КЗК разреши "Соф кънект" да е концесионер на летище София за 35 г.

https://www.24chasa.bg/novini/article/9262643 КЗК разреши "Соф кънект" да е концесионер на летище София за 35 г. КЗК разреши "Соф кънект" да е концесионер на летище София за 35 г. www.24chasa.bg
Летище София.Снимка Архив
Летище София.Снимка Архив

Това е последното регулаторно условие за концесията

КЗК разреши на "Соф кънект" да оперира летище София на концесия за 35 г., става ясно от решение на антимонополния орган, публикувано на 25 ноември. Производството е образувано по искане на дружеството, основано от консорциума, който бе класиран на първо място в процедурата за концесиониране на аеропорта.

"Соф кънект" е българско акционерно дружество с капитал 50 000 лв., разпределен между "Меридиам Инвестмънтс" САС, Франция, "Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс" САС,Франция,  "Меридиам Инфрастръкчър Юръп III", Франция и "Щрабаг" АГ, Австрия.

„Соф Кънект“ АД и икономическата група, към която принадлежи, не упражняват контрол върху други предприятия с регистрация в България. „Летище София“ ЕАД също не упражнява пряк или непряк контрол върху други предприятия у нас, заключва КЗК.

Концесията на Летище София е от смесен вид - изпълнение на строителство, построяване на терминал 3 и други свързани строителни дейности и предоставяне на услуги, свързани с експлоатацията на летищено, с цел осигуряване на неговото ползване от въздушни превозвачи.

Консорциумът, включващ "Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс" САС, "Меридиам Инвестмънтс" САС, "Меридиам Инфрастръкчър Юръп III" СЛП и "Щрабаг", след като е избран за печеливш участник за концесията на летището, според Закона за концесиите учредява дружество, с цел сключване на концесионен договор. "Соф кънект" е учредено на 2 юли 2020 г., а договорът с министерството на транспорта е подписан на 22 юли.

Началната дата на концесията зависи от изпълнението (или отказа до степента, до която съответната страна може да се откаже) на всички предварителни условия, съгласно посоченото в приложение 5 към концесионния договор. Едно от тях е получаване от концесионера на окончателно и обвързващо разрешение за концентрация от българската Комисия за защита на конкуренцията или Европейската комисия, уточняват КЗК.

Посочва се още, че "Меридиам" има договор за летищен оператор на софийското летище с "Флугхафен Мюнхен" ГмбХ, операторът на летището в Мюнхен. "Щрабаг" пък ще съдейства за изграждането на трети терминал. Уточнява се още, че летището в Балчик не влиза в обхвата на концесията.

Съобщава се още, че оборотът от услуги на "Летище София" за 2019 г. е 120 665 000 лв., а летищните такси, които са преведени на министерството на транспорта са 109 732 000 лв., в бъдеще те ще се събират от концесионера, като част от приходите му. Така че общият оборот за миналата година е 230 397 000 лв.

КЗК съобщава, че решението й, с което разрешава концентрация, може да бъде обжалвано в 14-дневен срок.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

Едва с 0,1% се вдигнали цените през 2020 година

Едва с 0,1% се вдигнали цените през 2020 година

СНИМКА: Ройтерс

"Ханделсблат": САЩ налагат допълнителни санкции за "Северен поток 2"

Швейцарската МЕТ купува от "Енел" 14 вятърни парка.

Швейцарци купуват от “Енел” вятърни централи у нас

„Тимбарк България“ се включи в подпомагането на бедстващите от земетресението в Хърватска

„Тимбарк България“ се включи в подпомагането на бедстващите от земетресението в Хърватска

През 2020 година “Енерго-Про Енергийни услуги” отбеляза двоен ръст при строежа на фотоволтаични централи спрямо 2019 година.

“Енерго-Про” изгради 40 фотоволтаични централи за 2 години

"Топлофикация Перник": Работим нормално, без сериозно аварии

"Топлофикация Перник": Работим нормално, без сериозно аварии

Покажи още

Последно от

Последно от

Видеосъдържание

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber