НАСА: Проблемът с изтичането на въздух от МКС ще бъде решен

https://www.24chasa.bg/novini/article/9067630 НАСА: Проблемът с изтичането на въздух от МКС ще бъде решен НАСА: Проблемът с изтичането на въздух от МКС ще бъде решен www.24chasa.bg
НАСА СНИМКА: Ройтерс

Международната космическа станция /МКС/ е в добро състояние и проблемът с ограниченото изтичане на въздух от нея ще бъде решен в скоро време, съобщи Кен Тод, един от ръководителите на полетите на НАСА до МКС, цитиран от ТАСС.

Тодд направи видео обръщение, посветено на предстоящия полет на американския пилотиран кораб "Дракон" до орбиталната станция, предвиден за 31 октомври.

Специалистът от НАСА уточни, че брифингът се провежда след като е завършил прегледът на състоянието на МКС. Такъв преглед се провежда редовно преди всеки старт, за да се оцени готовността на станцията да приеме космически кораб, предава БТА.

Тод изтъкна, че сегашният екипаж на МКС, космонавтите Анатолий Иванишин,Иван Вагнер и астронавтът Крис Касиди чудесно са се справили с работата си, поддържат станцията в различни работни състояния, провеждайки и научни експерименти. "Станцията е в добро състояние и единственият проблем, пред който сме изправени, е малкият теч на въздух, за който ни е известно от няколко месеца. Изтичането е от една, а не от две точки. Ние работим с нашите руски колеги за отстраняването на този проблем", заяви Кен Тод.

Откриха молекули вода в кратери на Луната (инфографика)

Американски учени откриха нови доказателства за съществуване на вода на Луната под формата на молекули и лед в полярните райони и близо до тях, съобщиха световните информационни агенции. Данните показват, че водата или се образува на Луната, или достига там от други източници, пишат авторите на две статии, публикувани в сп

230 000 тона пластмаса се изхвърлят всяка година в Средиземно море

Близо 230 000 тона пластмаса се изхвърлят в Средиземно море всяка година. Това число може да се удвои до 2040 г., ако не се предприемат "амбициозни" стъпки, съобщи Международният съюз за опазване на природата (IUCN). Египет, Италия и Турция са страните, които изпускат най-много пластмаса в морето, главно поради голямото крайбрежно население и

Китай изстреля спътници за дистанционно сондиране на Земята

Китай изстреля на орбита седмата група от спътници за дистанционно наблюдение на Земята "Яоган - 30" с ракта-носител "Чанчжън - 2С" от космодрума Сичан, съобщи ТАСС. Спътниците успешно навлязоха в зададените им орбити. Техният брой не беше посочен. Те ще бъдат използвани за изследвания на земното електромагнитно поле и технически тестове

Китайска платформа за иновации в изкуствен интелект е привлякла 1,57 млн. разработчици от цял свят

Китайска платформа за иновации в сферата на изкуствения интелект (AI) е привлякла от 1,57 милиона разработчици от страната и чужбина, съобщава Радио Китай.  Платформата бе одобрена през 2017 г. от китайското Министерство на науката и технологиите като една от първите отворени за ново поколение иновации в изкуствен интелект и подкрепена от

Учени откриха подводен небостъргач от корали, по-висок от Емпайър стейт билдинг (Видео)

Американски и австралийски учени откриха небостъргач от корали недалече от Големия бариерен риф, който е висок 500 м - повече от Емпайър стейт билдинг (443 м), съобщи в. "Дейли мейл". Островърхият коралов гигант е край брега на Кейп Йорк. Учените са го картографирали на 20 октомври. Той е първият, откриван от около 120 години, предава БТА

Мария Габриел: Европа се нуждае от повече млади хора, избиращи образование в науката и технологиите

„Бъдещето принадлежи на технологиите и на иновативните млади хора. Уменията и образованието в областта на науката, технологиите, инженерството и математиката (STEM) са движеща сила на конкурентоспособността и устойчивостта на Европа.“ Това заяви българският еврокомисар Мария Габриел при откриването на виртуалното събитие на тема „Работните места

Мазило с магнитни частици лекува по-бързо изгаряния

Специалисти от Красноярския научен център на Руската академия на науките (РАН) са добавили магнитни наночастици към мехлем за изгаряния на антибиотична основа. Така полученото ново лекарство убива повече патогенни бактерии и заздравява тъканите по-бързо, предаде ТАСС. Учените обясняват, че магнитните частици в мазилото допринасят за по-бързото

"168 часа": Нови подозрения: Вирусът е произведен в лаборатория

Сериозни лекари намекват, че е изкуствен BSL-4 в Ухан е като колежански кампус - тухлена сграда, езерце, но и най-висока степен на биозащита Учени откриха слабите места на SARS-CoV-2 Сериозни български специалисти започнаха да говорят за изкуствен произход на вируса. В Нова тв директорът на "Пирогов" проф. Асен Балтов заяви: "Това не е прост грип

Маска убива вируси с топлина

Инженери от Масачузетския технологичен институт са проектирали нагряваща маска, която да филтрира и деактивира коронавируса, намалявайки риска от инфекция, съобщи „Сабах”. Според Sci-Tech Daily маската за многократна употреба ще включва медна мрежа, която ще се нагрява посредством захранване от батерия

Разработиха метод за откриване на токсини в ядки и млечни продукти

Учени от Русия са разработили прост, чувствителен и бърз метод за определяне на съдържанието на токсичното вещество афлатоксин-В1 в ядките и млечните продукти, съобщава РИА Новости. Разработеният от специалистите метод осигурява най-точната проверка на безопасността на храните. Въпросното отровно вещество представлява химично съединение, което

Новата боя може да се използва, за да поддържа сградите по-охладени по естествен начин, вместо да се използват климатици, допринасящи за глобалното затопляне.

Супербоя охлажда сградата