КЗК разреши "Юнайтед медия" да придобие „Нова Броудкастинг Груп“

https://www.24chasa.bg/novini/article/9421644 КЗК разреши "Юнайтед медия" да придобие „Нова Броудкастинг Груп“ КЗК разреши "Юнайтед медия" да придобие „Нова Броудкастинг Груп“ www.24chasa.bg
КЗК разреши "Юнайтед медия" да придобие „Нова Броудкастинг Груп“

Комисията за защита на конкуренцията разреши "Юнайтед медия" да придобие "Нова Броудкастинг груп".

С Решение № 37/14.01.2021 г. тя позволява на „Юнайтед Медия“ С.а.р.л., Люксембург да придобие едноличен контрол върху „Нова Броудкастинг Груп“ ЕООД и дъщерните му дружества, както и съвместен контрол върху „Файненшъл Маркетплейс“ АД, „Грабо Медия“ АД и „Атика Ева“ АД. Компанията е собственик и на телекомуникационния оператор "Виваком".

Според комисията сделката не води до хоризонтално припокриване между дейностите на участниците в планираната сделка.

Засегнатите предприятия оперират на различни нива от веригата за предоставяне на аудиовизуални услуги и на някои телекомуникационни пазари, пише в решението на КЗК. Според комисията сделката ще окаже въздействие върху следните вертикално свързани пазари на територията на България:

- пазарите на разпространение на радио- и телевизионни програми на едро и на дребно;

- пазарите на телевизионна, интернет и радио реклама (свързани с дейностите на "Нова" при продажба на рекламно пространство) и

- пазарите на разпространение на радио- и телевизионни програми на дребно, предоставяне на мобилни телекомуникационни услуги на дребно и на достъп до интернет (свързани с дейностите на БТК).

Въз основа на извършения анализ КЗК приема, че обединената група няма да има нито способност, нито стимул за ограничаване на достъпа до засегнатите от сделката вертикално свързани пазари. Налице са алтернативни телевизионни и платформени оператори, които са в състояние да оказват ефективен конкурентен натиск. Предприемането на подобно поведение би имало възможни неблагоприятни последици, като загуба на ключово телевизионно съдържание и на значителни приходи, смятат от комисията.

Сделката не би била решаващ фактор и за рекламния бизнес на медиите според КЗК.

По отношение предоставянето на рекламно пространство в медиите, притежавани от "Нова", на придобиващата контрол група в качеството на рекламодател, КЗК установява, че телекомуникационният сектор не е сред водещите рекламодатели в телевизия, интернет и радио и не би могъл да се приеме като решаващ фактор за цялостния рекламен бизнес на медиите, пише още в решението на комисията.

Затова КЗК приема, че концентрацията следва да бъде безусловно разрешена по реда на чл. 26, ал. 1 от Закона за защита на конкуренцията.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от България

2198 новозаразени с COVID-19 - 18 % от тестваните, 1638 са излекувани

2198 новозаразени с COVID-19 - 18 % от тестваните, 1638 са излекувани

Софийският и Медицинският университет в София напред в световна класация

Софийският и Медицинският университет в София напред в световна класация

Слави Трифонов

Истина или лъжа е, че масово напускат партията на Слави? (Обзор)

ВМА е една от столичните болници, които са в центъра на града. Там, както и в южните квартали са съсредоточени всички здравни заведения. 
СНИМКА: “24 ЧАСА”

В 1/3 от София няма болница (Обзор)

СНИМКИ: Прессекретариат на държавния глава

Радев: Бих искал държавата да подкрепя повече своя бизнес

Иван Гешев връчи награди на полицаи и магистрати след края на съвещанието на МВР и прокуратурата.

СНИМКИ: МВР

2020 г.: 1200 души задържани и обвинени след акциите на МВР и Гешев в страната (Обзор)

Покажи още

Последно от

Последно от

Видеосъдържание

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber