Саркофази на повече от 2500 години бяха открити в Египет

https://www.24chasa.bg/novini/article/9040144 Саркофази на повече от 2500 години бяха открити в Египет Саркофази на повече от 2500 години бяха открити в Египет www.24chasa.bg

Археолози откриха 27 дървени саркофага на повече от 2500 години в некропола Сакара, съобщи Ройтерс, цитирана от БТА.

Саркофазите са изрисувани богато и изписани с йероглифи. Намерени са в две погребални шахти. Първоначално са открити 13 саркофага, а след това още 14. Все още не са отворени.

Според експерти това е една от най-големите подобни находки.

Сакара е вписана в списъка на световното наследство на ЮНЕСКО. През март там беше отворена отново стъпаловидната пирамида на Джосер след 14-годишна реставрация. Тя е най-старата пирамида в света.

Египет възобнови международните полети през юли и отвори за посещения основни туристически обекти, включително и пирамидите. Въпреки въведените предпазни мерки обаче мнозина се опасяват, че основният туристически сезон, който започва през октомври, ще бъде труден.

Отличиха тийнейджърка за откритие, което може да осигури терапия срещу COVID-19

14-годишната Аника Чебролу от Фриско, щата Тексас, спечели предизвикателството за млади учени 3M Young Scientist за 2020 г., както и награда от 25 000 долара за откритие, което може да осигури потенциална терапия за COVID-19, съобщава БГНЕС. Изобретението на Aника използва метода на компютърна симулация за откриване на оловна молекула

Астрофизик: Астероид може да падне на Земята ден преди изборите в САЩ

Астероид с размерите на огромен хладилник може да падне на Земята един ден преди президентските избори в САЩ, твърди американският астрофизик Нийл Деграс Тайсън. Астероидът 2018VP1 - космическа скала с размерите на огромен хладилник, се носи към нашата планета със скорост над 25 хиляди мили в час. Може да падне на Земята на 2 ноември

Google залага на изкуствения интелект за нови трикове в търсенето.

Google ще позволи търсене на песен чрез жужене или свиркане с уста

Google залага на изкуствения интелект за нови трикове в търсенето. В бъдеще търсачката на компанията ще позволи на потребителите си да търсят музикална песен чрез жужене или свиркане с уста („hum-to-search“). Освен това новите функции трябва да помогнат на хората, например, да търсят растения с помощта на камерата на смартфона си или да получават

Руски академик: Заболеваемостта от COVID-19 ще спадне през зимата

Заболеваемостта от COVID-19, която се увеличи през есента, ще спадне през зимата, а напролет броят на заразените може отново да се покачи, съобщи ТАСС, като цитира академикът от Руската академия на науките и директор на Центъра по имунология и молекулярна биомедицина в Московския държавен университет проф. Михаил Палцев

Защо са изчезнали древните хора?

Всички други видове древни хора, с изключение на Хомо сапиенс, не са били в състояние да се адаптират към изменението на климата. Това е заключението, до което са стигнали италиански учени, публикували резултатите от своите изследвания в списание One Earth, цитирано от РИА Новости. Смята се, че първоначално е имало поне шест вида древни хора