Руските космонавти приключиха работата си в открития космос

https://www.24chasa.bg/novini/article/9238001 Руските космонавти приключиха работата си в открития космос Руските космонавти приключиха работата си в открития космос www.24chasa.bg

Руските космонавти Сергей Рижиков и Сергей Куд-Сверчков завършиха работата си в открития космос извън борда на Международната космическа станция /МКС/ в рамките на подготовката за скачването на многофункционалния лабораторен модул "Наука", предаде ТАСС.

Предаване на живо се излъчваше на сайтовете на НАСА и на "Роскосмос". Това беше първата "космическа разходка" в кариерата на двамата руски космонавти. Това беше и първата извънкорабна дейност, свързана с предстоящия старт през месец април 2021 година на многофункционалния модул "Наука", който ще се скачи с МКС, предаде БТА.

Рижиков и Куд-Сверчков излязоха в открития космос в 19 :07 ч. българско време през изходния люк на малкия изследователски модул "Поиск", който не е бил отварян от 11 години. Американските астронавти осъществяваха поддръжката на руския екипаж от борда на МКС.

Космонавтите работиха извън станцията в продължение на 6 часа и 47 минути. По време на извънбордовата си дейност те изгубиха в космоса мекия парапет на хермоконтейнера, в който изнесоха инструментите, които им бяха нужни за осъществяването на задачите им. Една от тях те не можаха да изпълнят - Рижиков и Куд-Сверчков не успяха да отворят хермоконтейнера, в който се намира сменяемият регулатор за разхода на течности заради заял болт. Във връзка с това специалистите от Центъра за управление на полетите ги инструктираха да прекъснат тази задача. Космонавтите върнаха обратно контейнера в модула "Поиск", а в модула "Заря" оставиха стария панел, който до този момент работеше.

Руският екип също така фотографира външната страна на модула "Звезда" в мястото, където по-рано беше открит процеп в междинната част на сегмента. След оглед не бяха констатирани следи от външни повреди.

Руските космонавти също така превключиха антените за свръзка от модула "Пирс" на модула "Поиск" и измениха датчиците на прибора за контрол на налягането. Те трябваше да почистят и илюминаторите на модула "Заря" , но задачата беше отменена. Рижиков и Куд-Сверчков извършиха замяна на прибор в рамките на експеримента "Импакт", който проследява замърсяващите фракции от двигателите за ориентация на руския сегмент.

Китайски археолози откриха руините на два древни града в провинция Хънан

Американски биолози са открили почвени микроби, ускоряващи глобалното затопляне

Американските астронавти в открития космос са имали проблем с кабела на МКС

Палеонтолози откриха кехлибар на 99 милиона години с представител на отдавна изчезнали предшественици на мравките, който е впил челюсти в жертвата си. Снимка: Wikimedia Commons

Откриха в кехлибар прародителя на светулката на възраст 100 милиона години

Екатерина Захариева СНИМКА: МВнР

Захариева: България се превърна в един от регионалните центрове за високи технологии

Първата хибридна ракета носител на Китай ще полети през 2021 г.

Видеосъдържание