Китайските марки се представят добре въпреки пандемията

https://www.24chasa.bg/novini/article/9155746 Китайските марки се представят добре въпреки пандемията Китайските марки се представят добре въпреки пандемията www.24chasa.bg
СНИМКА: Радио Китай
СНИМКА: Радио Китай

Стойността на някои брандове нараства като пазарна тежест и влияние, въпреки несигурността и глобалните икономически трудности, създадени от пандемията от COVID-19, според доклад от изследването за 10-годишните резултати на китайските марки, предаде "Радио Китай".

Десетото издание на годишната класация, наречена BrandZ, се реализира от медийните агенции WPP и Kantar, и определя 100-те най-ценени марки в страната, които са дали изключителен принос за растежа на националната икономика.

За изминалата година 100-те най-влиятелни китайски марки са увеличили стойността си със 106,8 млрд. долара и да достигнали 996,4 млрд., демонстрирайки устойчивостта си и способността да изграждат и поддържат стойност въпреки предизвикателствата, казва Дорийн Уан, генерален мениджър на Kantar Китай и глобален ръководител на BrandZ.

„Ключовият извод е, че дори по време на стресови моменти ценните марки се възстановяват по-бързо и осигуряват превъзходна възвръщаемост. Никога досега не е било по-критично марките да реагират на променящите се потребителски приоритети“, казва тя.

Класацията взема предвид основно финансовите резултати и приноса на публични компании, като интернет гигантът Alibaba Group Holding Ltd, който заема първото място, нараствайки с 9% до 153,3 млрд. долара, следван от Tencent със 151 млрд. долара. Най-много като стойност на фона на пандемията от COVID-19 са реализирали китайските марки в областта на развлекателния бизнес като Douyin, Xueersi и XDF.

Развлекателният сектор отбеляза най-висок растеж за втора поредна година, разширявайки се 2,2 пъти, докато образованието е добавило 92% в резултат на дистанционно обучение, до което доведе разпространението на новия коронавирус.

Според Дорийн Уан, брандирането стимулира продажбите, като засилва желанието на хората за повтаряне на покупките, дава възможност за масово персонализиране и предоставя превъзходно изживяване на клиентите.

Докладът разкрива и редица тенденции в потреблението, които изглежда отразяват дихотомията – гордостта на купувачите, преследващи стойността, да купуват китайски марки в сравнение с паралелното търсене на икономически изгодни оферти и премиум предложения. „Тези тенденции не си противоречат. По-скоро брандовете, които успяват да уловят и задоволят пресечната точка на потребителските нужди, получават силна подкрепа“, обяснава Дипендер Рана, главен изпълнителен директор на отдела за прогнози в Kantar Greater China.

По думите му, това се вижда от марките, насочени към желанието на потребитите от женски пол да се впишат в образа на работещи жени, както и на отговорни домакини.

Други фактори, подкрепящи растежа на марките, включват проникване на огромните пазари от по-ниско ниво, подобряване на клиентския опит, както и използване на творческо съдържание, за да се направи впечатление.

В този контекст марки като Pinduoduo и Kuaishou са си създали ниши за себе си.

В доклада се посочва търговията със съдържание като пример за тенденцията към преживявания, които увеличават удобството, като са многофункционални или се припокриват.

Марки като JD и Meituan интегрират социалните медии и електронната търговия по начин, който опростява живота на хората - създавайки привлекателно съдържание, което може безпроблемно да се монетизира.

Китайските марки продължават да преследват глобален растеж и бързо разширяват своето международно присъствие и статут. Показателно е, че през 2006 г. в класацията за най-ценените световни марки е била само Китайската строителна банка, а 2020 г. там са вече 17 компании.

Експертите очакват също китайските марки да навлязат на международните пазари, като персонализираните предложения са много важни за това и добри примери създават компании като Haier и Xiaomi.

„Високата степен на персонализация ще позволи на китайските марки да осъзнаят, че имат възможност „да изпреварват на завоя“ и да създадат уникални ниши, разширявайки се в чужбина през следващото десетилетие“, казва Джъстин Тео, главен дигитален директор на Geometry, рекламна агенция, под шапката на WPP.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Обектив Китай

Европейските страни желаят да засилят търговското сътрудничество с Китай

Европейските страни желаят да засилят търговското сътрудничество с Китай

На проведения тази седмица в Пекин 12-и панаир за външни инвестиции на Китай, в който участваха дипломатически представители на 85 държави, както и представители на международни институции в Китай, бе обърнато внимание на новия модел икономическо развитие след пандемията, предаде "Радио Китай".  На подфорума за инвестиционното сътрудничество между

Китай наложи антидъмпингови мита на австралийското вино

Китай наложи антидъмпингови мита на австралийското вино

След няколкомесечно разследване, Китай обяви решението си да наложи антидъмпингови мита на австралийското вино като временна мярка, се посочва в официално съобщение на китайското Министерство на търговията от петък. Разследването е потвърдило, че австралийското вино се продава на изкуствено занижени цени в Китай

