Китайски учени постигнаха квантово изчислително предимство

https://www.24chasa.bg/novini/article/9290080 Китайски учени постигнаха квантово изчислително предимство Китайски учени постигнаха квантово изчислително предимство www.24chasa.bg
Китайски учени постигнаха квантово изчислително предимство

Изследователски екип, включващ известния китайски квантов физик Пан Дзиенуей, обяви в петък значителен пробив в изчислителната техника, постигайки квантово изчислително предимство. Това съобщи Радио Китай.

Екипът е създал прототип на квантов компютър, наречен „Дзиуджан“, чрез който са били засечени максимум 76 фотона. Изследването, в което е използвана извадка на гаусов бозон (GBS), класически алгоритъм за симулация, за да се осигури високоефективен начин за демонстриране на квантово изчислително ускорение при решаване на някои добре дефинирани задачи, е публикувано на сайта на списание „Наука“ (Science).

Това постижение означава, че Китай е реализирал първия основен етап по пътя към пълномащабни квантови изчисления – квантово изчислително предимство, известно още като „квантово надмощие“.

Нито един традиционен компютър не може да изпълни същата задача за разумен период от време и е малко вероятно ускорението да бъде наваксано от класически алгоритмични или хардуерни подобрения, според екипа.

Квантовите изчисления все още са в начална степен на изследване, но се смятат за ключ към радикалното подобряване на скоростта и мощта на обработка на компютрите, което да им позволи да симулират огромни системи и обработват мащабни данни, давайки тласък на постиженията във физиката, химията, биологията и други области. Китайски научни екипи правят сериозни усилия за пробиви в тази сфера, съревновавайки се в интернет гиганти като „Гугъл“, „Майкрософт“ и „Амазон“ за водеща роля в тази технология.

Други от Обектив Китай

Китайската ваксина срещу COVID-19 може да се обнови за два месеца

Китайски археолози откриха руините на два древни града в провинция Хънан

СЗО оцени положително предоставянето на информация от Китай за ваксините срещу COVID-19

МВФ предвижда 8,1% ръст на китайската икономика през 2021 г.

Бразилският президент благодари на Китай в Туитър за изпратените активни вещества за производството на ваксини срещу COVID-19

Първата хибридна ракета носител на Китай ще полети през 2021 г.

Видеосъдържание