Старите дизели пак са хит – обявите са 2 пъти повече от тези за бензинови коли

https://www.24chasa.bg/novini/article/9684885 Старите дизели пак са хит – обявите са 2 пъти повече от тези за бензинови коли Старите дизели пак са хит – обявите са 2 пъти повече от тези за бензинови коли www.24chasa.bg
На автоборсите за употребявани коли у нас напоследък преобладават дизеловите автомобили.
На автоборсите за употребявани коли у нас напоследък преобладават дизеловите автомобили.

Причината – високите екотакси и данъци в Европа

Заради по-голямото търсене в кризата на употребявани автомобили сред богатите западноевропейци цените им са се повишили с 15%

Пазарът на употребявани автомобили в България е залят от стари дизелови коли, установи проверка на “24 часа”.

Бърза справка в една от водещите търсачки за коли втора ръка у нас показва, че в момента се предлагат почти два пъти повече дизелови коли спрямо бензиновите.

Ако въведете критерий за търсене на автомобили и джипове за обяви, пуснати през последните два дни, с година на производство от 2001 до 2011 г., ще установите, че

обявите за

дизеловите

возила са

към 3000, а

за бензиновите

– към 1700

А в интернет и социалните мрежи пуснатите за продан употребявани коли в Белгия и Нидерландия средно 9 от 10 са дизелови.

Шофьорите на такива автомобили на възраст 8-10 години бързат да се отърват от тях не толкова заради рестрикциите в централните зони на някои от градовете, а заради високите екологични такси и данъци, които трябва да се плащат всяка година. За по-големите дизелови двигатели - над 150 конски сили,

те варират от

2500 до 4500

евро на година

Градските власти в Брюксел например налагат 6 пъти по-висок данък на дизеловите коли от този на бензиновите. Размерът се определя не само от мощността на двигателя, а и от използваното гориво и количеството отделян въглероден двуокис. В cтoлицaтa на Белгия не могат да се движат дизелови коли, peгиcтpиpaни пpeди 2006 година, кaктo и бeнзинoви, пpoизвeдeни пpeди 2001-а.

Освен че дизеловите предложения на вторичния пазар в Западна Европа са многократно повече, тези автомобили са и по-евтини. Затова и родните търговци също се ориентират към нафтовите употребявани коли.

Тенденцията за увеличаването на дела на дизеловите автомобили спрямо бензиновите си личи и от статистиката на Пътна полиция за регистрациите.

До 1 април тази година у нас на отчет има 2,777 млн. нови и употребявани автомобили. От тях 1,107 млн., или 40% са бензинови, 1,303 (47%) са дизелови, 303 383 (11%) са на газ, 13 235 са хибриди, а 2096 са чисто електрическите леки автомобили.

Преди 12 месеца общо регистрираните автомобили в България са били 2,850 млн., или с почти 100 хиляди повече от сега. 1,257 млн. от тях (44%) са били бензиновите, 1,305 млн. (46%) - дизеловите. Това означава, че намалението на общите регистрации от около 100 хиляди бройки се дължи преди всичко на бензиновите возила, защото

при дизеловите

регистрации има

леко повишение

В началото на април миналата година колите на газ са били 227 142 (8%), електрическите - 1389, а 9241 са били хибридите.

В края на 2020 г. около 46% (1,332 млн.) от автомобилите в страната са били дизелови, 41% (1,170 млн.) са били бензинови, 12% (340 хил.) - на газ, хибридите са били 0,4% (12 хил.), а изцяло електрическите - 0,07% (1933 броя).

През 2020-а коронавирусът и свързаната с него криза доведоха до спад в продажбите на нови автомобили в България с 37%. Това означава 27 428 продадени нови возила в страната през 2020-а в сравнение с 43 378 през 2019 г.

При колите на старо също има спад, но с 18%. Продадени са 187 179 броя през миналата година в сравнение с 229 039 през 2019-а. Около 66% от превозните средства в България са на възраст над 10 г., а 43% са на повече от 20. Едва 6% от колите са на по-малко от 5 години.

Специалистите смятат, че не само възрастта на превозните средства влияе на екологичната обстановка. Масово автомобилите, които се внасят, идват с катализатор или филтър за твърди частици. След закупуването им

катализаторите

се свалят и

се продават

по 100-200 лв.

Над 50% от автомобилите у нас се движат без катализатор или филтър, категорични са автотърговци.

Заради затруднения транспорт и намаленото потребление се забелязва поскъпване на колите втора употреба. За тази тенденция “24 часа” съобщи още през септември миналата година. Вдигането на цените е с 10-15%. Те се повишават заради по-голямото търсене на употребявани автомобили и сред богатите западноевропейци.

В Испания и Италия например има повишено търсене на коли, навършили 20 г. Обяснението е, че те се купуват от хора, които досега са ползвали обществения транспорт, но вече го намират недостатъчно сигурен в пандемията. През юли и август продажбите на над 20-годишни автомобили в Испания са се увеличили с 31% в сравнение със същия период на м. г.

А в България търговците казват, че най-търсени продължават да са автомобилите в ценовия диапазон до 5000 лева.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Вносът в България през февруари е на обща стойност 5,4 млрд. лв.

СНИМКА: “24 ЧАСА”

Първи ръст на вноса от година

Томислав Дончев. Кадър БНТ

Дончев: Следващият кабинет ще решава за плана за въстановяване (Обновена)

Това е сградата на ББР

ББР ще отпусне още 2014 безлихвени кредита на физически лица

Председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски обсъди с кмета на Божурище Георги Димов ремонта на близо 20 км от третокласния път Делян – Златуша – Гурмазово – Пожарево. Снимка: АПИ

АПИ ще ремонтира 20 км от важна пътна артерия в община Божурище

Над половината домакинства в София били за дистанционни уреди за парното

Над половината домакинства в София били за дистанционни уреди за парното

Китайските финансови власти и „Ант Груп“ проведоха нови разговори за бъдещето на компанията

Китайските финансови власти и „Ант Груп“ проведоха нови разговори за бъдещето на компанията

Покажи още

Последно от

Видеосъдържание

Съветите на специалиста

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber