Три варианта за тунел под Петрохан, най-дългият е 7 километра

https://www.24chasa.bg/novini/article/9785079 Три варианта за тунел под Петрохан, най-дългият е 7 километра Три варианта за тунел под Петрохан, най-дългият е 7 километра www.24chasa.bg
Петя Аврамова
Петя Аврамова

Три варианта за тунел под Петрохан съгласуват от Агенция “Пътна инфраструктура” и екоминистерството. Това става ясно от писмен отговор на регионалния министър в оставка Петя Аврамова.

Тя посочва, че в по-голямата си част и трите варианта следват трасето на съществуващия път София – Петрохан – Берковица – Монтана – Лом.

Изключение са обходът на Костинброд, който ще е нов, обходът на с. Бучин проход и последващото преминаване на прохода Петрохан. След село Гинци са разработени варианти за тунелно преминаване на останалата част от прохода. Пътят през Петрохан е най-удобната връзка на столицата с областите Видин и Монтана, а и скъсява разстоянието между столицата и Монтана с 46 км.

Според един от вариантите тунелът ще е с дължина малко над 4 км с денивелация 145 м, вторият – тунел с дължина също малко над 4 км и денивелация от 181 м. Третият вариант предвижда тунелът да е с дължина почти 7 км и денивелация 239 м.

Подробни точки, през които преминават вариантите на трасета на пътя, не са посочени. Не е ясно и финансирането. За този проект ще е трудно да се осигурят каквито и да било европейски средства, така че остават вариантите финансиране от бюджета, заем, публично-частно партньорство, се посочва в отговора на министърката в оставка.

Най-дългото трасе позволява да се проектира скоростен път с две платна с по две ленти за движение, докато останалите ще позволяват движение с 60-80 км/ч. То е и най-щадящо към околната среда, широчината на пътя ще е 20 метра, посочва Аврамова.

Вариантите за трасето са одобрени на експертен технико-икономически съвет на пътната агенция и са подадени за съгласуване към екоминистерството. Това вероятно ще отнеме доста време, тъй като трябва да се съгласуват по два закона - за биологичното разнообразие и за опазване на околната среда.

До възлагане на проект за тунел под Петрохан се стигна преди две години след серия протести на местни жители, които настояват, че само така районът може да се развие икономически. (24часа)

Спечели безплатна реклама на стойност 10 000 лв за твоя бизнес!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Първа инвестиционна банка представи Фонда Sustainable Lady

Първа инвестиционна банка представи Фонда Sustainable Lady

Управителят на ЕЦБ Кристин Лагард СНИМКА: Ройтерс

Икономиката на еврозоната ще стигне нивата отпреди COVID кризата през 2022 г.

Google обяви, че отлага премахването на „бисквитките“ на трети страни в Chrome за края на 2023 г.

Google обяви, че отлага премахването на „бисквитките“ на трети страни в Chrome за края на 2023 г.

СНИМКА: Архив

Фонд "Земеделие" преведе над 1,3 млн. за облекчени кредити в сектор "Рибарство"

Служебният министър на туризма Стела Балтова КАДЪР: БНТ

Министър Балтова: Очакваме отварянето и на други гранични пунктове с Гърция

СНИМКА: “24 ЧАСА”

Фокусът в новите проекти за саниране ще е върху тяхната устойчивост

Покажи още

Последно от

Последно от

Последно от

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber