Вълчев: Обучението в електронна среда е аварийна алтернатива

https://www.24chasa.bg/novini/article/9171672 Вълчев: Обучението в електронна среда е аварийна алтернатива Вълчев: Обучението в електронна среда е аварийна алтернатива www.24chasa.bg
Красимир Вълчев СНИМКА: Архив
Красимир Вълчев СНИМКА: Архив

Обучението в електронна среда е компенсаторна и аварийна алтернатива на присъственото образование, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в отговор на парламентарен въпрос за изпълнението на стратегическите цели на МОН за социализация на деца от етническите малцинства, цитиран от БТА.

Онлайн обучението не е пълноценен заместил на обучението в клас, при него има проблеми в обучителния процес и в социализацията, но основният проблем е с неравенството между учениците, заяви министър Вълчев. Той уточни обаче, че тези неравенства не са социално-икономически, защото след въвеждането на извънредното положение през тази пролет и дистанционното обучение, е имало много деца от семейства, в които е нямало достатъчно устройства, но родителите им с направили всичко възможно, за да учат те онлайн. Имаше обаче и деца от семейства с устройства, които не пожелаха да учат - "в проповеди участваха, но не и в образователния процес", коментира министър Вълчев. Той подчерта, че за тези деца ключова е работата с учителите и с медиаторите, но сега е много по-трудно те да посещават домовете им заради пандемията. Затова целта е да има максимум присъствено обучение.

"Моята позиция през следващите седмици ще бъде, че училищата трябва да останат колкото се може повече отворени и да се вземат не централни, а локални решения. Това не е прехвърляне на отговорността, а е в съответствие с принципа - колкото може по-малка част от образователната система да бъде на обучение в електронна среда, защото е факт, че тогава имаме по-големи пропуски и по-голяма трудност да работим с тези деца", коментира министър Красимир Вълчев.

Той каза, че във въведеното онлайн обучение през втория учебен срок на изминалата учебна година близо 10 процента от учениците не са участвали ефективно в обучението в електронна среда. Половината от тези ученици бяха декларирали, че е заради липса на устройства, а другата половина - заради липса на интернет. Но е факт, че имаме и социално-културни фактори, тъй като повече от 15 процента са децата, които не посещават редовно училище и няма ангажимент на родителите за тяхното образование. "Много по-малък е този процент в гимназиалния етап, а в момента само гимназиалният етап е в обучение в електронна среда. Така този процент е към 3 и половина - четири процента", обясни образователният министър.

Спечели безплатна реклама на стойност 10 000 лв за твоя бизнес!

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от България

Най-дълъг живот имат в Кърджали, най-кратък - във Видин (Графика)

Най-дълъг живот имат в Кърджали, най-кратък - във Видин (Графика)

Конституционен съд на Република България СНИМКА: Архив

Конституционният съд: Суперпрокурорът, който ще разследва главния, е извънреден. Не трябва да го има (Обзор)

Председателят на ГЕРБ Бойко Борисов държа заключителна реч пред съпартийците си.

СНИМКИ: ГЕРБ

ГЕРБ - Бургас бламира махането на кмета Николов като зам.-шеф (Обзор)

СИМЕОН ДЯНКОВ

Трайков, Дянков и Прокопиев окончателно невинни за EVN (Обзор)

Кой е съветникът в сянка на цар Борис III и Петър Дънов

Кой е съветникът в сянка на цар Борис III и Петър Дънов

Кадър БНТ

Костадин Ангелов: Никога няма да спра да бъда лекар, оставам такъв до гроб

Покажи още

Последно от

Видеосъдържание

Съветите на специалиста

  • mila
  • mama
  • zdrave
Следвайте във Viber