Силната енергия и уникалният модел са ключът към успеха на „Лидл България”

https://www.24chasa.bg/novini/article/9053080 Силната енергия и уникалният модел са ключът към успеха на „Лидл България” Силната енергия и уникалният модел са ключът към успеха на „Лидл България” www.24chasa.bg
Силната енергия и уникалният модел са ключът към успеха на „Лидл България”

По случай годишнината на компанията ви представяме едно специално интервю „10 години в 10 въпроса“ с г-жа Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на „Лидл България”

- Г-жо Драгийска, в „Лидл България” сте от първия ден - кои са крайъгълните събития за компанията?

- Ние отворихме последни, след всички големи вериги, които вече бяха тук, след 5 години вече бяхме втори и продължаваме да растем. Стотици са крайъгълните събития, но най-важна е положителната енергия, която е в основата на успеха ни. Тя ни кара да работим на пълни обороти, превръща ни в сплотен екип, готов да постигне неща, които на пръв поглед изглеждат невъзможни. Питала съм се откъде извира тази енергия и докога ще продължава. Вярвам, че е почти неизчерпаема, защото идва от сърцевината на „Лидл” – моделът и ценностите ни правят различни, зареждат ни с оптимизъм и удовлетвореност.

- Какъв е този уникален модел на „Лидл” и той ли е ключът към вашата формула на успеха?

- Категорично да. Моделът ни е уникален, защото в основата му не са нито цифрите, нито печалбите – не ме разбирайте погрешно, те са важни, но са следствие, а първопричина e нов, бих го нарекла дори демократичен, модел на пазаруване, който стъпва върху убеждението, че високото качество може и трябва да бъде масово достъпно. Право на всеки от нас е да получава най-доброто срещу парите си, а мисия на „Лидл” е да го направи възможно.

- Как успявате да предложите високо качество на достъпни цени и къде е уловката?

- Уловка няма – има ясна формула и много работа с любов и в детайл. Разковничето са собствените марки на „Лидл”. Благодарение на тях гарантираме високо качество, защото контролираме целия процес – от суровините през разработването на продуктите до излагането им на щанда. Постигането на оптимална цена за това безкомпромисно качество, потвърдено с международни сертификати, е в оптимизацията на процесите – производствени, логистични, маркетингови. Спестените от оптимизацията средства връщаме към клиентите под формата на по-ниска цена за високо качество. В този процес съществен дял имат местните производители, много от продуктите на Pilos, Dulano, Pikok и други се разработват с българските ни партньори, които вече са над 200. Моделът оказва цялостен положителен ефект върху родното производство, защото помагаме с ноу-хау за оптимизация и модернизация и им даваме възможност да са конкурентоспособни не само на нашия пазар, но и на европейския.

- А как успяхте да накарате хората да повярват на този нов за нашия пазар модел и да се доверят на непознати марки?

- Това бе едно от най-големите предизвикателства – не само да поканим хората да направят първата стъпка към нас, но и да извървим заедно пътя до изграждане на дългосрочно доверие в марката. На 25 ноември 2010, когато отворихме първите 14 магазина едновременно – нещо невиждано до момента - осъмнахме с огромни опашки, което едновременно ни зарадва и уплаши. Как да превърнем тези стотици хиляди хора, които идваха заради ниската цена на бананите и олиото тогава, в наши лоялни клиенти? Иновативност, честност и постоянство са съставките на успеха ни. „Лидл” бе първата верига, която пусна тв реклама и това помогна да ни забележат. Днес ритейл секторът е в топ 3 на рекламодателите и смея да заявя, че точно ние проправихме пътя. Показахме, че освен евтини стоки при нас могат да намерят и високо качество, и различно изживяване. Още в началото предложихме тематичните седмици, които се превърнаха в наша „запазена“ марка. Не сме спирали да ги изненадваме с интересни предложения и иновативни продукти: първите колбаси без механично отделено месо и Clean Label – серия колбаси без изкуствени консерванти, овкусители и оцветители, първата кампания със Stikeez, първата линия продукти по автентични български рецепти „Родна стряха“ и още, и още. Така постепенно, но сигурно превръщаме случайния интерес в лоялност. Разбираме, че доверието не е константа и всеки ден се явяваме на изпит пред клиентите си, за да го заслужим отново.

- Имате две дъщери – как им описвате какво точно работите?

- Като на клиентите – отговарям на въпроси и препоръки - кога ще е следващата Stikeez кампания и защо ги няма постоянно, приемам комплименти за сладоледа и розовите раници, както и оплаквания, че сосът бешамел от италианската седмица се е изчерпал. Приемам критиките, разяснявам подхода и продължаваме напред.

- Преди няколко години „Лидл България” направи кампания за наемане на служители, като обяви точната сума на заплатите и това бе революционно за времето си. Заплащането ли е най-важното, за да бъде един работодател желан на пазар като нашия?

- У нас заплащането винаги е било чувствителна тема. И не само заради парите, а и заради отношението, което работодателят показва през тях. Справедливото и достойно заплащане е от най-ясните начини да демонстрираш уважение към труда на хората. Затова напълно разбираемо огромно перо в бюджета ни е за служителите. Заплащането при нас е сред наи?-високите в бранша - средната брутна месечна заплата в „Лидл” към момента е с 52% над средната за икономиката. Има и други важни неща, за да се чувстват хората удовлетворени. Аз и колегите от оперативния бизнес сме в непрекъснат контакт с касиерите и складовите работници и имаме постоянна обратна връзка. Възможността за развитие и кариерно израстване също е ключова. Над 75% от мениджърите в „Лидл” са се издигнали отвътре, а към края на 2019 г. от 110 мениджъри филиали 88 стигат до позицията в резултат на кариерно развитие, което е 80%. Ежегодно инвестираме и 6-цифрена сума за квалификация и обучение, предлагайки портфолио с над 70 програми. Ние сме първата верига, въвела позитивно отчитане на работното време до минута. Имаме и политики, насочени към баланса между работа и свободно време и реална подкрепа за майките, така че хората да живеят пълноценно. Имаме и много награди за най-добър работодател, включително и Top Employer. Но най-ценното признание за мен са резултатите от ежегодното вътрешно проучване „Пулсът на Lidl”, което е анонимно и измерва удовлетвореността на служителите. То ни нарежда на първо място сред всички страни, където Lidl оперира. Това ме прави щастлива и се чувствам отговорна това да се поддържа и надгражда за бъдещето.

- Как бихте определили своя стил на управление?

- Като комбинативен, защото в извънредни ситуации, изискващи мигновени решения и поемане на лична отговорност мога да съм дори авторитарна, а в други напълно демократична и либерална. Мисля, че успешното управление изисква комбинация от различни подходи спрямо конкретната ситуация и участниците в нея. Но винаги държа на ежедневното директно общуване със служителите на всички нива, защото това ми дава най-точната обратна връзка.

- Коя е най-важната грешка, която сте правила за 10 години?

- Вероятно най-голямата ми грешка е, че досега не съм допускала истински голяма грешка, което може да означава, че ми предстои. Правила съм множество по-малки грешки, които винаги коментирам с екипа си, но след като е минало време, за да не изкривяваме анализа с емоции.

- Планирате ли специални активности за 10-годишнината на „Лидл България”?

- За съжаление цялата ситуация с пандемията промени първоначалните ни планове, но се надявам да имаме поводи да ги реализираме. За да отбележим подобаващо годишнината, от октомври до 25 ноември планираме изненади за клиентите, големи продуктови промоции, включително и дигитален подарък, който дългосрочно ще се отрази положително на домакинствата им. Ще зарадваме партньорите и служителите със специални жестове на внимание, защото без хората нищо от това, което правим, няма смисъл. Истински и искрено съм благодарна на всички, с които заедно вървим по пътя и използвам случая да го кажа гласно и ясно: Благодаря ви, че сме заедно!

- Какво ще си пожелаете, когато духнете свещичките на 25 ноември?

- Здраве и здрав разум, нови предизвикателства и иновативни решения, честност и сили да вървим достойно напред.

Lidl на 10 - Другите за нас!

Лили Иванова: ”Лидл България” ме накараха да се чувствам специална и помогнаха за популяризрането на българската музика.

Започваме нашата специална рубрика, в която споделяме пожеланията за юбилея ни от личности, компании и организации - наши партньори през годините, с примата на българската естрада Лили Иванова. Винаги сме се стремили с всичко, което правим - от продуктите, които предлагаме, през инициативите, които подкрепяме, до отношенията ни с хората и позицията ни в обществото - да променяме живота ни към по-добро. И се надяваме, че това оставя траен положителен отпечатък, който ни променя всеки ден.

Лили Иванова:

С огромно вълнение споделям радостта си от това, че чрез „Лидл България” през всичките тези години достигнах с песните си до повече мои почитатели.

С изключително уважение и респект благодаря за партньорството и за това, че ме накараха да се чувствам специална и спомогнаха за популяризирането на българската музика.

И не на последно място - изказвам личната си благодарност към госпожа Милена Драгийска - изпълнителен директор на „Лидл България”, за проявеното отношение към мен като човек и личност.

За мен тези мигове са запомнящи се за цял живот!

