НАСА ще финансира план на Nokia за 4G мрежа на Луната

https://www.24chasa.bg/novini/article/9126872 НАСА ще финансира план на Nokia за 4G мрежа на Луната НАСА ще финансира план на Nokia за 4G мрежа на Луната www.24chasa.bg

НАСА ще финансира проект на Нокиа (Nokia) за изграждане на 4G телекомуникационна мрежа и роботизирани луноходи на Луната, предоставяйки на финландската компания 14,1 милиона долара, информира агенция Ю Пи Ей, цитирана от БТА.

Проектът е част от нови договори на общо стойност 370 млн. долара за мисии за изследване на лунната повърхност, които НАСА обяви вчера. Повечето пари отиват при големи космически компании като СпейсЕкс (SpaceX) и Юнайтид лаунч алайънс (United Launch Alliance) за усъвършенстване на технологиите за производство и боравене с ракетно гориво в космоса.

НАСА трябва бързо да разработи нови технологии за живот и работа на Луната, ако иска да постигне целите си да има астронавти, работещи в лунна база до 2028 година, каза шефът на космическата агенция Джим Брайдънстийн.

Североамериканското подразделение на Нокиа е получило договора за разработване на телекомуникации на естествения спътник на Земята.
Нокиа и британската Водафон (Vodafone) обявиха намерение за лунна мисия през 2018 година. Те планираха да пуснат лунен модул и луноходи, построени от германската Ауди (Audi), използвайки ракета на СпейсЕкс. Този план не се осъществи, но сега договорът с НАСА дава нов живот на лунните проекти на Нокиа.

Американски учени откриха нови доказателства за съществуване на вода на Луната под формата на молекули и лед в полярните райони и близо до тях. Снимка: Пиксабей

На Луната водата е повече, отколкото се мислеше досега

Американски учени откриха нови доказателства за съществуване на вода на Луната под формата на молекули и лед в полярните райони и близо до тях, съобщиха световните информационни агенции. Данните показват, че водата или се образува на Луната, или достига там от други източници, пишат авторите на две статии, публикувани в сп

Мария Габриел: Европа се нуждае от повече млади хора, избиращи образование в науката и технологиите

„Бъдещето принадлежи на технологиите и на иновативните млади хора. Уменията и образованието в областта на науката, технологиите, инженерството и математиката (STEM) са движеща сила на конкурентоспособността и устойчивостта на Европа.“ Това заяви българският еврокомисар Мария Габриел при откриването на виртуалното събитие на тема „Работните места

Мазило с магнитни частици лекува по-бързо изгаряния

Специалисти от Красноярския научен център на Руската академия на науките (РАН) са добавили магнитни наночастици към мехлем за изгаряния на антибиотична основа. Така полученото ново лекарство убива повече патогенни бактерии и заздравява тъканите по-бързо, предаде ТАСС. Учените обясняват, че магнитните частици в мазилото допринасят за по-бързото

"168 часа": Нови подозрения: Вирусът е произведен в лаборатория

Сериозни лекари намекват, че е изкуствен BSL-4 в Ухан е като колежански кампус - тухлена сграда, езерце, но и най-висока степен на биозащита Учени откриха слабите места на SARS-CoV-2 Сериозни български специалисти започнаха да говорят за изкуствен произход на вируса. В Нова тв директорът на "Пирогов" проф. Асен Балтов заяви: "Това не е прост грип

Маска убива вируси с топлина

Инженери от Масачузетския технологичен институт са проектирали нагряваща маска, която да филтрира и деактивира коронавируса, намалявайки риска от инфекция, съобщи „Сабах”. Според Sci-Tech Daily маската за многократна употреба ще включва медна мрежа, която ще се нагрява посредством захранване от батерия

Новата боя може да се използва, за да поддържа сградите по-охладени по естествен начин, вместо да се използват климатици, допринасящи за глобалното затопляне.

Супербоя охлажда сградата