НАСА определи дата за първия редовен полет на "Дракон" до МКС

https://www.24chasa.bg/novini/article/9065146 НАСА определи дата за първия редовен полет на "Дракон" до МКС НАСА определи дата за първия редовен полет на "Дракон" до МКС www.24chasa.bg
СНИМКА: РОЙТЕРС

Следващото изстрелване на пилотирания кораб "Дракон" с екипаж до Международната космическа станция (МКС) е насрочено за 31 октомври, съобщи НАСА на сайта си, предава БТА.

Изстрелването на кораба на "Спейс Екс" е планирано за 02,40 ч. местно време от Кейп Канаверал във Флорида (8:40 ч. българско време) с ракета носител "Фалкон 9". Датата е избрана така, че да не пречи на изпълнението на плановете на Роскосмос за изстрелване на космическия кораб "Союз МС-17" на МКС на 14 октомври с руските космонавти Сергей Рижиков и Сергей Куд-Сверчков, както и астронавтът на НАСА Катлин Рубинс и завръщането на 22 октомври на космическия кораб "Союз МС-16" с руснаците Анатолий Иванишин, Иван Вагнер и американеца Крис Касиди.

Екипажът на първия редовен полет на пилотирания кораб "Дракон" се състои от американците Майкъл Хопкинс, Виктор Глоувър и Шанън Уокър, както и астронавтът на японската космическа агенция Соичи Ногучи. Те ще останат шест месеца на МКС.

Астронавтите Дъглас Хърли и Робърт Бенкен направиха първия изпитателен полет в орбита с екипаж на пилотирания кораб "Дракон" през май. Той е модификация на товарния кораб "Дракон" , който редовно прави доставки на МКС. Това беше първото изстрелване на астронавти от американска земя от девет години. НАСА ги прекрати през 2011 г. с последния полет на совалка. През тази пауза астронавтите стигаха до МКС с руските кораби "Союз".

Европейската космическа агенция и НАСА ще изследват заедно Луната

Европейската космическа агенция (ЕКА) и НАСА подписаха меморандум, който предвижда НАСА да изведе на мисия до Луната трима европейски астронавт, а ЕКА се ангажира с построяването на два модула за лунната станция "Гейтуей", предаде БТА.  Освен това ЕКА ще построи "не по-малко от два служебни модула" за американския пилотиран кораб "Орион"

Откриха молекули вода в кратери на Луната (инфографика)

Американски учени откриха нови доказателства за съществуване на вода на Луната под формата на молекули и лед в полярните райони и близо до тях, съобщиха световните информационни агенции. Данните показват, че водата или се образува на Луната, или достига там от други източници, пишат авторите на две статии, публикувани в сп

230 000 тона пластмаса се изхвърлят всяка година в Средиземно море

Близо 230 000 тона пластмаса се изхвърлят в Средиземно море всяка година. Това число може да се удвои до 2040 г., ако не се предприемат "амбициозни" стъпки, съобщи Международният съюз за опазване на природата (IUCN). Египет, Италия и Турция са страните, които изпускат най-много пластмаса в морето, главно поради голямото крайбрежно население и

Китай изстреля спътници за дистанционно сондиране на Земята

Китай изстреля на орбита седмата група от спътници за дистанционно наблюдение на Земята "Яоган - 30" с ракта-носител "Чанчжън - 2С" от космодрума Сичан, съобщи ТАСС. Спътниците успешно навлязоха в зададените им орбити. Техният брой не беше посочен. Те ще бъдат използвани за изследвания на земното електромагнитно поле и технически тестове

Китайска платформа за иновации в изкуствен интелект е привлякла 1,57 млн. разработчици от цял свят

Китайска платформа за иновации в сферата на изкуствения интелект (AI) е привлякла от 1,57 милиона разработчици от страната и чужбина, съобщава Радио Китай.  Платформата бе одобрена през 2017 г. от китайското Министерство на науката и технологиите като една от първите отворени за ново поколение иновации в изкуствен интелект и подкрепена от

Американски учени откриха нови доказателства за съществуване на вода на Луната под формата на молекули и лед в полярните райони и близо до тях. Снимка: Пиксабей

На Луната водата е повече, отколкото се мислеше досега

Мария Габриел: Европа се нуждае от повече млади хора, избиращи образование в науката и технологиите

„Бъдещето принадлежи на технологиите и на иновативните млади хора. Уменията и образованието в областта на науката, технологиите, инженерството и математиката (STEM) са движеща сила на конкурентоспособността и устойчивостта на Европа.“ Това заяви българският еврокомисар Мария Габриел при откриването на виртуалното събитие на тема „Работните места

Мазило с магнитни частици лекува по-бързо изгаряния

Специалисти от Красноярския научен център на Руската академия на науките (РАН) са добавили магнитни наночастици към мехлем за изгаряния на антибиотична основа. Така полученото ново лекарство убива повече патогенни бактерии и заздравява тъканите по-бързо, предаде ТАСС. Учените обясняват, че магнитните частици в мазилото допринасят за по-бързото

"168 часа": Нови подозрения: Вирусът е произведен в лаборатория

Сериозни лекари намекват, че е изкуствен BSL-4 в Ухан е като колежански кампус - тухлена сграда, езерце, но и най-висока степен на биозащита Учени откриха слабите места на SARS-CoV-2 Сериозни български специалисти започнаха да говорят за изкуствен произход на вируса. В Нова тв директорът на "Пирогов" проф. Асен Балтов заяви: "Това не е прост грип

Маска убива вируси с топлина

Инженери от Масачузетския технологичен институт са проектирали нагряваща маска, която да филтрира и деактивира коронавируса, намалявайки риска от инфекция, съобщи „Сабах”. Според Sci-Tech Daily маската за многократна употреба ще включва медна мрежа, която ще се нагрява посредством захранване от батерия

Разработиха метод за откриване на токсини в ядки и млечни продукти

Учени от Русия са разработили прост, чувствителен и бърз метод за определяне на съдържанието на токсичното вещество афлатоксин-В1 в ядките и млечните продукти, съобщава РИА Новости. Разработеният от специалистите метод осигурява най-точната проверка на безопасността на храните. Въпросното отровно вещество представлява химично съединение, което

Новата боя може да се използва, за да поддържа сградите по-охладени по естествен начин, вместо да се използват климатици, допринасящи за глобалното затопляне.

Супербоя охлажда сградата