
Китайският технологичен гигант "Хуауей" (Huawei Technologies Co Ltd) планира да произвежда електрически превозни средства под собствена марка и може да пусне някои модели през тази година, съобщи "Ройтерс", позовавайки се на четири свои източника. Най-големият производител на телекомуникационно оборудване в света проучва възможностите за подобна стратегическа промяна заради санкциите на САЩ, допълва агенцията. Но засега повечето налична информация е за изработване на оборудване за електрически автомобили, а не на цял модел, предаде "Дневник"
Компанията води преговори с държавната Changan Automobile и други производители на автомобили, за да използва техните заводи за производство на електрически коли, според двама от запознатите с хода на събитията.
"Хуауей" също разговаря с подкрепената от Пекин BluePark New Energy Technology на BAIC Group за производство на електромобили, е казал пряко запознат с въпроса източник.
Планът предвещава потенциално голяма промяна в посоката на "Хуауей" след близо две години американски санкции, които ограничиха достъпа до ключови вериги за доставки, принуждавайки компанията да продаде част от бизнеса си със смартфони, за да запази марката жива.
"Хуауей" беше поставена в черен списък на търговията от администрацията на Тръмп заради опасения за националната сигурност. Много ръководители на индустрията виждат малък шанс забраната за продажба на американски технологии и чипове за милиарди долари на китайската компания да бъде отменена от Джо Байдън.
Говорител на "Хуауей" е отрекъл компанията да планира или произвежда електромобили със собствена марка.
"Хуауей" не е производител на автомобили. Въпреки това, ние се стремим да бъдем доставчик на технологии за коли, позволявайки на производителите на оригинално оборудване да произвеждат по-добри превозни средства."
Компанията е започнала вътрешно проектиране на електромобили и се е свързала с доставчици в Китай, с цел официално стартиране на проекта още тази година, са съобщили трима от източниците.
Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.