Откриха в кехлибар прародителя на светулката на възраст 100 милиона години

Палеонтолози откриха кехлибар на 99 милиона години с представител на отдавна изчезнали предшественици на мравките, който е впил челюсти в жертвата си. Снимка: Wikimedia Commons

Международна група учени откри в кехлибар от Мианма образец на насекомо на възраст почти 100 милиона години, което се предполага, че е било прародител на съвременната светулка, предаде агенция Синхуа.

Находката е била направена в рамките на международен изследователски проект, в който са се включили учени от Китай, Чехия и Великобритания.

Насекомото е получило названието Cretophengodidae
и е било открито, след като са били изследвани над 20 хиляди кехлибарени вкаменелости от Мианма. Намереният екземпляр е бил добре запазен, пише БТА.

Насекомото е с дължина 7 милиметра и има големи очи, както и по-меко тяло, в сравнение със съвременните светулки. Учените предполагат, че светлината е била излъчвана от меките и уязвими ларви в ролята на защитен механизъм. Съвременните светулки използват светенето за привличане на партньори, припомня агенцията.

Ваксината на "Пфайзер"/"Бионтех"