчмънт във фейсбук

Румен Радев в началото се срещна с ръководството на партията Граждански демократичен съюз от Република Северна Македония. Снимка прессекретариат на държавния глава

Представителите на организации на българите в РСМ се срещат с политически партии

Покажи още

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

Последно от

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber