Карл Сейгън предрича живот на Венера преди 53 г.

https://www.24chasa.bg/novini/article/9032492 Карл Сейгън предрича живот на Венера преди 53 г. Карл Сейгън предрича живот на Венера преди 53 г. www.24chasa.bg
Карл Сейгън предрича живот на Венера преди 53 г.

Заради него гласът на Валя Балканска звучи в Космоса

Шокиращата новина, че в атмосферата на Венера е открин фосфин, биологичен бипродукт на живота, взриви всички фенове на теориите, че не сме сами във Вселената или поне сме дошли от някоя друга планета. В този газ се съдържат три молекули кислород и една фосфор.
Всъщност големият астроном Карл Сейгън предвижда това преди цели 53 години, но никой не му обръща внимание. Теорията му е прекалено смела.

Всички помнят Сейгън, който водеше научнопопулярното предаване “Космос”. Той написа и книгата, по която бе направен великият филм “Контакт”. Сейгън стои и зад идеята на космическите проби “Вояджър 1” и “Вояджър 2” да има златни дискове с песни. И сам избира една от тях да е “Излел е Дельо хайдутин” на Валя Балканска. Запалва се по астрономията като дете заради фантастиката на Едгар Райс Бъроус, която се фокусира върху Марс и Венера.

Карл Сейгън има огромен принос към астрономията. Той разобличава една от лъжите за живот на Марс. След това предвижда, че повърхността на Венера ще е прекалено гореща и първата проба на НАСА към тази планета през 1962 г. доказва това. И е първият учен, който вижда, че положението на повърхността на Венера се дължи на сериозен парников ефект, което може да засегне и Земята с променящия се през последните години климат.

Така на 1 декември 1967 година в брой 216 на известното списание “Нейчър” се появява скромната статия “Живот на повърхността на Венера”. По-точно на 1198 и 1199-а стр.

“Ако малко количество минерали се издигне в облаците от повърхността, не е трудно да си представим, че има биологичен живот”, пише Сейгън 2 години преди НАСА за първи път да кацне на Луната. “Докато условията на повърхността на Венера поддържат хипотезата, че животът там е навъзможен, облаците на тази планета са друга история”,
допълва той в статията си. Според теорията му атмосферата, която е наситена с отровния въглероден двуокис, не е пречка. На 50 километра от повърхността условията са доста приемливи, дори напомнят тези на Земята. Организмите могат да я достигат по същия начин, както бактериите се движат около горещите и богати за въглероден двуокис минигейзери в природния парк Уелоустоун. И като добавиш слънчева светлина и водни изпарения към въглеродния диоксид, имаш основата на живота - фотосинтезата, пише Сейгън.

“Работата на Сейгън върху основата на Венера е невероятна. Но почти никой днес не си спомня за нея. И тогава малко му обръщат внимание. А идеята му се потвърждава днес. Че между адската повърхност и вакуума в Космоса може да има температурен район, където да съществува живот”, категоричен е Дарби Дайър, който е начело на съветническата група по изучаване на Венера към НАСА.
Само 11 години след като Сейгън прави предвиждането си, една от космическите проби открива и метан в атмосферата на Венера. А този газ се смята за доказателство, че е бил наличен органичен материал. Учените обаче останаха скепични, защото това не е твърдо доказателство. Метан бе открит и преди 2 години на Марс, като още никой не може да обясни защо е там.

Откриването на фосфина може да даде някакви доказателства за откритите черни ивици върху повърхността на Венера от японците.
Това може би са колонии от бактерии в облаците.

Фосфинът е третото откритие през последните години, което дава надежда за Венера. През август 2019 година астрономи откриха дългосрочни модели на поглъщане на ултравиолетова светлина в атмосферата на планетата, които са предизвикани от нещо непознато. Тогава за първи път се появи теорията, че става въпрос за големи колонии на микроорганизми, които са високо в атмосферата.
През януари тази година пък бяха открити доказателства, че Венера е вулканично активна и остатъкът от тази дейност може да подхранва организмите в амосферата на планетата.

Венера винаги е била смятана за най-подходяща за колонизация от всички останали планети, защото е много близка до Земята и дори е наричана нейна сестра. Към момента все още не е установено въздействието на гравитацията на Марс. Тя е само 0,38 от тази на Земята, което води до декалцификация на костите и губене на мускулен тонус и не е ясно как може астронавтите да оцеляват в т.нар. уловия на микро-g. В същото време Венера е с големината и масата на Земята, което води до 0,904 от земното притегляне, което няма да има толкова последици за здравето. Повечето планове за колонизация са свързани точно с дългосрочното влияние на мускулно-скелетната структура на човека при условия на ниска гравитация.

Близостта на Венера прави транспортирането и комуникациите доста по-лесни. При сегашните възможности има отворен прозорец за изстрелване на всеки 584 дни. Докато за Марс е всеки 780 дни. Времето за полет също е по-кратко. Пробата Venus Express стигна за малко повече от 5 месеца, докато Mars Express кацна малко преди шестия месец. Това е заради разлика от 15 милиона километра в разстоянието до планетите.

Поради факта, че атмосферата на Венера е главно въглероден двуокис, се разработват балони, пълни с азот и кислород за дишане, които да бъдат на 50 километра над повърхността. На тази височина температурата е около 75 градуса по Целзий. На още 5 километра височина тя вече е съвсем нормалната за човека от 27 градуса.
В атмосферата на Венера се съдържат и доста елементи, свързани с живота и изхранването на човечеството: въглерод, водород, кислород, азот и сяра.

