Парамедици се придвижват с летящи костюми в Англия (Видео)

https://www.24chasa.bg/novini/article/9066310 Парамедици се придвижват с летящи костюми в Англия (Видео) Парамедици се придвижват с летящи костюми в Англия (Видео) www.24chasa.bg
КАДЪР: Youtube

Парамедиците в отдалечения английски регион на парка Лейк Дистрикт изпробват летящ костюм, с който ще достигат много по-бързо, отколкото с линейка или пеша до нуждаещите се пациенти, съобщи Ройтерс.

Като в сцени от филм за Джеймс Бонд, изобретателят на костюма и пилот Ричард Браунинг се издига и прелита няколко метра над неравния терен с помощта на малки моторчета, прикрепени към ръцете и към нещо като раница на гърба.

"Никой не знае какво ни очаква в бъдеще, но се гордеем много с това начало", казва той, цитиран от БТА.

Технологията, разработена от базираната във Великобритания "Гравити индъстрис" драстично намалява времето за пристигане на спешните екипи на неравни терени и така помага за спасяване на живот.

"Потенциалът е огромен", казва парамедикът Анди Моусън, който е от екипа на хеликоптер. "Първият полет в Камбрия с такъв костюм, който ще спаси живот и ще облекчи страдание - невероятен момент. Напълно поразително е колко бързо ще се озоваваме на място, където някой се нуждае от нас."

В една от тестовите симулации десетгодишно момиче пада от скалите и получава тежка травма на крака. След като получава координатите на местоположението й, Браунинг с летящия костюм на парамедик прелита над скалистите хълмове и живописния пейзаж и достига до момичето само за деветдесет секунди. След това преглежда детето и оказва първа помощ на място. Пеша парамедиците биха стигнали до момичето на този терен за 25 минути, поясниха от компанията.

Костюмът развива скорост от 51 километра в час и може да се издигна на височина до 3658 метра.

Лейк Дистрикт в Северна Англия е популярен сред начинаещи катерачи въпреки трудния терен и бързо променящото се време. Според организацията на планинските спасители през 2019 г. е имало 584 случая, които изисквали намеса на спешна помощ.

Европейската космическа агенция и НАСА ще изследват заедно Луната

Европейската космическа агенция (ЕКА) и НАСА подписаха меморандум, който предвижда НАСА да изведе на мисия до Луната трима европейски астронавт, а ЕКА се ангажира с построяването на два модула за лунната станция "Гейтуей", предаде БТА.  Освен това ЕКА ще построи "не по-малко от два служебни модула" за американския пилотиран кораб "Орион"

Откриха молекули вода в кратери на Луната (инфографика)

Американски учени откриха нови доказателства за съществуване на вода на Луната под формата на молекули и лед в полярните райони и близо до тях, съобщиха световните информационни агенции. Данните показват, че водата или се образува на Луната, или достига там от други източници, пишат авторите на две статии, публикувани в сп

230 000 тона пластмаса се изхвърлят всяка година в Средиземно море

Близо 230 000 тона пластмаса се изхвърлят в Средиземно море всяка година. Това число може да се удвои до 2040 г., ако не се предприемат "амбициозни" стъпки, съобщи Международният съюз за опазване на природата (IUCN). Египет, Италия и Турция са страните, които изпускат най-много пластмаса в морето, главно поради голямото крайбрежно население и

Китай изстреля спътници за дистанционно сондиране на Земята

Китай изстреля на орбита седмата група от спътници за дистанционно наблюдение на Земята "Яоган - 30" с ракта-носител "Чанчжън - 2С" от космодрума Сичан, съобщи ТАСС. Спътниците успешно навлязоха в зададените им орбити. Техният брой не беше посочен. Те ще бъдат използвани за изследвания на земното електромагнитно поле и технически тестове

Китайска платформа за иновации в изкуствен интелект е привлякла 1,57 млн. разработчици от цял свят

Китайска платформа за иновации в сферата на изкуствения интелект (AI) е привлякла от 1,57 милиона разработчици от страната и чужбина, съобщава Радио Китай.  Платформата бе одобрена през 2017 г. от китайското Министерство на науката и технологиите като една от първите отворени за ново поколение иновации в изкуствен интелект и подкрепена от

Американски учени откриха нови доказателства за съществуване на вода на Луната под формата на молекули и лед в полярните райони и близо до тях. Снимка: Пиксабей

На Луната водата е повече, отколкото се мислеше досега

Мария Габриел: Европа се нуждае от повече млади хора, избиращи образование в науката и технологиите

„Бъдещето принадлежи на технологиите и на иновативните млади хора. Уменията и образованието в областта на науката, технологиите, инженерството и математиката (STEM) са движеща сила на конкурентоспособността и устойчивостта на Европа.“ Това заяви българският еврокомисар Мария Габриел при откриването на виртуалното събитие на тема „Работните места

Мазило с магнитни частици лекува по-бързо изгаряния

Специалисти от Красноярския научен център на Руската академия на науките (РАН) са добавили магнитни наночастици към мехлем за изгаряния на антибиотична основа. Така полученото ново лекарство убива повече патогенни бактерии и заздравява тъканите по-бързо, предаде ТАСС. Учените обясняват, че магнитните частици в мазилото допринасят за по-бързото

"168 часа": Нови подозрения: Вирусът е произведен в лаборатория

Сериозни лекари намекват, че е изкуствен BSL-4 в Ухан е като колежански кампус - тухлена сграда, езерце, но и най-висока степен на биозащита Учени откриха слабите места на SARS-CoV-2 Сериозни български специалисти започнаха да говорят за изкуствен произход на вируса. В Нова тв директорът на "Пирогов" проф. Асен Балтов заяви: "Това не е прост грип

Маска убива вируси с топлина

Инженери от Масачузетския технологичен институт са проектирали нагряваща маска, която да филтрира и деактивира коронавируса, намалявайки риска от инфекция, съобщи „Сабах”. Според Sci-Tech Daily маската за многократна употреба ще включва медна мрежа, която ще се нагрява посредством захранване от батерия

Разработиха метод за откриване на токсини в ядки и млечни продукти

Учени от Русия са разработили прост, чувствителен и бърз метод за определяне на съдържанието на токсичното вещество афлатоксин-В1 в ядките и млечните продукти, съобщава РИА Новости. Разработеният от специалистите метод осигурява най-точната проверка на безопасността на храните. Въпросното отровно вещество представлява химично съединение, което

Новата боя може да се използва, за да поддържа сградите по-охладени по естествен начин, вместо да се използват климатици, допринасящи за глобалното затопляне.

Супербоя охлажда сградата