Откриха най-старите сперматозоиди в света

https://www.24chasa.bg/novini/article/9021999 Откриха най-старите сперматозоиди в света Откриха най-старите сперматозоиди в света www.24chasa.bg

Екип от палеонтолози откриха, според тях, най-старите сперматозоиди в света, запазени в мънички ракообразни в парче кехлибар в Мианмар на 100 милиона години, предаде АФП, цитирана от "Канал 3".

Най-старите известни примери за вкаменени сперматозоиди от животни открити преди това са на 17 милиона години, според екипа от експерти, ръководен от Уанг Хе от Китайската академия на науките в Нанкин.

Сперматозоидите са открити в остракод, вид ракообразни, които съществуват от 500 милиона години и днес се срещат в много океани, твърдят учените, които са публикували материал за откритието си в престижното списание Proceedings на Кралското научно общество.

Сперматозоидите са открити в тялото на женски екземпляр, което показва, че тя трябва да е била оплодена малко преди да бъде хваната в капана на дървесната смола.

За да бъде находката още по-специална, сперматозоидите също са описани като "гиганти“, с размер до 4,6 пъти по-големи от размера на тялото на мъжкия.

"Това е еквивалентно на около 7,30 метра при 1,70-метров човек, така че се изисква много енергия, за да бъдат произведени", каза Ренате Мацке-Караш от университета "Лудвиг Максимилиан" в Мюнхен, съавтор на изследването, пред АФП.

Вкаменените черупки от остракоди са често срещани, но намирането на екземпляр с "меки части“ е рядкост, казват експертите.

По време на периода Креда (преди около 145 до 66 милиона години) въпросните остракоди вероятно са живели в крайбрежните води на днешен Мианмар.

Това откритие показва "че размножаването с гигантски сперматозоиди не е еволюционна екстравагантност на ръба на изчезването, а сериозно дългосрочно предимство за оцеляването на даден вид", заключи Мацки-Караш.

Китай изстреля още един сателит за наблюдение на океана

В понеделник следобед Китай изстреля в орбита сателита HY-2C с ракетата-носител „Чанджън-4В“. Той е третият спътник на страната за океански наблюдения и вторият от разположената в Космоса инфраструктура за мониторинг на динамиката на океана, съобщи Радио Китай. HY-2С ще се обедини с HY-2В, който бе пуснат в орбита през октомври 2018 г

Саркофази на повече от 2500 години бяха открити в Египет

Археолози откриха 27 дървени саркофага на повече от 2500 години в некропола Сакара, съобщи Ройтерс, цитирана от БТА.  Саркофазите са изрисувани богато и изписани с йероглифи. Намерени са в две погребални шахти. Първоначално са открити 13 саркофага, а след това още 14. Все още не са отворени. Според експерти това е една от най-големите подобни

Общо 27 саркофага, погребани преди повече от 2500 години, са открити от археолози в древен египетски некропол СНИМКА: Туитър/Dario B.D

Откриха 27 саркофага, погребани преди повече от 2500 години в Египет (Снимки)

Общо 27 саркофага, погребани преди повече от 2500 години, са открити от археолози в древен египетски некропол, предаде Би Би Си. Те бяха открити в новооткрит кладенец в свещеното гробище Сакара, разположено на юг от столицата Кайро. Тринадесет ковчега са открити по-рано този месец, но още 14 са били извадени тази седмица, твърдят археолози

Китай ще изстреля втория сателит от програмата „Тайдзи“ преди 2024 г.

Китай планира да изстреля спътника „Тайдзи-2“ преди 2024 г. Той ще провежда експерименти на ключови технологии в орбита, свързани с откриването на гравитационни вълни, заяви главният учен на програмата „Тайдзи“ У Юелян, съобщава Радио Китай. „Тайдзи-1“, първият сателит в програмата, бе изстрелян през август 2019 г