И най-важният елемент е, че горната част от атмосферата на Венера пази от фаталната слънчева радиация по същия начин като земната. Тези на Марс и Луната не са толкова ефективни и това ги прави опасни при евентуална колонизация.

Други от България

Вицепремиерът и министър на външните работи Екатерина Захариева СНИМКА: МВнР

Министър Захариева: Готови сме за преговори за членство в ОИСР, чакаме покана

„България е готова да започне преговори за членство в Организацията за икономическо сътрудничество и развитие и се надяваме да получим покана възможно най-скоро“, заяви вицепремиерът и министър на външните работи Екатерина Захариева на годишната министерска среща на ОИСР, която се състоя във видеоконферентен формат

Кардиологът проф. Иво Петров СНИМКА: Архив

Използват името на проф. Иво Петров за реклама на лекарство, той се разграничи

Името на кардиолог проф. Иво Петров е използвано за реклама на лекарство на сърце. Това съобщи самият той във фейсбук профила си, като уточнява, че не е запознат с конкретния препарат, както и че не е участвал в разработването му. "Бих искал да разгранича името си от спекулативни търговски съобщения, свързани с препарата Cardio Activ

СНИМКА: Министерството на туризма

Затварят Министерството на туризма заради служителка с COVID-19

Министерството на туризма ще бъде затворено на 30 октомври 2020 г.- петък, заради служител с коронавирус. Служителка от администрацията, която е в отпуск от началото на седмицата, е дала положителна проба за COVID-19. Това съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма. Съгласно протокола на Столичната регионална здравна инспекция всички

СНИМКА: Архив

Д-р Кателиева от Спешна помощ: Работим като във военна обстановка

Задъхваме се, работим в така да се каже военна обстановка – от една страна е вирусът, от друга страна – недоверието, незнанието, неразбирането. Това каза пред Би Ти Ви д-р Десислава Кателиева, председател на Националната асоциация на работещите в Спешната помощ. Тя напомни, че усложнената ситуация заради пандемията от коронавирус продължава вече 8

СНИМКИ: Министерство на здравеопазването

По 6000 флакона „Ремдесивир“ ще пристигат у нас всеки месец до март

Очакваме да получаваме по 6000 флакона „Ремдесивир“ всеки месец до март, съобщи заместник-министърът на здравеопазването д-р Бойко Пенков пред журналистии по време на разпеределянето на лекарството „Ремдесивир“ на Регионалните здравни инспекции, съобщават от пресцентъра на Здравното министерство. 2593 флакона от лекарствения продукт Veklury

Джелал Фаик

Мюфтийството у нас: Декларацията не e за Ердоган, а за мюсюлманската общност

"Остро осъждаме жестокото терористично нападение в Ница. Отнемането на човешки живот е престъпление към човечеството и към Всевишния. Не можем да се примирим или да подминем с бездушие това чудовищно деяние, което се случва на фона на надигащата се ислямофобия". Това каза Джелал Фаик, главен секретар на Главното мюфтийство в България

Още от България

Удавница изплува от Дунав край Козлодуй

Жена на 73 години се удавила в река Дунав край Козлодуй, съобщи сайтът kozloduy-bg.info. Информацията беше потвърдена от пресцентъра на Гранична полиция.   Тялото изплувало на повърхността на водата под лимана на пристанището в града. Удавената е намерена на около 100 метра от българския бряг на реката на речен километър 703

СНИМКА: Архив

Спешната помощ в София търси шестима студенти за работа

От Спешната помощ в София търсят да наемат шестима студенти по медицина, които ще отговарят на сигналите по телефон. Няма значение кой курс са, а трудът им ще бъде заплащан, поясни за Би Ти Ви Катя Сунгарска, пресаташе на Центъра за спешна медицинска помощ в София. Набирането на нови кадри се налага заради увеличаващия се брой сигнали

Кристиан Николов

Отводи на експерти и преразпити на свидетели искал Кристиан Николов

Осем искания, включително  преразпити на вече разпитани свидетели и отводи на вещи лица поискал Кристиан Николов и адвоката му. Ето и цялото съобщение на Софийската градска прокуратура: Софийска градска прокуратура е приключила предявяването на материали по наказателното производство за извършено тежко престъпление по транспорта

Д-Р ЖЕКО ЧЕШМЕДЖИЕВ

Махат шефа на болницата във Велинград - дал под наем за 5 г. 12 кабинета с оборудване на център, където бил травматолог

l Комисията на Сотир Цацаров уличи д-р Жеко Чешмеджиев в конфликт на интереси l Трябва да плати и глоба от 26 833 лв. l Това е трети скандал, в който е замесен, след фалшивите сертификати и фалшивата диплома по здравен мениджмънт Шефът на болницата във Велинград д-р Жеко Чешмеджиев, който само за месец беше уличен в източване на здравната каса

Забрани и вечерни часове: В кои градове у нас мерките са най-строги?

Допълнителни мерки срещу разпространението на COVID-19 бяха въведени в редица области. Сред тях са въвеждането на вечерни часове за малолетните и непълнолетните и забрана да посещават без придружител търговските центрове. На някои места у нас заведенията за хранене ще работят до точно определен час, предава БНТ

На срещата присъстваха директорът на БНТ Емил Кошлуков (горе ляво), Миглена Кацарова, директор на правната дирекция в министерството (горе вдясно), министърът на културата Боил Банов (долу вляво) и Ваня Бедрова, началник на кабинета на министъра (долу вдясно).

Кошлуков: Новият закон за радиото и телевизията ще направи БНТ независима