Още веднъж, благодаря ви и честит юбилей!“

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

Други от Бизнес

КЗК разреши на "Еврохолд" да придобие ЧЕЗ Груп в България

КЗК разреши на "Еврохолд" да придобие ЧЕЗ Груп в България

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши на "Еврохолд България" да придобие контрол върху дъщерните дружества на ЧЕЗ Груп в България, съобщават от компанията. Разрешението за придобиване е чрез специално създадената Eastern European Electric Company B.V. (EEEС), 100% собственост на "Еврохолд"

Вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова по време на срещата си с гръцкия посланик у нас Димитриос Хронопулос СНИМКИ: Министерството на туризма

Министър Николова пред гръцкия посланик: Не сме конкуренти, а партньори

И за България, и за Гърция туризмът има фундаментално значение, като вярвам, че ние не сме конкуренти, а партньори, работещи за неговото развитие. Мога да кажа това с чиста съвест, защото всеки от нас може да бъде доволен от баланса между посещенията на туристи от двете страни на границата. Това заяви вицепремиерът и министър на туризма Марияна

СНИМКА: Pixabay

200 летища в Европа може да фалират заради COVID кризата

Близо 200 летища в Европа може да изпаднат в несъстоятелност на фона на кризата с коронавируса, която доведе до рязко намаляване на полетите. Предупреждението е на европейска браншова организация, предава Би Ти Ви. Според експертите ѝ значителна част от въздушния транспорт на Европа може да се срине

СНИМКА: Архив

ЕБВР ще финансира концесионера на летището в София

Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) обмисля отпускането на дългосрочно финансиране за "Соф Кънект" - фирмата, която бе избрана за концесионер на летище "София", съобщава "Интелинюз". Концесионерът е обединение между базирания в Париж фонд Meridiam и строителния гигант Strabag. "Соф Кънект" беше избран за победител с оферта да

СНИМКА: Pixabay

Отново нощувките в Добричко са по-малко

Общият брой на нощувките във всички места за настаняване в Добричка област, регистрирани през август 2020 г., е 373.1 хил., или с 45.1% по - малко в сравнение със същия месец на предходната година – посочват данните на отдел „Статистически изследвания“-Добрич. Сравнено с предходния месец юли се наблюдава ръст от близо 50%

НСИ с добри новини за бизнес климата в строителството, търговията, услугите (Графики)

НСИ с добри новини за бизнес климата в строителството, търговията, услугите (Графики)

През октомври общият показател на бизнес климата нараства с 0.5 пункта в сравнение с предходния месец, съобщи Националният статистически институт. Подобрение на стопанската конюнктура е регистрирано в строителството, търговията на дребно и сектора на услугите, докато в промишлеността показателят се понижава

Последно от 24 здраве лого

Мнения

Последно от мила бг лого

Последно от

Последно от 168 часа лого

Последно от

Още от Бизнес

Вицепремиерът Томислав Дончев СНИМКА: Архив

Дончев: Ще инвестираме 4,5 млрд. лв. в мерки за енергийна ефективност

На България й трябва гигантско усилие за декарбонизация на икономиката През следващите пет години България ще инвестира 4,5 млрд. лева в мерки за енергийна ефективност. Това съобщи вицепремиерът Томислав Дончев във видеообръщение по време на онлайн форум. Силно се надявам строителният бранш не само да се включи активно в този процес

За първи път от десет години насам централните банки продават повече злато

Централните банки продават злато

За първи път от десет години насам централните банки продават повече злато, отколкото купуват, предаде Блумбърг. Нетните продажби на златни кюлчета са достигнали 12,1 тона за третото тримесечие, като за същия период на миналата година са били регистрирани нетни покупки на 141,9 тона, сочат данни на the World Gold Council

Изтеглят спорните промени за отрови и капани в ловния закон

Изтеглят спорните промени за отрови и капани в ловния закон

Спорните промени в закона за лова, които разрешават отрови, капани, уреди за нощно виждане и други забранени методи, се оттеглят. Това реши Ловният съвет към агенцията по горите. До решението се стига след даването на над 1500 становища от граждани и екоорганизации срещу предложените текстове. Идеята на промените в закона беше да се увеличи ловът

Риболовен билет и за Черно море, разрешават до 5 кг улов

Риболовен билет и за Черно море, разрешават до 5 кг улов

Само на въдичарите ще се продава рибата от язовири за платен риболов Въвежда се риболовен билет и за любителски риболов в Черно море. Това предвиждат промени в закона за рибарството, пуснати за обществено обсъждане. Разрешен е улов до 5 кг на ден на всякакви риби от Черно море. Мотивът на земеделското министерство за промяната е

Търново и Асеновград с 0% нелегални цигари на пазара (Обзор)

Търново и Асеновград с 0% нелегални цигари на пазара (Обзор)

Делът на незаконната търговия падна на 1,8%, но с пандемията се вдигна до 2,6% България продължава да е сред държавите- членки на ЕС, с най-нисък дял на продаваните незаконно произведени цигари. Има дори вече градове като Велико Търново и Асеновград, в които през цялото първо полугодие делът на незаконната търговия с цигари и тютюн е нулев

„Автомагистрали“: Президентът не ни е питал за фирми. Само за дарения

„Автомагистрали“: Президентът не ни е питал за фирми. Само за дарения

На президента Румен Радев не е отказвана информация за фирмите, с които „Автомагистрали“ ЕАД партнира, защото такава не е искана, съобщиха от държавното дружество. Единствената кореспонденция с администрацията на държавния глава били три искания за дарения за благотворителната инициатива „Българската Коледа“

Последно от

Последно от

Най-важното

Избрано от Google

Следвайте във Viber