Първият китайски реактор с технология Hualong One бе свързан към мрежата

Първият китайски реактор с технология Hualong One бе свързан към мрежата

Първият ядрен реактор в Китай, използващ технологията от трето поколение Hualong One, която е изцяло собствено производство, беше свързан към мрежата в петък, предаде "Радио Китай". Блок 5 на атомната централа Фуцин, намираща се в провинция Фудзиен, започна да произвежда електричество в 00:41 ч. пекинско време

Китай представи национален план, който да помогне на възрастните да навлязат в дигиталния свят

Китай представи национален план, който да помогне на възрастните да навлязат в дигиталния свят

Подобно на останалата част от света Китай преживява дигитална революция, задвижвана от разпространението на всякакви видове смарт устройства. От купуването на билети, поръчването на храна, резервирането на хотел до ползването на услуги за дома, хората могат да използват смартфоните си в почти всички аспекти от живота, предаде "Радио Китай"

Китайската подводница „Фъндоуджъ“ се завърна след успешната си мисия в Марианската падина

Китайската подводница „Фъндоуджъ“ се завърна след успешната си мисия в Марианската падина

Научноизследователският кораб „Тансуо-1“, който успешно приключи мисията си в Марианската падина, акостира днес в 8:30 ч. в пристанище Наншан на град Саня. Заедно с кораба се завърна и подводницата „Фъндоуджъ“, която успя да достигне дълбочина от 10 909 метра в падината. Китайският апарат започна втората фаза на дълбоководните тестове на 10

СНИМКА: Радио Китай

Ветеринарните грижи в Китай се подобряват през последните години

С увеличаващия се брой на собственици на домашни любимци в Китай индустрията се разраства с бързи темпове, заедно с нуждата от ветеринарни грижи. През 2016 г. китайците са похарчили 122 милиарда юана (18,6 милиарда щатски долара) за своите домашни любимци, като темпът на растеж през последните шест години е бил 43,5%

Последно от 24 здраве лого

Мнения

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от 168 часа лого

Последно от

Още от Обектив Китай

ШОС поема важната мисия за поддържане на сигурността в региона

ШОС поема важната мисия за поддържане на сигурността в региона

Говорителят на китайското Министерство на външните работи Джао Лидзиен заяви, че Шанхайската организация за сътрудничество(ШОС) поема важната мисия да поддържа сигурността и стабилността в региона, както и да насърчава развитието и просперитета на всички държави на фона на пандемията и промените на епохата, предаде "Радио Китай"

Китай ще се стреми към изграждането на по-тясно свързана общност на споделената съдба с АСЕАН

Китай ще се стреми към изграждането на по-тясно свързана общност на споделената съдба с АСЕАН

В речта си на церемонията по откриването на 17-то експо Китай-АСЕАН и бизнес срещата на върха днес китайският председател Си Дзинпин подчерта, че през 2013 г. е предложил изграждането на Морски път на коприната през 21 век и Китай да работят заедно с АСЕАН за изграждането на по-тесни връзки в рамките на общността на споделената съдба

СНИМКА: Радио Китай

Китай ще построи прототип на лунна изследователска станция

Китай планира да изгради прототип на лунна научноизследователска станция в четвъртата си фаза от програмата за изследвания на Луната, каза главният дизайнер на програмата У Уейжън. „Прототипът ще се състои от множество работещи на лунната повърхност и орбита детектори, ще може да извършва научни и технологични изследвания на Луната“, добави той

СНИМКИ: Радио Китай

Радио Китай: Ще се подобрят ли отношенията между САЩ и Европа при Байдън?

Преди два дни Администрацията на Общите служби на правителството на САЩ потвърди, че Джо Байдън е победител в президентските избори. Веднага след това Байдън проведе телефонни разговори с лидерите на НАТО и ЕС, в които е подчертал, че ще работи за възстановяване и задълбочаване на трансатлантическите връзки

Уолстрийт джърнъл: Китай играе водеща роля в бързото възстановяване на глобалната икономика

Уолстрийт джърнъл: Китай играе водеща роля в бързото възстановяване на глобалната икономика

„Уолстрийт джърнъл“ наскоро съобщи, че обемът на световната търговия се е възстановил това лято, подсилен от растящото потребителско търсене и възобновяването на въздушния и морски транспорт. Това възстановяване бе водено от Китай, който увеличи своя дял от глобалния износ. Данните показват, че търговията продължава да се възстановява

СНИМКА: Радио Китай

Експерт на ОИСР: Възстановяването на китайската икономика е от важно значение за света

Маргит Молнер, директор на отдела за изследване на китайската политика към Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), заяви в интервю, че като втората по големина икономика в света, Китай първи се е възстановил от епидемията от новия коронавирус и това е от важно значение за света, предава Радио Китай

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber