
Вече отдавна стана ясно, че пандемията COVID-19 се е превърнала в катастрофално събитие от планетарен мащаб. Изведнъж животът ни се изпълни със страх - излизане от вкъщи само в краен случай, и то с маска на лицето, постоянни сводки за заразени и починали в новините и социалните мрежи или репортажи за хора, които не са получили адекватна помощ в болниците. С последните мерки, предприети от правителството, към това се прибавят и затворени училища и университети, спрян достъп до ресторанти, дискотеки, фитнес зали и други места за развлечение... наистина една апокалиптична картина.
И така е навсякъде по света. Цели държави бяха блокирани, за да спрат разпространението на вируса, но експертите се опасяват, че милиони хора може да се заразят в следващите седмици и месеци, докато не успеят да се предпазят с все още недоставените ваксини. Освен това, докато се справяме със стреса и предизвикателствата на изолацията, вече се виждат първите признаци на настъпващата икономическа криза. Хиляди хора остават без работа и препитание, а това в съчетание с паниката на фондовите пазари е възможно да предизвика и други неблагоприятни ефекти като например очаквана вълна от домашно насилие.
А тъй като разпространението на коронавируса продължава, не само християните, а дори и невярващите са склонни да си задават въпроса: "Изпълнява ли пандемията библейските пророчества за страшен мор, който ще настъпи преди свършека на света?".
Ненапразно и световните медии напоследък обръщат сериозно внимание на религиозната гледна точка към ужасните събития, на които ставаме свидетели.
Някои от теолозите са на мнение, че тези, които търсят връзка между заразата и библейските пророчества, са провокирани от намирането на виновник.
През цялата история хората са търсили обяснения за неща, които са извън нормалните им разбирания. Така, въпреки че Бог често се явява като наказващ с “язва” или “мор” обикновено за да даде някакъв морален урок, ние сме склонни да фокусираме гнева си и да търсим вината у конкретни хора.
Повечето християнски теолози са склонни да открият първото голямо отчуждение на творението в "грехопадението", както е разказано в "Битие". Не по-малко внимание в еврейските традиции се отделя и на историята на Ной и потопа.
Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.